Περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ, από κρατική επιχορήγηση αλλά και εταιρείες, κόστισε η προεκλογική καμπάνια στα πέντε κοινοβουλευτικά κόμματα της Γερμανίας.
Το μεγαλύτερο ποσό, περίπου 23 εκατ. ευρώ, έδωσαν για την προεκλογική εκστρατεία τους οι Σοσιαλδημοκράτες, ξοδεύοντας 6 εκατ. λιγότερα…
Οι γερμανικές εταιρείες διέθεσαν στα κόμματα 1,4 εκατ. ευρώ, έναντι 4,2 εκατ. ευρώ το 2009. Για επιφυλάξεις των επιχειρηματιών και γενικά των χορηγών «λόγω όλων των σκανδάλων το τελευταίο διάστημα», μίλησε ο υπεύθυνος της Διεθνούς Διαφάνειας για την χρηματοδότηση των κομμάτων, Μίχαελ Κος.
Το Κόμμα της Αριστεράς δεν δέχεται δωρεές από νομικά πρόσωπα και ζητεί να απαγορευθούν.
Εταιρείες και τράπεζες – χορηγοί των κομμάτων
Η εταιρεία Daimler έδωσε από 100.000 σε CDU και SPD, ενώ σε CSU, FDP και Πράσινους έδωσε από 40.000 ευρώ.
Η τράπεζα Berenberg χορήγησε στους Χριστιανοδημοκράτες 100.000 ευρώ και σε Σοσιαλδημοκράτες και Φιλελεύθερους από 20.000. Για τα άλλα δύο κόμματα, η τράπεζα δήλωσε ότι «δεν βλέπει κανέναν λόγο» για χορηγία.
Η ασφαλιστική Allianz έδωσε από 30.000 ευρώ σε όλα τα κόμματα, εκτός από την Αριστερά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW αντί να δώσει χρήματα, διέθεσε αυτοκίνητα με δωρεάν λίζινγκ σε όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Χημικών (μεταξύ των οποίων οι εταιρείες BASF, Bayer και Evonik) προχώρησε σε δωρεές 100.000 στη CDU, 50.000 στην SPD, 64.000 στην FDP και 10.000 στους Πράσινους.
Η εταιρεία Tengelmann, κολοσσός στον τομέα των σούπερ μάρκετ, δημοσίευσε ολοσέλιδη καταχώριση στη Handelsblatt, στην οποία καλούσε ευθέως τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν την Άνγκελα Μέρκελ.