Οι τίτλοι που βασίζονται στη Μέση Γη και το έργο του J.R.R. Tolkien έχουν διαγράψει τη δική τους επιτυχημένη ιστορία σε διάφορα είδη. Action, strategy, MMORPG, έχουν γεμίσει τις ώρες των gamers με ποιοτικές κυκλοφορίες. Αυτή τη φορά έρχεται κάτι νέο: το Shadow of Mordor είναι ένα σύγχρονο action adventure στα χνάρια των Batman και Assassin’s Creed. Η θέση του στη χρονολογία της Μέσης Γης είναι αμέσως μετά την επιστροφή του Sauron στη Mordor, μετά το διωγμό του από το Dol Guldur. Κεντρικός χαρακτήρας ένας Ranger, ο Talion, που έχοντας χάσει την οικογένειά του επιστρέφει από τους νεκρούς με τη βοήθεια ενός πνεύματος της Εκδίκησης (ορισμένες σεναριακές ελευθερίες είναι παραπάνω από προφανείς…). Με μόνο στόχο του την εκδίκηση και να δολοφονήσει τους Ορκ που προκάλεσαν τη σφαγή, ξεκινά ένα ταξίδι στη Mordor.
Αυτό το ταξίδι περιλαμβάνει διάφορα στοιχεία γνώριμα από τις προαναφερθείσες σειρές. Πρόκειται για open world τίτλο με εντελώς ελεύθερη κίνηση στο χάρτη, όπως στα Assassin’s Creed, αλλά με τη μάχη να έχει σαφείς επιρροές από τη σειρά Batman. Το καινοτόμο στοιχείο είναι το Nemesis system, ένα σύστημα σεναριακής αλληλεπίδρασης των NPC και των στόχων του παίκτη ανάλογα με τις πράξεις του τελευταίου. Υπάρχουν ιεραρχίες, συμμαχίες, αντιζηλίες, διαμάχες, ιδιαιτερότητες και άλλα στοιχεία που αλλάζουν επιπλέον τη σημαντικότητα και ισχύ των αντιπάλων. Αυτό, θεωρητικά, επιτρέπει στο παιχνίδι να μεταβάλλει δυναμικά το σενάριο και το ποιός είναι ο σημαντικότερος και ισχυρότερος εχθρός, καθώς και τα διαθέσιμα μέσα και ικανότητες των αντιπάλων. Στόχος των developers είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη ιστορία που ο παίκτης θα αφήνει τη σφραγίδα του και δε θα είναι απλός δέκτης σε ένα στατικό κόσμο, μα οι ενέργειές του θα έχουν πρακτικό αντίκτυπο. Ο Talion, εκτός από τις ικανότητες ενός Ranger, έχει στη διάθεσή του και τις λεγόμενες Wraith abilities.
Πρόκειται για υπερφυσικές δυνατότητες όπως η τηλεμεταφορά, ο έλεγχος εξ αποστάσεως και οι δολοφονίες από απόκρυψη που αυξάνουν τις επιλογές του παίκτη. Οι developers έκαναν λόγο για χαρακτήρες που σκοτώνονται χωρίς ποτέ ο παίκτης να τους έχει συναντήσει απλά σαν αποτέλεσμα των πράξεών του, αντιδράσεις Orks βασισμένες στην προσωπικότητά τους είτε προς το συμφέρον του παίκτη είτε εναντίον του, και χρήση του Domination για να τεθούν αντιμέτωπες δύο παρατάξεις. Στον τομέα της μάχης η κατάσταση είναι γνώριμη, με αρκετές ικανότητες και όπλα καθώς και συνδυασμούς αντικειμένων. Υπάρχουν chain kills, combo kills και finishing animations ενώ οι Wraith abilities αναμένεται να παίζουν κύριο ρόλο. Η αισθητική ακολουθεί σε γενικές γραμμές τις ταινίες με ορισμένες πιο βαρβαρικές πινελιές. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι τα social features, που περιλαμβάνουν leaderboards ανάλογα με την αποτελεσματικότητα και ευρηματικότητα του παίκτη καθώς και Vendetta missions. Αν ο παίκτης σκοτωθεί από κάποιο σημαντικό εχθρό, όσοι είναι στη friend list του λαμβάνουν την αποστολή να τον βρουν και να πάρουν εκδίκηση στο δικό τους παιχνίδι, κερδίζοντας έτσι επιπλέον πόντους. Το Shadow of Mordor, παρά τις ομοιότητες με γνωστά franchises που οδήγησαν σε έντονες τριβές πρόσφατα, φαίνεται ικανό να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία σε ένα είδος όλο και πιο τυποποιημένο. Η κυκλοφορία του αναμένεται στις αρχές Οκτωβρίου.
Use Facebook to Comment on this Post