Τι προβλέπει το νομοσχέδιο – «σκούπα» του ΥΠΟΙΚ

To δρόμο για την εισαγωγή και διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο των Εταιρειών Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Venture Capitals) και των Αμοιβαίων Κεφαλαίων Επιχειρηματικών Συμμετοχών, ανοίγει το νομοσχέδιο «Επενδυτικά Εργαλεία Ανάπτυξης Παροχή Πιστώσεων και Άλλες Διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή.

Επίσης τροποποιείται το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία και των επενδυτικών εταιρειών (ΑΕΕΧ) ενώ παράλληλα…
επανακαθορίζει το πλαίσιο παροχής πιστώσεων (margin) από τις χρηματιστηριακές εταιρείες και το καθεστώς που διέπει τις δημοσιές προτάσεις.

Πλέον, τα Venture Capitals, τα οποία θα μπορούν να εισάγουν και τα funds που διαχειρίζονται στο Χ.Α., θα μπορούν να επενδύουν σε επιχείρηση ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό ή ξένων συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Επίσης, θα μπορούν να επενδύουν και εισηγμένες εταιρείες με στρατηγικές όμως συμμετοχές (15% και άνω).

Παράλληλα, με το σχέδιο νόμου εκσυγχρονίζεται το νομικό πλαίσιο που διέπει τις εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία με σκοπό την μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει η χρηματιστηριακή αγορά για την προσέλκυση επενδύσεων.

Επίσης, επανακαθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) για τις οποίες μειώνεται το απαιτούμενο ποσό ιδίων κεφαλαίων στις 37.500 ευρώ από 50.000 ευρώ.

Προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία στις προϋποθέσεις σύστασης – που αλλάζουν σχεδόν ριζικά – αλλά και στους κανόνες λειτουργίας των ΑΕΕΑΠ προβλέπονται στο εν λόγω σχέδιο νόμου, με στόχο την άμεση αξιοποίηση τόσο των υφιστάμενων ιδιωτικών ακινήτων, όσο και αυτών που διαθέτει προς πώληση το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Οι αλλαγές στις δημόσιες προτάσεις
Οι αλλαγές που επέρχονται στο πλαίσιο για τις δημόσιες προτάσεις είναι οι εξής:

– Για τον καθορισμό εύλογου και δίκαιου ανταλλάγματος στο πλαίσιο δημόσιας πρότασης θα λαμβάνονται υπόψη οι συναλλαγές που έκανε κατά τους προηγούμενους 12 μήνες-και όχι 6 μήνες όπως είναι σήμερα- το υπόχρεο πρόσωπο ή άτομα που ενεργούν συντονισμένα με αυτό. Η τιμή δεν μπορεί να είναι δηλαδή κατώτερη από την υψηλότερη τιμή στην οποία αγόρασε ο υπόχρεος το τελευταίο 12μηνο πριν καταστεί υπόχρεος να υποβάλει δημόσια πρόταση.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τον καθορισμό δίκαιου και εύλογου τιμήματος στο πλαίσιο της δημόσιας πρότασης θα λαμβάνεται υπόψη:

Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες που είναι εισηγμένες και διαπραγματεύονται σε οργανωμένη αγορά, το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής) θεωρείται ως δίκαιο και εύλογο, εφόσον ληφθούν υπόψη οι εξής τιμές για την υπό εξαγορά εταιρεία και την εταιρεία της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα:

(α) Τιμή κινητής αξίας της υπό εξαγορά εταιρίας λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη τιμή μεταξύ:

(αα) της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της δημόσιας πρότασης κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης και, (ββ) της τιμής στην οποία ο προτείνων ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτόν, απέκτησε κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης.

(β) Τιμή κινητής αξίας της εταιρείας, της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα λαμβάνεται υπόψη η μέση χρηματιστηριακή τιμή της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης».

Τι προβλέπεται για ΔΕΚΟ και ΤΑΙΠΕΔ
Το νομοσχέδιο διευκρινίζει τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης ΔΕΚΟ και προβλέπεται ρητά ότι ασκεί τις αρμοδιότητες της πρώην Ειδικής Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων. Προβλέπεται η διαδικασία εισήγησης στη Διυπουργική Επιτροπή και αλλάζει η συγκρότηση της Τριμελούς Επιτροπής. Θα μπορεί να ζητά τη συνδρομή άλλων υπηρεσιών ακόμη και του ΤΑΙΠΕΔ.

Για το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται ότι ως προς τη μεταβίβαση ακινήτων τα οποία δεν προσδιορίζονται ρητά στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο, πως η σχετική εισήγησή του θα περιλαμβάνει και επαρκή αιτιολογία για την επιλογή των συγκεκριμένων ακινήτων, βασιζόμενη, ιδίως, στο νομικό καθεστώς αυτών και στο προσδοκώμενο όφελος από την αποκρατικοποίηση αυτών.

Ορίζεται επίσης ότι όταν το ΤΑΙΠΕΔ εισφέρει περιουσιακά στοιχεία του σε ανώνυμη εταιρεία και στη συνέχεια θέλει να πωλήσει τις μετοχές που θα λάβει ως αντάλλαγμα, σε περίπτωση που η ανώνυμη εταιρεία έχει άλλα ακίνητα, όμορα προς αυτό του Ταμείου, είναι δυνατή η έκδοση κοινού ΕΣΧΑΔΑ και για το ακίνητο του Ταμείου και για τα ακίνητα της εταιρείας, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι όλα αυτά τα ακίνητα θα αποτελέσουν αντικείμενο κοινής εκμετάλλευσης, ώστε να διασφαλίζεται ενιαία διαδικασία και κοινά κριτήρια καθορισμού επενδυτικής ταυτότητας ακινήτων και επιτυγχάνεται η συνολική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της εταιρίας.

Τυχερά παιχνίδια
Με το σχέδιο νόμου καλύπτεται νομοθετικά η απόφαση της κυβέρνησης για καθιέρωση αφορολόγητου ορίου 100 ευρώ στα κέρδη από παιχνίδια του ΟΠΑΠ και η εφαρμογή συντελεστή φορολόγησης 15% στα κέρδη από 100,01 – 500 ευρώ και 20% στα κέρδη άνω των 500,01 ευρώ. Αντίστοιχη θα είναι η φορολόγηση και στα παιχνίδια στα (VLTs).

Ασφάλιση αυτοκινήτων
Προωθούνται αυστηρές ποινές για όσους έχουν ανασφάλιστα οχήματα από 14 Απριλίου. Συγκεκριμένα:

α) Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για δέκα (10) ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Επί εμπλοκής ατυχήματος από όχημα επιτόπου αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια και επί υποτροπής για 3 χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης.

β) Χρηματικό πρόστιμο, το οποίο βεβαιώνεται με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, υπέρ του κατά το άρθρο 16 του κ.ν. 489/1976 Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Το παραπάνω χρηματικό πρόστιμο εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.

Κατασχέσεις
Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται η δυνατότητα κοινοποίησης των κατασχέσεων στα χέρια τρίτων και Πιστωτικών Ιδρυμάτων (μισθοί, συντάξεις, καταθέσεις, ενοίκια, επιδοτήσεις) με ηλεκτρονικά μέσα.

Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσπίζεται για πρώτη φορά η νόμιμη υποχρέωση προς άμεση καταβολή στο Δημόσιο του συνόλου των απαιτήσεών του που έχουν καταταγεί επί πλειστηριάσματος ως εισπρακτέες, ανεξάρτητα από τη δικαστική προσβολή της κατάταξης αυτών και τούτο προς αποφυγή της μεγάλης καθυστέρησης στην είσπραξη των δημοσίων εσόδων, λόγω της μακροχρόνιας διεξαγωγής των σχετικών δικών.

Επίσης, εισάγεται ρύθμιση αναδρομικής εφαρμογής της ρύθμισης επί παλαιοτέρων και εκκρεμών (δηλ. μη τελεσίδικων) πινάκων κατάταξης, προκειμένου να γίνει άμεση είσπραξη και των δημοσίων εσόδων που «λιμνάζουν» επί χρόνια στο Ταμείο Παρακαταθηκών.

Πηγή: e-go.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *