Την προτίμηση των καταναλωτών δέχονται ολοένα περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και οι φθηνές μάρκες, δεδομένης της οικονομικής δυσπραγίας που επικρατεί με αποτέλεσμα…
η καταναλωτική δαπάνη να έχει περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η στροφή στην προτίμηση των καταναλωτών προκύπτει και από το γεγονός ότι τα ελληνικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά μέσο όρο φθηνότερα κατά 45% από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα (στοιχεία της IRI) με τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση να επιτυγχάνεται στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας (φθάνει το 50%).
Ωστόσο, παρά τη σαφή στροφή, το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρό και έφτασε το 2012 το 16% σε αξία των συνολικών αγορών, όταν σύμφωνα με στοιχεία της IRI ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 37% το 2012.
Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν γίνει αρκετά πιο ευαίσθητοι στην τιμή του προϊόντος και έχει αυξηθεί η κινητικότητα ανάμεσα σε παρεμφερή προϊόντα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ότι προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα τον τελευταίο χρόνο προβαίνουν σε αλλαγές μάρκας/επωνυμίας.