Στα 265 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι είναι ο τζίρος των κατεψυγμένων αλιευμάτων στην Ελλάδα το 2012, μειωμένος 10% σε σχέση με…
Ο κ. Καλλιμάνης υπογράμμισε ότι τα κατεψυγμένα αλιεύματα αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα της εθνικής μας οικονομίας, προσθέτοντας ότι οι εξαγωγές τους θα αυξηθούν κατά 15 – 20%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ίδιο,ο όγκος των κατεψυγμένων αλιευμάτων που διακινούνται στην ελληνική αγορά αγγίζει τους 53,200 χιλ. τόνους και αποτελεί το 16% του συνολικού διακινούμενου όγκου αλιευμάτων ο οποίος ανέρχεται στους 172 χιλ. τόνους.
Εκ των 53,200 χιλ τόνων κατεψυγμένων αλιευμάτων, 10,4 χιλ. τόνοι διατίθενται στο λιανεμπόριο και 33,5 χιλ. στην αγορά HORECA, ενώ ο όγκος των εξαγωγών για το ίδιο έτος άγγιξε τους 9,336 χιλ. τόνους.
Η ελληνική βιομηχανία κατεψυγμένων αλιευμάτων υπολογίζεται ότι θα έχει ένα κύκλο εργασιών για το 2012 περίπου στα 265 εκ ευρώ, ενώ για την επόμενη 2ετία προβλέπεται μια αύξηση του 4% φθάνοντας στα 274 εκ ευρώ.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος ΔΣ και Διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ, Άλκης Καλαμπόκης παρουσίασε αναλυτικά το Πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας 2007 – 2013.
Οι στόχοι του προγράμματος είναι η αποσαφήνιση των σύγχρονων αναγκών του Έλληνα καταναλωτή, η ενημέρωση για τα κατεψυγμένα αλιεύματα, η διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα και η προσέγγιση των αγορών της Γαλλίας, Γερμανίας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας και η αύξηση των εξαγωγών σε αυτές.
Αναμένεται να επιτευχθούν μέσω εξειδικευμένων ενεργειών επικοινωνίας καθώς και με στοχευμένες ενημερωτικές ενέργειες στο εσωτερικό και εξωτερικό. Στο εσωτερικό της χώρας θα πραγματοποιηθεί μια σειρά από εκδηλώσεις- επιδείξεις για καταναλωτές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σε μεγάλους χώρους συγκέντρωσης όπως εμπορικά κέντρα και super markets, καταχωρήσεις και ένθετα στον εξειδικευμένο τύπο, καμπάνια επικοινωνίας στο διαδίκτυο.
Για την προβολή και την ενίσχυση του δυναμικού αυτού κλάδου στο εξωτερικό, προβλέπεται η συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις στη Γαλλία (SIAL διεξήχθη τον Οκτώβριο), στη Γερμανία (ANUGA το 2013), στο Βέλγιο (ESE το 2013 και 2014), στη Βουλγαρία (INTERFOOD) και στη Ρουμανία (ALIMENTA το 2013 και 2014).
Ο κ. Καλαμπόκης τόνισε ότι «τα κατεψυγμένα προϊόντα φαίνεται να έχουν εδραιώσει ως ένα βαθμό την εικόνα τους στην ελληνική αγορά ως μία διατροφική επιλογή χαμηλού κόστους, ωστόσο απαιτείται επιπλέον προσπάθεια, όσον αφορά στη απήχησή τους στην ελληνική αγορά, ως προϊόντα διατροφής υψηλής ποιότητας.
Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του «Ολοκληρωμένου Σχεδίου Προώθησης Κατεψυγμένων Αλιευμάτων» που υλοποιεί ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) δίνοντας βαρύτητα στην ενημέρωση και στη διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, όπως και στην προσέγγιση και επέκταση νέων αγορών στη Γαλλία, Γερμανία, Βουλγαρία και Ρουμανία και την αύξηση των εξαγωγών σε αυτές.
Την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος, για την στάση των καταναλωτών απέναντι στα κατεψυγμένα αλιεύματα, παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της VPRC, Βασίλης Μεϊδάνης.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 40% των πολιτών εμπιστεύονται τα κατεψυγμένα αλιεύματα, ενώ το 53% είναι ικανοποιημένοι από την ποικιλία και το 51% δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποιότητα.
Σύμφωνα με την κ. Καρασούλη, τα κατεψυγμένα αλιεύματα αποτελούν μια επιλογή υγείας, διατηρούν όλη την θρεπτική τους αξία, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και ανόργανα άλατα, Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα και είναι απαραίτητα για τη διατροφή του ανθρώπου. Επιπλέον, πολυάριθμες επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση τους έχει προστατευτική δράση έναντι πολλών νοσημάτων.
Βασική επιδίωξη του ΟΠΕ είναι η ενδυνάμωση των θετικών αντιλήψεων για τον κλάδο καθώς και το χτίσιμο της εικόνας και των οφελών των κατεψυγμένων αλιευμάτων.
Use Facebook to Comment on this Post