Την Κυριακή (1/6) στο Μουτζέλο ο Βαλεντίνο Ρόσι συμπληρώνει 300 συμμετοχές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτοί είναι οι δέκα καλύτεροι αγώνες του (videos).
όνομα του είναι συνώνυμο με το παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας, το motomondiale όπως το λένε στην πατρίδα του την Ιταλία. Ο Βαλεντίνο Ρόσι γιορτάζει και αυτή την Κυριακή (1/6, 15.00) στο ιταλικό Grand Prix στο Μουτζέλο.
Θα συμπληρώσει 300 συμμετοχές στο MotoGP. Έχει 106 νίκες, 186 βάθρα και μόλις 59 pole position και φυσικά εννιά παγκόσμιους τίτλους.
Για πρώτη φορά μετά το 2009 ο “γιατρός” πηγαίνει στο Μουτζέλο όπου έχει εννιά νίκες, έχοντας ελπίδες για να αναδειχθεί νικητής. Αυτό θα το δούμε το μεσημέρι της Κυριακής. Μέχρι τότε ας δούμε δέκα από τους καλύτερες και σημαντικότερες νίκες στην απίστευτη καριέρα του.
Η πρώτη νίκη
Χρειαζόταν ένα χρόνο για να συνηθίσει στην κατηγορία και την επόμενη χρονιά κυριαρχούσε. Το 1996 ο Ρόσι τερμάτισε έκτος στον πρώτο του αγώνα στο Σαμ-Αλάμ (Μαλαισία) με την Aprilia. Η “παρθενική” νίκη στην καριέρα του ήρθε στο Μπρνο. Σύμφωνα με αποκάλυψη του ίδιου μετά τον αγώνα έκανε και έρωτα για πρώτη φορά με μια φίλη του. Το 1997 πήρε έντεκα νίκες και αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
Η επίθεση από τους οπαδούς
Αρχές καλοκαιριού το 1999 στην Τοσκάνη, η “Rossimania” καλά κρατεί και ο Ρόσι διαπίστωσε από πρώτο χέρι την εμμονή που είχαν μαζί του. Μετά τη νίκη του στα 250cc με την Aprilia τη χρονιά που κατέκτησε το πρωτάθλημα ορδές οπαδών εισέβαλαν στην πίστα. “Πάτησε” τον προσωπικό του φωτογράφο, τον Τζίτζι Σόλντανο που δεν μετακινήθηκε.
Στο Μουτζέλο όπως και στο Μιζάνο ο Ρόσι παίζει… εντός έδρας. Το 2005 στο MotoGP πλέον έδωσε μεγάλη “μάχη” με τον παλιό τιμέιτ του στην Aprilia και σπουδαίο αντίπαλο, Λόρις Καπιρόσι (Ducati) για τη νίκη.
Η πρεμιέρα με Yamaha
Όταν ο Ρόσι εγκατέλειπε τη Honda για να πάει στη Yamaha, ούτε ο ίδιος δεν περίμενε πως θα κατάφερνε να νικήσει και μάλιστα στον πρώτο αγώνα του. Κι όμως τα κατάφερε στον πρώτο αγώνα του 2004 στο Γουέλκομ της Νότιας Αφρικής, κερδίζοντας τη Honda και τον Μαξ Μπιάτζι (σ.σ. διπλή χαρά). Μετά τον τερματισμό… πάρκαρε την M1 στο πλάι και έδωσε την εντύπωση πως έκλαιγε. Γελούσε δυνατά μέσα από το κράνος του.
Σόου στο Φίλιπ Άιλαντ
Αυτή η πίστα που σχεδιάστηκε από άνθρωπο και όχι υπολογιστή είναι μια από τις αγαπημένες του “γιατρού”. Το 2001 αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στη μεγάλη κατηγορία, ο τελευταίος θριαμβευτής στα 500cc και έδωσε τα πάντα για να έχει αυτός την τελευταία νίκη στην ιστορία, επικρατώντας στο νήμα του Μαξ Μπιατζι. Το 2003 στην ίδια πίστα ο Ρόσι νίκησε με διαφορά πέντε δευτερολέπτων, παρότι είχε εκτίσει ποινή 10 δευτερολέπτων στον αγώνα! Το παρακάτω video είναι από τον αγώνα του 2004 με τον Ρόσι να δίνει τον πρώτο τίτλο στη Yamaha μετά το 2002 και τον Γουέιν Ρέινι, στον τελευταίο γύρο προσπέρασε τον Σέτε Τζιμπερνάου (Honda) και τερμάτισε πρώτος με διαφορά 0.097 δευτερολέπτων.
Όταν τιμώρησε τον Τζιμπερνάου
Ο Ρόσι και ο Σέτε Τζιμπερνάου ήταν φίλοι, έκαναν μαζί διακοπές στην Ιμπίθα. Όταν ο Ρόσι πήγε στη Yamaha ο Καταλανός οδηγός της Honda έγινε ο μεγαλύτερος αντίπαλος του. Μετά το Κατάρ ο Ρόσι είπε με κακία πως ο Τζιμπερνάου δεν θα νικήσει άλλο αγώνα. Η Yamaha είχε σκουπίσει την pole position, ο Τζιμπερνάου το είδε, η Honda το κατήγγειλε και ο Ρόσι μετακινήθηκε στην τελευταία θέση της εκκίνησης. Στη Χερέθ το 2005 ο Τζιμπερνάου βρισκόταν μπροστά στον τελευταίο γύρο, ο Ρόσι τον προσπέρασε βίαια, ο Τζιμπερνάου έχασε την αγωνιστική γραμμή και τερμάτισε δεύτερος.
500αράκι στο Άσεν
Το 2006 ο Ρόσι έχασε το πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια, αλλά το 2007 ήταν η χειρότερη χρονιά στην καριέρα του (προ Ducati εποχής). Ο συνδυασμός Κέισι Στόνερ-Ducati-Bridgestone ήταν πολύ μπροστά, ο Ιταλός χρωστούσε τα… μαλλιά της κεφαλής του στην εφορία (τελικά πλήρωσε 30.000.000 ευρώ για να μην μπει στη φυλακή). Έτσι ο αγώνας στον “Καθεδρικό” του Άσεν ήταν ένα από τα ελάχιστα highlights της χρονιάς. Με την υπέροχα βαμμένη M1 για να γιορταστεί η επανακυκλοφορία του Fiat 500 ο Ρόσι πήρε τη νίκη στο Άσεν.
Corksckrew
Όταν ο Ρόσι “έσπασε” τον Κέισι Στόνερ, προσπερνώντας τον στη θρυλική στροφή στη Λαγκούνα Σέκα (Καλιφόρνια) το 2008. Ο Αυστραλός διαμαρτυρήθηκε μετά το τέλος του αγώνα, αλλά για τον Ρόσι και τους οπαδούς του παραμένει η καλύτερη στιγμή στην καριέρα του. Ο ίδιος ο Ρόσι την… πάτησε σαν πρωτάρης το 2013 από τον Μαρκ Μάρκεθ, όταν δέχθηκε σχεδόν πανομοιότυπο προσπέρασμα. Εν αντιθέσει με την αντίδραση του Στόνερ, έδωσε συγχαρητήρια στον Ισπανό.
Στην τελευταία στροφή
Στη Βαρκελώνη το 2007 η “μάχη” του με τον Κέισι Στόνερ (Ducati) έμεινε στην ιστορία, όμως ο Ρόσι ήταν δεύτερος. Δύο χρόνια μετά ο “γιατρός” δοκιμάστηκε από τον τιμέιτ του στη Yamaha, Χόρχε Λορένθο. Η νίκη κρίθηκε στην τελευταία στροφή για το καλύτερο προσπέρασμα. Τότε είχαν συγκρίνει εκείνο τον αγώνα με τη Λαγκούνα Σέκα τον Αύγουστο του 2008.
Η 100η νίκη
Στον “Καθεδρικό” των αγώνων μοτοσικλέτας, στο Άσεν το 2009, ο Ρόσι έγινε ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος που έφτασε τις 100 νίκες. Μετά τον τερματισμό πανηγύρισε με μια σημαία με τον αριθμό “100” και ένα πανό τεραστίων διαστάσεων που γιόρταζε την καριέρα του. Με μόλις έξι νίκες κατέκτησε τον ένατο και τελευταίο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην καριέρα του.
Η τελευταία νίκη…
Όταν το 2008 είχε νικήσει στη Σαγκάη μετά από ανομβρία οκτώ αγώνων, είχε πανηγυριστεί η νίκη του μόνο από τους οπαδούς του. Όταν νίκησε στο Άσεν το καλοκαίρι του 2013 για τον πρώτο θρίαμβο μετά τον Οκτώβριο του 2010 στη Μαλαισία και την 46η νίκη για τη Yamaha, το γιόρτασε όλος ο κόσμος. Βλέπετε έμεινε ζωντανή η φλόγα μέσα του. Βάσει θεάματος ο αγώνας δεν πρέπει να βρίσκεται σε αυτή τη λίστα, αφού ο κρύος καιρός δεν ευνόησε τη Honda και ο Χόρχε Λορένθο έτρεχε με κάταγμα στην κλείδα. Ίσως αυτή να είναι η τελευταία νίκη του. Κανένας δεν το θέλει αυτό.
* Δεν υπάρχουν τόσα videos από τα πρώτα χρόνια του Ρόσι στο MotoGP. Στους καλύτερους αγώνες του συμπεριλαμβάνεται βέβαια και η παράσταση του στο βρεγμένο στο Ντόνινγκτον Παρκ το 2005.
Use Facebook to Comment on this Post