«Πηγή ζωής» τα πλοία που διασχίζουν τον ποταμό Μεκόνγκ στη Κίνα

Στο λιμάνι Γκουανλέι ο καπετάνιος Λι Τσιανμπίνγκ ξεφορτώνει εξωτικά φρούτα και αποξηραμένους ξηρούς καρπούς, ενώ δίπλα…
περιμένουν να φορτωθούν στοίβες από πατάτες, σκόρδα και κλιματιστικά.

Τα εξωτικά φρούτα ήρθαν από το ένα λιμάνι της Ταϊλάνδης, ενώ τα κλιματιστικά που κατασκευάστηκαν στην Κίνα προορίζονται για τις χώρες τις οποίες διασχίζει ο ποταμός Μεκόνγκ.

Ο Μεκόνγκ, γνωστός ως Λανσάνγκ στην Κίνα, πηγάζει από την περιοχή Τσινγκχάι του οροπεδίου του Θιβέτ και διασχίζει την Κίνα, την Μιανμάρ, το Λάος, την Ταϊλάνδη, την Καμπότζη και το Βιετνάμ πριν εκβάλει στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Καθώς οι έξι χώρες ενισχύουν τις εμπορικές τους ανταλλαγές, η θαλάσσια αυτή οδός, των 4.800 χιλιομέτρων, είναι σημαντική για ανθρώπους όπως ο 52χρονος Λι, ο οποίος τα τελευταία 24 χρόνια έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο ποτάμι.

Ο Λι γεννήθηκε στην επαρχία Γιουνάν της νοτιοδυτικής Κίνας. Το 1993 έπιασε δουλειά ως ναυτικός στο ποτάμι με ετήσιο μισθό 30.000 γιουάν (περίπου 4.500 δολάρια ΗΠΑ). Σε σύγκριση με άλλες πλωτές οδούς ο Μεκόνγκ μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνος. Τα ρεύματά του είναι περίπλοκα. Σε ορισμένα σημεία του ποταμού το νερό είναι πολύ ρηχό με αρκετά βυθισμένα βράχια. Οι δυσμενείς αυτές συνθήκες πλοήγησης εμπόδισαν την ανάπτυξη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στο Λανσάνγκ.

Τα σκάφη μας ήταν πολύ μικρά και μπορούσαν να μεταφέρουν μόνο 50 με 60 τόνους φορτίου κάθε φορά» λέει ο Λι.

Το 2001, η Κίνα εγκαινίασε μία συνεργασία με πέντε χώρες που ανήκουν στην Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) και άνοιξε ένα διεθνές κανάλι ναυσιπλοΐας στον ποταμό.

«Οι συνθήκες πλοήγησης έχουν βελτιωθεί από τότε που άνοιξε το κανάλι, το οποίο επιτρέπει σε πλοία 420 τόνων να ταξιδεύουν στον ποταμό. Τώρα χρειάζονται μόνο εννέα ώρες από το Γκουανλέϊ στο λιμάνι Τσιάνγκ Σαέν της Ταϊλάνδης» εξηγεί ο Λι.

Το 2016, περίπου 97.000 τόνοι φορτίου μεταφέρθηκαν μέσω του λιμανιού Γκουανλέι, το οποίο αντιστοιχεί σε ετήσια αύξηση 45,9%. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, 89.000 τόνοι φορτίου φορτώθηκαν στο λιμάνι, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 48,6%. Παράλληλα ο ετήσιος μισθός του Λι έφθασε στα 80.000 γιουάν, λόγω του αυξανόμενου όγκου φορτίου που παραδόθηκε.

«Πλέον περισσότερα ξένα πλοία διασχίζουν τον ποταμό και αντιμετωπίζουμε έντονο ανταγωνισμό» λέει ο Λι και προσθέτει οτι ένα πρόβλημα είναι και το θέμα της ασφάλειας, καθώς καραδοκούν οι πειρατές. Εντούτοις, παρόμοια περιστατικά είναι σπάνια μετά την έναρξη των κοινών περιπολιών που ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2011 για την αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με την ασφάλεια, μετά από μία επίθεση πειρατών σε δύο φορτηγά πλοία στη διάρκεια της οποίας σκοτώθηκαν 13 κινέζοι ναυτικοί στην θαλάσσια περιοχή της Ταϊλάνδης στις 5 Οκτωβρίου 2011.

«Χάρη στην προστασία της περιπόλου αισθανόμαστε πολύ πιο ασφαλείς» λέει χαρακτηριστικά ο Λι.

Ο Λι έχει συνηθίσει εδώ και πολλά χρόνια να ζει στο ποτάμι. Το 2011, ο γιος του ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και έγινε και αυτός ναυτικός.

« Το ποτάμι είναι το δεύτερο σπίτι μου. Ελπίζω να υπάρχει περισσότερη δουλειά ώστε οι άνθρωποι κατά μήκος του ποταμού να ζήσουν μία καλύτερη ζωή» λέει ο Λι.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *