Η εξαγγελία θετικών δημοσιονομικών μέτρων, όπως η μείωση του ΕΝΦΙΑ και η ρύθμιση των 120 δόσεων, συνέβαλε στην άνοδο του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, υποστηρίζει το ΙΟΒΕ.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Nέο άλμα σημείωσε ο δείκτης οικονομικού κλίματος τον Αύγουστο, μετά την άνοδο του Ιουλίου, ένδειξη ότι η μετεκλογική αισιοδοξία μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων συνεχίστηκε.
Ο δείκτης διαμορφώθηκε στο επίπεδο των 108,4 μονάδων, το υψηλότερο από τον Νοέμβριο του 2007, ήτοι των τελευταίων 12 ετών. Τον Ιούλιο ήταν 105,3 μονάδες και έναν μήνα πριν ήταν 101 μονάδες. Στο χαμηλότερο επίπεδό του στην περίοδο της κρίσης, στις 75,3 μονάδες, βρέθηκε τον Αύγουστο του 2015, στην κορύφωση της έντασης κατά τις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.
Σημειώνεται ότι το ΙΟΒΕ, το οποίο διεξάγει την έρευνα στην Ελλάδα, ανακοινώνοντας τον δείκτη του Ιουλίου υπογράμμιζε ότι «καθώς πρόκειται για την πρώτη μετεκλογική έρευνα, είναι φανερό ότι η αρχική επίδραση του αποτελέσματος στις προσδοκίες πολιτών και επιχειρήσεων είναι θετική».
«Αυτό συμβαίνει, βέβαια, συστηματικά σχεδόν σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες των τελευταίων ετών», πρόσθετε.
Τα στοιχεία του δείκτη για όλη την Ευρώπη δημοσίευσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ενδιαφέρον είναι ότι συνολικά στην Ευρωζώνη το κλίμα βελτιώθηκε, παρά τις προσδοκίες και σε πείσμα των ανησυχιών για κίνδυνο ύφεσης. Βεβαίως, η βελτίωση αυτή μπορεί να αντιστραφεί τον επόμενο μήνα, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν, επισημαίνουν οι αναλυτές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης στην Ευρωζώνη αυξήθηκε από 102,7 τον Ιούλιο σε 103,1 τον Αύγουστο. Στην Ευρωπαϊκή Ενωση συνολικά υποχώρησε κατά 0,6 μονάδες στο 101,4, κυρίως εξαιτίας της μεγάλης υποχώρησης στο Ηνωμένο Βασίλειο (κατά 1,8 μονάδες).
Στην Ελλάδα, βελτίωση τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Ιούλιο, σημειώνουν οι 3 από τους 5 επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν τον δείκτη οικονομικού κλίματος και συγκεκριμένα των υπηρεσιών (στο 28,8 από 22,1), των καταναλωτών (στο -8,2 από -20,2) και του λιανικού εμπορίου (στο 22,6 από 13,7). Αντίθετα, επιδείνωση σημειώνουν αυτοί της βιομηχανίας (0,6 από 1,7) και των κατασκευών (-52,3 από -48,1).
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης σημείωσε εντυπωσιακή βελτίωση για δεύτερο συνεχή μήνα (-8,2 από -20,2 τον Ιούλιο και από -27,8 τον Ιούνιο). Το ΙΟΒΕ, αναφερόμενο στη βελτίωση του Ιουλίου, τη συνέδεε με την κυβερνητική αλλαγή, υποστηρίζοντας ότι συνέβαλε και η εξαγγελία θετικών δημοσιονομικών μέτρων, όπως η μείωση του ΕΝΦΙΑ και η ρύθμιση των 120 δόσεων. Το αν θα συνεχιστεί αυτή η τάση εξαρτάται από την υλοποίηση των προεκλογικών εξαγγελιών, υποστήριζε το ΙΟΒΕ.
Μεταξύ άλλων, τα νοικοκυριά εμφανίζονται πολύ πιο αισιόδοξα για τις προοπτικές των οικονομικών τους κατά τους επόμενους 12 μήνες, με τον σχετικό δείκτη να περνά σε θετικό πρόσημο, στο 4,1 από -14,4 έναν μήνα πριν και -19,1 δύο μήνες πριν.
Σημειώνεται ότι οι δείκτες είναι ισοζύγια θετικών / αρνητικών απαντήσεων.
Εκφράζοντας ικανοποίηση για την ανοδική πορεία του δείκτη, το υπουργείο Οικονομικών τόνισε σε χθεσινή ανακοίνωσή του: «Η επίδοση αυτή είναι η καλύτερη των τελευταίων 12 ετών. Ο δείκτης παραμένει και τον Αύγουστο, όπως συνέβη και τον Ιούλιο, υψηλότερος από τον μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει την πορεία βελτίωσης της ελληνικής οικονομίας και την εμπιστοσύνη νοικοκυριών, επιχειρήσεων και αγορών στο οικονομικό σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο με γρήγορους ρυθμούς ξετυλίγεται».
ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post