Τον διπλασιασμό της αγοράς των wearable συσκευών έως το 2021 προβλέπουν οι αναλυτές, αν και όλες οι έρευνες συγκλίνουν υπέρ της…
άποψης ότι ο κλάδος μακράν απέχει ακόμη από το να βρεθεί σε συνθήκες μαζικής υιοθέτησης. Η συνολική αγορά wearables αναμένεται να αυξηθεί από 113,2 εκατ. τεμάχια το 2017 σε 222,3 εκατ. το 2021, που μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 18,4%.
Σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC), τα πιο δημοφιλή wearables μέχρι σήμερα είναι βασικά wristbands όπως το Xiaomi Mi Band ή το Fitbit Charge. Εντούτοις, η IDC (Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker) αναμένει χαμηλή μονοψήφια ανάπτυξη σε αυτή την κατηγορία καθ ‘όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.
Αντίθετα, καλύτερη πορεία αναμένουν οι αναλυτές για τα «έξυπνα» ρολόγια, οι πωλήσεις των οποίων αναμένεται να αυξηθούν από 61,5 εκατ. το 2017 σε 149,5 εκατ. το 2021, καθώς όλο και περισσότεροι περισσότεροι κατασκευαστές – πλέον και από τον χώρο της μόδας – εισέρχονται στην προϊοντική κατηγορία των smartwatches.
«Ο αγώνας για να πεισθούν οι καταναλωτές να υιοθετήσουν τα wearables όχι μόνο ως συσκευές που παρακολουθούν την υγεία και τη φυσική τους κατάσταση. Οι κατασκευαστές πρέπει να πείσουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για κάτι η χρησιμότητα του οποίου μπορεί και να μην είναι άμεσα προφανής. Αυτή είναι άλλωστε η πρόκληση» αναφέρουν οι αναλυτές. Όπως σχολιάζουν οι ίδιοι το «κλειδί» βρίσκεται στη λειτουργικότητα αυτών των συσκευών και στην καινοτομία που θα μπορέσουν να επιδείξουν. «Τα wearables του άμεσου μέλλοντος θα είναι πολύ πιο λειτουργικά και κυρίως θα είναι πολυ-λειτουργικά, καλύπτοντας με σειρά από τομείς όπως η υγεία, η ευεξία, η επικοινωνία, η παραγωγικότητα. Αυτή η εξέλιξη θα κάνει τα σημερινά wearables να μοιάζουν γραφικά» εκτιμούν οι αναλυτές της IDC, υπογραμμίζοντας ότι μεγάλη κινητικότητα θα πρέπει να αναμένεται στον τομέα της «έξυπνης» ένδυσης. Οι αποστολές «έξυπνων» ρούχων παγκοσμίως θα φτάσουν τα 10,6 εκατ. μονάδες μέχρι το τέλος του 2021 με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 58,5% το διάστημα 2017-2021.
Μαζική υιοθέτηση
Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις του eMarketer, η αγορά των wearables μακράν απέχει ακόμη από το να αποκτήσει χαρακτηριστικά δομημένης και ώριμης αγοράς. Η διείσδυση παραμένει και σήμερα χαμηλή ακόμη και σε ψηφιακά ώριμες αγορές όπως αυτή των ΗΠΑ. «Οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη βρει έναν ικανοποιητικό λόγο για να δικαιολογήσουν το κόστος ενός smartwatch, το οποίο μπορεί μερικές φορές να κοστίσει όσο ένα smartphone» σχολιάζουν οι αναλυτές του eMarketer.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, ένα ποσοστό μικρότερο από το 20% του πληθυσμού των ΗΠΑ θα χρησιμοποιήσει μια wearable συσκευή το επόμενο έτος. Συγκεκριμένα, το eMarketer αναμένει ότι το 2018 περισσότεροι από 50 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ θα χρησιμοποιούν κάποιου είδους wearable συσκευής τουλάχιστον μία φορά το μήνα, που αντιπροσωπεύει το 19,6% του πληθυσμού.
Use Facebook to Comment on this Post