Αποφασισμένη να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις η ΠΝΟ

Δεμένα τα πλοία μέχρι τις 6 το πρωί του Σαββάτου….

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, έως ότου δικαιωθούν, δηλώνουν οι ναυτεργάτες, οι οποίοι βρίσκονται από σήμερα σε 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση, με αφορμή το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας: «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».

Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 6 το πρωί του Σαββάτου, ενώ η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αναμένεται να συνεδριάσει αύριο το πρωί εκ νέου, προκειμένου να καθορίσει τη στάση της.

Ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία, πραγματοποίησαν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, ζήτησε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, θεωρώντας ότι με αυτό θα αυξηθεί επιπλέον η ανεργία στους Έλληνες ναυτικούς και ότι τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση.

Ο συνδικαλιστικός φορέας των ναυτικών ζητά επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την παρέμβαση του υπουργείου, προκειμένου να καταβληθούν δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς.

Τις κινητοποιήσεις των ναυτικών στηρίζουν, σε ψήφισμά τους, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, η Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών – Μηχανοδηγών και Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.

Στο μεταξύ το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών αποφάσισε να συμμετάσχει και αυτό στη 48ωρη πανελλαδική απεργία των ναυτικών σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, ενώ σε ανακοίνωσή του αναφέρει: «Επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί και να αναχαιτιστεί με κάθε τρόπο και θυσία η συνεχιζόμενη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τρόικα που επιτίθεται με μανία στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων».

Τι υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι για το πολυνομοσχέδιο

Με τις νέες αλλαγές, μπορεί εν μέρει να πλήττεται η ναυτική εργασία και να επιλύονται κάποια από τα προβλήματα του κλάδου, ωστόσο η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ακτοπλοΐα είναι σε οριακό σημείο και χρήζει και άλλων διορθώσεων, τόνισαν στο ΑΜΠΕ ακτοπλόοι, σχολιάζοντας το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας: «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».

Μάλιστα, ανέφεραν ότι ακόμη και το νομοσχέδιο αν δεν περάσει τελικά από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία δεν αποκλείεται να είναι προς το δυσμενέστερο, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες, λόγω κόστους, θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι ήδη στις γραμμές της Αδριατικής είναι δρομολογημένα μόνο έξι πλοία με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης λόγω της οικονομικής κρίσης, η παντελής έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες αλλά και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι σύμφωνα με τις ίδιους, οι αιτίες που δεν μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες ισορροπίας στον κλάδο, που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός.

Οι ακτοπλόοι παρά το γεγονός ότι έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα επίπεδα των ξενοδοχείων, μείωση των λιμενικών τελών και κατάργηση του επίναυλου, έως σήμερα δεν έχει γίνει κάτι από το υπουργείο Οικονομικών, που είναι και το πλέον αρμόδιο.

Κύκλοι από την ακτή Μιαούλη σχολίαζαν, μάλιστα, ότι αν στο άμεσο μέλλον δεν γίνουν επιπλέον σοβαρές παρεμβάσεις από την πολιτεία, δεν αποκλείεται να δούμε και πιο συχνά αποδρομολογήσεις πλοίων αλλά και μειώσεις δρομολογίων.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), η πτώση της επιβατικής κίνησης τα τελευταία τρία χρόνια ήταν στην ακτοπλοΐα 23,34% και 39,09% στην Αδριατική.

Αναφορικά με τα καύσιμα, ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων από το 2009 έως το 2012 ξεπερνάει το 100%.

Η κατανάλωση καυσίμων από πλοία της ακτοπλοΐας και της Αδριατικής υπολογίζεται περίπου από το ΣΕΕΝ σε 1.000.000 τόνους, ενώ το 58,6% του καθαρού ναύλου που πληρώνει ο επιβάτης στο εισιτήριο αφορά τα καύσιμα.

Σύμφωνα επίσης με σημερινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το Β΄ τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση µε την αντίστοιχη διακίνηση του Β΄ τριμήνου του 2011, παρουσίασε μείωση κατά 7,8%, έναντι μείωσης 7,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *