Νέο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική αναμένεται να προκηρύξει τις προσεχείς εβδομάδες η Ειδική Γραμματεία Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του υπουργείου Οικονομικών.
Θα κατασκευαστεί μεταξύ Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και Φαληρικού Δέλτα.
Ήδη -σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας – μεγάλη …
αμερικανική εταιρεία βρίσκεται εδώ και καιρό σε διερευνητικές επαφές καθώς έχει εκδηλώσει ζωηρό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο. Πρόσθεταν επίσης ότι η κατασκευή του νέου λιμανιού κρουαζιέρας θα πρέπει να έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα ως προς τον Πειραιά και όχι ανταγωνιστικό, καθώς ο Πειραιάς έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του για την εξυπηρέτηση χιλιάδων μετακινήσεων τουριστών και επιβατών της ακτοπλοΐας σε καθημερινή βάση.
Πάντως για το θέμα υπάρχουν αντιδράσεις από φορείς και ιστιοπλοϊκούς ομίλους που θεωρούν τη συγκεκριμένη τοποθεσία ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους νέους και δεν δέχονται τη τσιμεντοποίηση του για την πυοδοχ΄η μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Στην προκήρυξη έργου, για νέο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική και συγκεκριμένα μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Φαληρικού Δέλτα, αναμένεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης, ο ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ Νικόλαος Μαντζούφας, έχει ήδη το σχετικό φάκελο του έργου και τις επόμενες ημέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα και η σχετική προκήρυξη.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης, ότι ο διαγωνισμός για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου θα τρέξει ανεξάρτητα από τα σχέδια για την κρουαζιέρα.
Σημειώνεται, ότι ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης αποκάλυψε χθες στη διάρκεια ομιλίας του στο συνέδριο του Economist, ότι τις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσει η προκήρυξη του έργου κατασκευής νέου λιμανιού για την κρουαζιέρα στην Αττική, μέσω ΣΔΙΤ.
Την ίδια ώρα ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, δέχεται τις αντιδράσεις φορέων και ιστιοπλοϊκών ομίλων για το συγκεκριμένο θέμα, οι οποίοι σε επιστολές τους αναφέρουν ότι ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους νέους, ενώ θεωρούν αδιανόητο να επιδιωχθεί η τσιμεντοποίηση του, για την κατασκευή νέου λιμανιού για τη χρήση πελώριων κρουαζιερόπλοιων.
«Ο Πειραιάς, ήταν, είναι και θα είναι διαχρονικά, σημείο αναφοράς, για τη Ναυτιλία και ιδιαίτερα για την Κρουαζιέρα». «Θέλω να πιστεύω ότι, δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να δημιουργήσει θέμα, μια και γνωρίζει τις θέσεις του Δήμου Πειραιά αλλά και του ΟΛΠ, για την ανάπτυξη του λιμανιού, σε συνδυασμό με μια σειρά από έργα υποδομής», έχει τονίσει σε πρόσφατη επιστολή του προς τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων κ. Μουτζούρη, ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος.
Ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιό του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο «Αττικής 2021», αναφέρει ότι ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας, θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις και σε καμιά όμως περίπτωση στο Φαληρικό Όρμο.
Πηγές πάντως από την ακτή Μιαούλη, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι ήδη μεγάλη αμερικανική εταιρεία βρίσκεται εδώ και καιρό σε διερευνητικές επαφές καθώς έχει εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο, ενώ πρόσθεταν ότι η κατασκευή του νέου λιμανιού κρουαζιέρας θα πρέπει να έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα ως προς τον Πειραιά και όχι ανταγωνιστικό.
Παράγοντες της αγοράς ανέφεραν ότι αυτή τη στιγμή το λιμάνι του Πειραιά έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του, ενώ δεν υπάρχουν οι κατάλληλες οδικές υποδομές για να απορροφήσει τις χιλιάδες μετακινήσεις τουριστών και επιβατών της ακτοπλοΐας σε καθημερινή βάση.
skai.gr
Use Facebook to Comment on this Post