To facebook αλλάζει τα δεδομένα στο διαδίκτυο

H πλέον διαδεδομένη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης εγκαινίασε στις 15 Ιανουαρίου μια διαφορετική μηχανή αναζήτησης, που δεν ψάχνει στο Διαδίκτυο, αλλά μόνο στο Facebook την έδρα περισσότερων από 1 δισεκατομμυρίων ανθρώπων με 240 δισεκατομμύρια φωτογραφίες και ένα τρισεκατομμύριο διασυνδέσεις και πλήθος προσωπικών πληροφοριών.


Το Facebook Graph Search δεν αναζητά λέξεις-κλειδιά σε ιστοσελίδες. Ψάχνει σε προσωπικές πληροφορίες που είτε δημοσιεύονται δημόσια, είτε κοινοποιήθηκαν στον χρήστη που ψάχνει για να εντοπίσει πρόσωπα, τοποθεσίες και πράγματα.

 Για παράδειγμα, το Graph Search μπορεί να βρει:

 Ποιοι ζουν στην Θεσσαλονίκη και κατάγονται από την Κρήτη;
 Σε ποιους κατοίκους της πόλης μου αρέσει η ποδηλασία;
 Ποιοι φίλοι των φίλων μου έχουν πάει στην Ιταλία;
 Σε ποιους αρέσει ό,τι αρέσει σε εμένα;
 Σε ποιους αρέσει το ποδόσφαιρο και μένουν κοντά μου;
 Φωτογραφίες των φίλων μου πριν το 1999
 Φωτογραφίες των φίλων μου στην Νέα Υόρκη,
 Εστιατόρια στην πόλη
 Πόλεις που επισκέφτηκαν μέλη της οικογένειάς μου
 Αξιοθέατα στην Ιταλία που επισκέφτηκαν φίλοι μου
 Εστιατόρια στην Νέα Υόρκη που προτιμάνε οι σεφ
 Χώρες που έχουν επισκεφτεί οι φίλοι μου
Μουσική που αρέσει στους φίλους μου
Ταινίες που αρέσουν σε άλλους που έχουν τις ίδιες κινηματογραφικές προτιμήσεις με εμένα
Παιχνίδια στρατηγικής που παίζουν οι φίλοι των φίλων μου
Ταινίες που προτιμούν οι σκηνοθέτες
Βιβλία που διαβάζουν οι CEO

Η υπηρεσία αναζήτησης, που θα πάρει την θέση της τρέχουσας μπάρας αναζήτησης στο επάνω μέρος της σελίδας του Facebook, βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο. Eίναι άμεσα διαθέσιμη μόνο σε περιορισμένο αριθμό χρηστών του Facebook στα Αγγλικά (ΗΠΑ).

Πάντως, το Facebook δέχεται αιτήματα δοκιμής και από άλλους χρήστες, οι οποίοι θα εγγραφούν στην λίστα αναμονής. Θα χρειαστούν αρκετοί μήνες πριν ολοκληρωθεί η δοκιμή βέλτιστης λειτουργίας του Facebook Graph Search, διευκρινίζει η υπηρεσία.

Σε ότι αφορά στο απόρρητο, το Facebook τονίζει ότι η μηχανή του αναπτύχθηκε με γνώμονα τον σεβασμό στο ιδιωτικό απόρρητο και διευκρινίζει πως επιστρέφει αποτελέσματα μόνο από ό,τι μοιράζεται κάθε μέλος του με αυτόν που κάνει την αναζήτηση.

 Κάθε χρήστης βλέπει διαφορετικά αποτελέσματα, γιατί σχετίζεται και μοιράζεται διαφορετικά πράγματα με διαφορετικά μέλη του Facebook.

Μερικά παραδείγματα που δίνει το Facebook:

Μπορείτε να βρείτε άτομα με βάση όσα μοιράζονται μαζί σας (π.χ. τα ενδιαφέροντά τους ή τις πληροφορίες του προφίλ τους).

Θα δείτε αποτελέσματα για φίλους που έχουν τον ίδιο τόπο διαμονής με εσάς, για άτομα που ο τόπος διαμονής τους εμφανίζεται “Δημόσια”, καθώς και προτεινόμενα αποτελέσματα με βάση τις πληροφορίες που μοιράζονται οι άλλοι μαζί σας.

Για να ρυθμίσετε ποιος μπορεί να δει τον τόπο διαμονής σας, επεξεργαστείτε τη σχετική ρύθμιση στην καρτέλα Πληροφορίες στο Χρονολόγιό σας

 Μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες που έχετε δημοσιεύσει ή στις οποίες έχετε προστεθεί με ετικέτα εσείς και οι φίλοι σας. Οι άλλοι θα βλέπουν όσες φωτογραφίες μπορούν να δουν στο Facebook, ακόμη και φωτογραφίες που έχουν κρυφτεί από το Χρονολόγιο.

 Μπορείτε να αναθεωρείτε τις φωτογραφίες που έχετε κοινοποιήσει ή στις οποίες έχετε προστεθεί με ετικέτα.

Ανακαλύψτε εστιατόρια, μουσική και πολλά άλλα μέσω των φίλων και των συνδέσεών σας.

Για να αναθεωρήσετε ή να αφαιρέσετε ετικέτες τοποθεσίας, πηγαίνετε στην ενότητα “Δημοσιεύσεις στις οποίες έχετε προστεθεί με ετικέτα” στο Αρχείο δραστηριοτήτων.

Αν τελικά το facebook καταφέρει και υλοποιήσει μια τόσο λειτουργική πλατφόρμα αναζήτησης είναι σίγουρο ότι θα φέρει τα πάνω κάτω τόσο στην προώθηση ιστοσελίδων όσο και στην κατασκευή ιστοσελίδων αφού το ήδη ιδιαίτερα δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο θα πάρει (ή τουλάχιστον φιλοδοξεί ) ένα μερίδιο απο την διαφημιστική πίτα του google που έχει ουσιαστικά το μονοπώλιο στον τομέα αυτό 

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *