H τελική ταχύτητα είναι κάτι ανέφικτο σήμερα στο δρόμο, ενώ η επιτάχυνση από στάση είναι κάτι που μπορούμε να το ζούμε κάθε μέρα.
Τα πιο γρήγορα σε επιτάχυνση αυτοκίνητα είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Έχουμε από υβριδικά βενζίνης μέχρι καθαρά ηλεκτροκίνητα και από σκληροπυρηνικά, γυμνά σπορ, μέχρι εξωφρενικά οικογενειακά σεντάν.
Έτσι αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει μία μόνο συνταγή για να κάνεις το 0-100 km/h σε κάτω από 3”.
Η λίστα που παρουσιάζουμε πιο κάτω είναι βασισμένη στα στοιχεία που δίνουν οι αντίστοιχοι κατασκευαστές. Κάποιοι από εσάς ίσως παραπονεθούν ότι δεν περιλαμβάνονται γνωστά hypercars, όπως η Ferrari LaFerrari, η McLaren P1 και η Porsche 918 Spyder. Όλα όμως έχουν ξεπουλήσει, δεν υπάρχουν πλέον στην αγορά, οπότε δεν πληρούν τις προϋποθέσεις.
Υπάρχουν και κάποια επερχόμενα μοντέλα που μπορεί να έχουν τα προσόντα για να μπουν στη λίστα, όμως οιεπίσημοι χρόνοι τους στο 0-100 δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Το Ford GT μπορεί κάλλιστα να μπει στο Top 10 αν πιστέψουμε τις φήμες, όπως και το τελευταίο Nissan GT-R Nismo. Το Radical RXC Turbo 500R δείχνει τέρας, όμως οι επιδόσεις του δεν είχαν ανακοινωθεί όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές. Και βέβαια η Honda δεν δίνει επίσημα στοιχεία για το NSX…
Τελειώσαμε με τους περιορισμούς, οπότε αρχίζουμε την αντίστροφη μέτρηση:
10: Ferrari F12tdf, Lamborghini Aventador, Porsche 911 Turbo S – 2,9” στο 0-100km/h
Σύμφωνοι, ήδη παραβήκαμε τα περί Top 10 προσθέτοντας άλλα δύο αυτοκίνητα. Όμως και τα τρία αυτά μοντέλα έχουν την ίδια επίδοση στο 0-100 και δεν θέλουμε να ευνοήσουμε ούτε να ρίξουμε κανένα. Είναι και τα τρίαπολύ διαφορετικά μεταξύ τους – και αν θέλαμε να ξεχωρίσουμε ένα, αυτό θα ήταν η Ferrari, επειδή δεν έχειτετρακίνηση ούτε τον κινητήρα πίσω από την καμπίνα, να πιέζει τους πίσω τροχούς στην άσφαλτο.
9: BAC Mono – 2,8” στο 0-60 mph (0-96 km/h)
H Briggs Automotive Company εδρεύει στο Liverpool και βελτιώνει σταθερά το Mono της επί κάμποσα χρόνια. Αυτό το μονοθέσιο για το δρόμο έχει έναν «ταπεινό» κινητήρα Ford 310 ίππων, αλλά είναι τρομερά ελαφρύ, πράγμα που του επιτρέπει να επιταχύνει σαν τη ζεματισμένη γάτα – που λένε κι οι Άγγλοι.
8: Tesla Model S P90D – 2,8” στο 0-60 mph (0-96 km/h)
Πώς είπατε; Ναι, σωστά διαβάσατε: Μπορεί να πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό, οικολογικό μοντέλο, αλλά το Model S P90D επιταχύνει σαν σφαίρα. Επιλέξτε το σωστά βαφτισμένο πρόγραμμα οδήγησης Ludicrous(εξωφρενικό) και αυτό το οικογενειακό με μπαταρίες μπορεί να ταπεινώσει πολλά εξωτικά supercars στην επιτάχυνση από στάση – χωρίς μάλιστα να αφήνει κανένα ίχνος στο περιβάλλον. Και το πιο τρομακτικό είναι ότι υπάρχει τώρα και μία ακόμη πιο γρήγορη έκδοση, όπως θα διαβάσετε παρακάτω…
7: Caterham 620R – 2,79” στο 0-60 mph (0-96 km/h)
Όλα τα Caterham σου δίνουν την εντύπωση ότι είναι «πιστόλια», όμως το 620R επιβεβαιώνει την εντύπωση αυτή με πραγματικά στοιχεία. Έχοντας έναν κινητήρα Ford 315 ίππων, αποτελεί εξέλιξη του ήδη θεότρελουR500 και βγάζει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις από ένα βασικό σχέδιο που, στην πραγματικότητα, ελάχιστα έχει εξελιχθεί από τη δεκαετία του 1960.
6: Hennessey Venom GT – 2,7” στο 0-60 mph (0-96 km/h)
Φτιαγμένο στο Texas με βάση τη Lotus Exige και διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο, το Venom δεν διεκδικεί βραβείο πολυτέλειας, όμως, διάβολε, πάει σαν τον άνεμο. Και σαν να μην έφτανε το 0-96 km/h σε 2,7”, η ομάδα που φτιάχνει το Venom GT των 1.260 PS το χρονομέτρησε στην ευθεία και κατέγραψε 434 km/h τελική!
5: Koenigsegg Regera – 2,7” στο 0-100 km/h
Μόνο η έλλειψη ελκτικής πρόσφυσης εμποδίζει το Koenigsegg να επιταχύνει ακόμα πιο γρήγορα. Με ένανδιτούρμπινο 5λιτρο V8 και τρία ηλεκτρικά μοτέρ, έχει πολύ περισσότερη δύναμη και ροπή από όση μπορεί να διαχειριστεί. Όμως, τι διάολο, και τα 2,7” είναι απόλυτα αποδεκτή επίδοση – άσε που μπορεί να πιάσει μέχρι και 410 km/h αν έχει αρκετό χώρο στη διάθεσή του.
4: Rimac Concept One – 2,6” στο 0-100 km/h
Αν το όνομα Rimac δεν σας λέει τίποτε, τότε σας πληροφορούμε ότι δεν πρόκειται για βιοτεχνία καλλυντικών αλλά για μια κροατική εταιρεία που έφτιαξε ένα πλήρως ηλεκτρικό hypercar. Το Concept One με τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ βιντεοσκοπήθηκε πρόσφατα να κερνάει τσάγια σε μια La Ferrari κι ένα Tesla Model S σε κόντρα από στάση. Μπορείτε να παραγγείλετε ένα, αν σας περισσεύουν 800.000 ευρώ.
3: Ariel Atom 3.5R, Tesla Model S P100D – 2,5” στο 0-100 km/h
Επειδή το Ariel Atom και το Tesla Model S δεν ήταν τόσο εξωφρενικά, οι κατασκευαστές τους αποφάσισαν να φτιάξουν ακόμα πιο ακραίες εκδόσεις. Το Atom 3.5R απέκτησε κομπρέσορα και ισχυρότερο σύστημα ψύξηςγια να συνδυάζει πλέον 350 ίππους με ένα βάρος μόλις 550 kg. Από την πλευρά του, το Model S, με μια νέα μπαταρία των 100 kWh, πιάνει τα 60 mph τρία δέκατα πιο γρήγορα από το…σερνάμενο P90D.
2: Bugatti Chiron – Κάτω από 2,5” στο 0-100 km/h
Αυτό θα είναι το απόλυτο όχημα σε επιδόσεις με πολυτέλεια, για τα επόμενα χρόνια. Φυσικά, με 1.500 άλογααπό τον τετρατούρμπινο 8λιτρο W16, περιμένεις να ανάβει πυρκαγιές στην άσφαλτο. Το συβαρίτικο δερμάτινο εσωτερικό μπορεί να προσθέτει βάρος και να μειώνει ελαφρά τις επιδόσεις, αλλά δικαιούσαι κάποιεςανέσεις αν έχεις εκταμιεύσει 2 εκατομμύρια ευρώ για το καθημερινό σου μέσο μετακίνησης.
1: Ultima Evolution Coupé – 2,3” στο 0-60mph (0-96 km/h)
Ο όρος «αγωνιστικό για το δρόμο» έχει γίνει αντικείμενο κατάχρησης, όμως δεν μπορούμε να βρούμε μιανακριβέστερη περιγραφή για το Ultima Evolution Coupé. Αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου track-day car της Ultima, του GTR, και αν εφοδιαστεί με έναν V8 6,8 λίτρων με κομπρέσορα, θα αποδίδει 1.030 άλογα. Και, ναι, μπορείτε να το κυκλοφορείτε στο δρόμο. Με προσοχή όμως…
[Πηγή: Autocar]
Use Facebook to Comment on this Post