Με τα νομοσχέδια που έχουν κατατεθεί μέσα στο καλοκαίρι από την ξενόφερτη Τρόικα και τον Υπουργό Παιδείας Αρβανιτόπουλο, ανατρέπεται η ζωή και το μέλλον χιλιάδων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα:…
-> Φτιάχνουν ένα γενικό λύκειο για λίγους, δυσκολεύοντας δραματικά τον τρόπο προαγωγής των μαθητών από τάξη σε τάξη. Ως τώρα ένας μαθητής για να περάσει από την Α’ στη Β’ λυκείου, έπρεπε να έχει μέσο όρο 9,5 σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Έτσι αν πχ είχε στην Άλγεβρα στα 2 τετράμηνα από 10 και στις γραπτές εξετάσεις έγραφε 6, στην Άλγεβρα έπαιρνε 8. Αν όμως είχε στο γενικό μέσο όρο πάνω από 9,5 προάγονταν στη Β’ τάξη χωρίς να παραπεμφθεί το Σεπτέμβρη. Με το νέο σύστημα πρέπει να ισχύουν τρεις προϋποθέσεις ταυτόχρονα. Πρώτον στο γενικό μέσο όρο να βγάζει ο μαθητής πάνω από 10.
Δεύτερον, ταυτόχρονα στον κλάδο των μαθημάτων της Γλώσσας (Αρχαία, Γλώσσα και Λογοτεχνία) και στον κλάδο των Μαθηματικών (Άλγεβρα, Γεωμετρία), δηλαδή στα πιο δύσκολα και απαιτητικά μαθήματα να βγάζει στο καθένα πάνω από 10 και 8 σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο μαθητής του προηγούμενου παραδείγματος παραπέμπεται το Σεπτέμβριο. Ακόμα και 12 ή 13 να βγάζει ένας μαθητής μέσο όρο αλλά να μη γράψει καλά πχ στην Γεωμετρία ή στα Αρχαία παραπέμπεται.
Για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που ζουν μέσα στα σχολεία γίνεται κατανοητό ότι μόνο από αυτή την αλλαγή θα πολλαπλασιαστούν οι μαθητές που θα παραπέμπονται μετεξεταστέοι το Σεπτέμβριο! Όμως η αποθάρρυνση των μαθητών και ο αποκλεισμός τους από το γενικό λύκειο δεν σταματάει εδώ.
Οι περισσότεροι μαθητές επέλεγαν γενικό λύκειο για να παλέψουν για μια θέση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Έστω με αυτό το στρεβλό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ’ λυκείου σε 6 μαθήματα, όπου όλοι γνωρίζουμε πως έσπρωχναν τους μαθητές της Γ’ λυκείου σε απάνθρωπους ρυθμούς και πολλά φροντιστήρια.
Με το νέο σύστημα οι μαθητές θα δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις σε πάνω από 30 μαθήματα 4 φορές, αφού ο βαθμός πρόσβασης για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ θα διαμορφώνεται από το βαθμό προαγωγής της Α’ λυκείου, από το βαθμό προαγωγής της Β’ λυκείου, από το βαθμό απόλυσης της Γ’ λυκείου και μετά από το βαθμό στις πανελλαδικές σε 4 μαθήματα μετά
Το άγχος και η παραπαιδεία της Γ’ λυκείου μεταφέρεται και στην Α’ και στη Β’ λυκείου. Και όχι μόνο αυτό! Οι εξετάσεις σε όλες τις τάξεις των Γενικών Λυκείων και στην Α΄ΕΠΑΛ θα είναι με θέματα κατά 50% από τράπεζα θεμάτων που θα ορίζονται από ανθρώπους που βρίσκονται μακριά από την εκπαιδευτική διαδικασία και τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες των μαθητών.
Επιπλέον ο εκπαιδευτικός δεν θα μπορεί να «βοηθήσει» το μαθητή του με τον προφορικό βαθμό αφού θα αξιολογείται σύμφωνα με τους νέους μνημονιακούς νόμους για τους βαθμούς που βάζει και για το αν ο μαθητής του πχ από μια φτωχή περιοχή της επαρχίας ανταποκρίνεται στα ίδια θέματα εξίσου με έναν άλλο μαθητή μιας πλούσιας περιοχής της Αττικής.
Το Λύκειο μετατρέπεται σε καθολικό εξεταστικό κέντρο και ο ήδη υποβαθμισμένος μορφωτικός του ρόλος απαξιώνεται πλήρως. Τα παιδιά μετατρέπονται σε κυνηγούς συντελεστών και βαθμών, με ότι σημαίνει αυτό για το μυαλό και την ψυχή τους. Ακόμη περισσότερα φροντιστήρια, ακόμη περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια, που ήδη αιμορραγεί οικονομικά. Πόσοι μπορούν να αντέξουν ένα τέτοιο σκληρό ανταγωνιστικό σύστημα;
Ο Υπουργός μας λέει ότι το κάνει για να γίνουν οι μαθητές καλύτεροι. Να προσπαθήσουν περισσότερο. Την ώρα που τους στοιβάζει σε 27άρια τμήματα. Την ώρα που έχει καταργήσει την πρόσθετη διδακτική στήριξη που έχουν ανάγκη οι αδύναμοι μαθητές. ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ – ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!
Είναι προφανές ότι χιλιάδες μαθητές θα φύγουν από τα γενικά λύκεια!
Το σχέδιο είναι μόρφωση για τους λίγους – κατάρτιση για τους πολλούς!-> Γι’ αυτό και στο νέο νόμο γίνεται μια μεγάλη αλλαγή. Ενώ μέχρι σήμερα ένας μαθητής για να πάει σε ΙΕΚ έπρεπε να έχει τελειώσει το λύκειο, με το νέο νόμο μπορεί να πάει σε δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ με απολυτήριο γυμνασίου.
Στην κατεύθυνση αυτή ιδρύει και τις μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης. Είναι προφανές ότι με ένα γενικό λύκειο – κόλαση σαν και αυτό που ετοιμάζουν χιλιάδες μαθητές δεν θα τελειώνουν πια το λύκειο αλλά σχολές φτηνής και εφήμερης κατάρτισης!
-> Την ίδια στιγμή το καλοκαίρι καταργήθηκαν βασικότατοι τομείς και ειδικότητες στην Επαγγελματική εκπαίδευση όπως ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών. 25.000 μαθήτριες και μαθητές στερούνται το δικαίωμα στη δημόσια δωρεάν μόρφωση στους τομείς αυτούς.
Οι γονείς τους, με όλα τα οικονομικά προβλήματα, θα πληρώσουν στην ιδιωτική εκπαίδευση ή τα παιδιά θα εγκαταλείψουν την επιλογή τους. Με αυτήν την απόφαση έστειλαν και 2.200 καθηγητές στις διαθεσιμότητες – απολύσεις για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα!!!
-> Τέλος εισάγεται «προαιρετικά» στο 4ο έτος των ΕΠΑΛ (τεχνικά λύκεια) ο θεσμός της «μαθητείας». Το υπουργείο Παιδείας σε συμφωνία με τον ΟΑΕΔ θα συνάπτει σύμβαση μεταξύ του τελευταίου και των επιχειρήσεων ώστε με τσάμπα και ανασφάλιστη εργασία ουσιαστικά (μεροκάματο 9 ευρώ τη μέρα!!!) οι απόφοιτοι της Γ’ τάξης των ΕΠΑΛ θα κάνουν πρακτική άσκηση, δηλαδή τσάμπα χαμαλίκι!
-> Είναι φανερό ότι δεν τους ενδιαφέρει η ουσιαστική μόρφωση των νέων. Επιδιώκουν να διώξουν από το Γενικό, αλλά και από το Επαγγελματικό Λύκειο ένα πολύ μεγάλο κομμάτι μαθητών που αδυνατούν να ανταποκριθούν στο κυνήγι των εξετάσεων και οι οικογένειες τους αδυνατούν να πληρώσουν φροντιστήρια.
Τι να την κάνουν τη μαζική εκπαίδευση σε μια χώρα με ξεπουλημένο το δημόσιο πλούτο και καταστραμμένη παραγωγή; Μια χώρα των Ελεύθερων Οικονομικών Ζωνών, της εργασίας χωρίς δικαιώματα;
Οδηγούν τα παιδιά να πιστέψουν ότι είναι δικό τους πρόβλημα, ότι δεν μπορούν να μάθουν, για να εγκαταλείψουν το σχολείο και να ακολουθήσουν την άτυπη μεταγυμνασιακή εκπαίδευση της μερικής κατάρτισης και της τζάμπα εργασίας για τους εργοδότες.
whitetoweraris.blogspot.gr