ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Πρόσκληση στον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γιάννη Δραγασάκη να διαπιστώσει την κατάσταση που επικρατεί στις διεθνείς εκθέσεις με τα μακεδονικά προϊόντα απηύθυνε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Εξαγωγέων δια του προέδρου του κ. Γιώργου Κωνσταντόπουλου.
Αφορμή στάθηκε η τοποθέτηση του κ. Δραγασάκη στο γεύμα εργασίας που παρέθεσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ) στη Θεσσαλονίκη, με επίσημο προσκεκλημένο τον ίδιο, πως η όλη ανησυχία γύρω από τα εμπορικά σήματα που εμπεριέχουν τον όρο «Μακεδονία» ή «μακεδονικό» προσθέτοντας ότι η σχετική συζήτηση εμπεριέχει στοιχεία παραπληροφόρησης και «κάνει ζημιά, καθώς δημιουργεί έλλειψη αυτοπεποίθησης και σιγουριάς».
Ο κ. Δραγασάκης πρόσθεσε ότι «ουδέν πρόβλημα υπάρχει» καθώς μόνο οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κατοχυρώσει προϊόντα ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ δήλωσε εντυπωσιασμένος που στις 2 Απριλίου, με την ευκαιρία της παρουσίας του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στα Σκόπια, «έγινε σε μία ημέρα ό,τι δεν γινόταν επί 20-30 χρόνια».
«Εφόσον λοιπόν έχουμε τώρα τη Συμφωνία, που προβλέπει ότι θα υπάρχει μια επιτροπή, ώστε και όποιο πρόβλημα υπάρχει να μπορεί να συζητηθεί, κι εφόσον οι γείτονές μας προσχωρήσουν στην ΕΕ και άρα υιοθετήσουν το ευρωπαϊκό πλαίσιο, (…) εμείς έχουμε μόνο δυνατότητες και κανένα πρόβλημα" είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι μεταξύ των επιχειρηματιών των δύο χωρών έγιναν περίπου 600 συναντήσεις "κι όλα αυτά δημιουργούν ένα κλίμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας, ασφάλειας και σταθερότητας, από το οποίο έχουμε να επωφεληθούμε εμείς, αυτοί και όλη η περιοχή ευρύτερα", πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γώργος Κωνσταντόπουλος, εκτίμησε ότι δεν θεωρεί υπερβολικές τις ανησυχίες για τα εμπορικά σήματα.
«Αρκεί να κάνετε μια βόλτα μαζί μας στις επόμενες διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, στη «Fancy Food» τον Ιούνιο ή στην «Anuga» τον Οκτώβριο, για να δείτε τα σήματα της Βόρειας Μακεδονίας πώς θα βρίσκονται εκεί, με ποια δυναμική, με τι κοστολόγιο, πόσο θα πωλούνται τα κρασιά της Βόρειας Μακεδονίας που θα λέγονται «μακεδονικά» και πόσο τα αντίστοιχα προϊόντα της Μακεδονίας μας εδώ και μια σειρά άλλων προϊόντων.
Πασχίσαμε, ιδρώσαμε, πολεμήσαμε για να κάνουμε το μακεδονικό brand γνωστό με μια συγκεκριμένη ποιότητα, αλλά δυστυχώς και με ένα συγκεκριμένο κοστολόγιο, για το οποίο δεν ευθυνόμαστε πάντα εμείς. Και φυσικά για όλα αυτά τα θέματα, αναγκαζόμαστε δυστυχώς να αποδείξουμε ξανά σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον ποιοι είμαστε, την ταυτότητά μας, τις επωνυμίες μας, τα προϊόντα μας που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες στις διεθνείς αγορές και μπαίνουμε σε υπερβολικά κόστη, σε νομικές διαμάχες, σε επιτροπές, σε διεθνείς ομάδες για να αποδείξουμε ότι τα προϊόντα μας λέγονται μακεδονικά, ότι οι επιχειρήσεις μας είναι μακεδονικές», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Πηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post