xOrisOria News

«Η πτήση του Ίκαρου» από τη Βρετανία στην Κρήτη!

Στο πρωτοποριακό αυτό εγχείρημα, συμμετέχουν ο Ρόμπερτ Ράκστραου και ο Ρίτσαρντ Φόστερ, με ένα αεροπλάνο τύπου D-MFSL –
Στο ταξίδι τους τους… συνοδεύουν ο Ανγκους Λέισι Χούλμπερτ με τη Σάρα Φιλπ, οι οποίοι επιβαίνουν σε ένα δεύτερο αεροπλάνο G-CFI, το οποίο καταγράφει τα δεδομένα της αποστολής.

Στη Σητεία αναμένεται, τις επόμενες ώρες, ‘Η πτήση του Ίκαρου’, μία αποστολή Βρετανών, που ξεκίνησαν από το Χάμσαϊρ την περασμένη Τετάρτη, επιχειρώντας να καταρρίψουν το παγκόσμιο ρεκόρ ύψους από υπερελαφρό αεροπλάνο!
Στο πρωτοποριακό αυτό εγχείρημα συμμετέχουν ο Ρόμπερτ Ράκστραου (Robert Rackstraw) και ο Ρίτσαρντ Φόστερ (Richard Foster) με ένα αεροπλάνο τύπου D-MFSL (Ikarus C42B). Στο ταξίδι τους τους συνοδεύουν ο Ανγκους Λέισι Χούλμπερτ (Angus Lacy-Hulbert) με τη Σάρα Φιλπ (Sarah Philp), οι οποίοι επιβαίνουν σε ένα δεύτερο αεροπλάνο G-CFIY (Ikarus C42 FB100), το οποίο καταγράφει τα δεδομένα της αποστολής.

Σχεδιάζοντας να διασχίσουν την Ευρώπη, με τελικό προορισμό την Κρήτη, οι τέσσερις Βρετανοί είχαν μπροστά τους τη μεγάλη πρόκληση ενός ταξιδιού 2.000 και πλέον μιλίων, γεγονός πρωτοφανές για αεροσκάφη τέτοιου τύπου.

«ΣΑΣ ΜΙΛΩ ΑΠΟ ΤΑ 3.500 ΠΟΔΙΑ»
Τα ‘Χανιώτικα νέα’ εντόπισαν την αποστολή λίγες ημέρες μετά την απογείωσή τους από το αεροδρόμιο Blackbushe. Στο e-mail μας απάντησε ο Ρόμπερτ, ο οποίος λες και μιλούσε σε… ανοικτή ακρόαση από το κινητό του, μας απάντησε: «Καλησπέρα. Αυτή τη στιγμή είμαι 3.500 πόδια πάνω από την Τσεχία και θα σας απαντήσω σύντομα».
Μετά από δύο ημέρες, με δύσκολες καιρικές συνθήκες πάνω από τη Γηραιά Ηπειρο, ο Ρόμπερτ μίλησε για την εμπειρία του ταξιδιού, αυτή τη φορά πετώντας πάνω από τα Καρπάθια!

ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ
«Τα κίνητρά μας γι’ αυτό το ταξίδι ήταν πολλαπλά. Πρώτα απ’ όλα θέλαμε να δείξουμε στον κόσμο τι μπορείς να πετύχεις με ένα υπερελαφρό αεροπλάνο, αρκεί να έχεις αποφασιστικότητα», μας ανέφερε ο Ρόμπερτ, συμπληρώνοντας: «Μπορεί γενικά η χρήση αυτών των αεροπλάνων να θεωρείται ακριβό ‘σπορ’, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο φτηνά από το να πετάς με ένα κλασικό αεροπλάνο, όπως το Cessna 152 για παράδειγμα. Η απόδοσή μας είναι καλύτερη και το κόστος των καυσίμων περιορίζεται στο μισό. Ελπίζουμε έτσι να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους να μάθουν να πετούν!».
Ανθρωποι των προκλήσεων, τα μέλη της ομάδας ήθελαν να σπάσουν το παγκόσμιο ρεκόρ ύψους υπερελαφρού αεροπλάνου, αλλά όπως σημειώνει ο Ρόμπερτ «πάνω από όλα θέλαμε να κάνουμε κάτι ασυνήθιστο και αξιοσημείωτο, θέλαμε μια μεγάλη πρόκληση για τους εαυτούς μας».

ΣΤΑ… ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΙΚΑΡΟΥ
Οσο για την επιλογή της Κρήτης ως τελικού προορισμού αυτής της πρωτοποριακής αποστολής, ο Ρόμπερτ μας εξηγεί: «Επιλέξαμε την Κρήτη γιατί από το νησί σας ξεκινά ουσιαστικά η ιστορία των πτήσεων με τον μύθο του Ικάρου! Και όταν μάλιστα τα αεροπλάνα με τα οποία πετάμε ονομάζονται ‘Ikarus’, πού θα ήταν καλύτερο να ταξιδέψουμε από την Κρήτη;».
Μπορεί ο μυθικός Ικαρος να έχασε τα φτερά του προσπαθώντας να φτάσει τον Ηλιο, ο Ρόμπερτ και οι συνεργάτες του όμως είναι αποφασισμένοι να πετύχουν τον σκοπό τους. Τόσο κατά την προετοιμασία της αποστολής όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η ομάδα αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες. Χαρακτηριστικό είναι ότι λίγες ημέρες πριν την απογείωση, στις 23 Ιουλίου, η μηχανή του συνοδευτικού αεροσκάφους υπέστη μεγάλη βλάβη, αλλά δεν το έβαλαν κάτω. «Κατά κάποιον τρόπο, ας είμαστε ευγνώμονες που αυτό συνέβη τώρα και όχι πάνω από τη Μάγχη ή το ελληνικό πέλαγος», έγραφαν στο ημερολόγιο που κρατούν από την πρώτη μέρα έναρξης του εγχειρήματός τους, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι στήριξαν πολλοί χορηγοί από τη Βρετανία.

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Τις ημέρες της επικοινωνίας μας με τον Ρόμπερτ γινόταν αντιληπτό το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί. Φανταστείτε ότι πετούν σε ένα εξαιρετικά μικρό αεροσκάφος στο οποίο δεν υπάρχει δείγμα… πολυτέλειας. Ούτε αυτόματος πιλότος. Οι δύο επιβαίνοντες πρέπει να είναι διαρκώς σε επαγρύπνηση. «Μέχρι τώρα ήταν ένα όμορφο, αλλά και δύσκολο ταξίδι», μας ανέφερε χθες ο Ρόμπερτ, τονίζοντας πως «η πτήση πάνω από τα Καρπάθια μας ανέβασε το ηθικό! Τα αεροπλάνα συμπεριφέρονται καταπληκτικά, αλλά σίγουρα θα θέλαμε να έχουμε μαζί μας περισσότερες αποσκευές. Ξέρετε είναι λίγο βαρετό να φοράς τα ίδια ρούχα όλη την ώρα…».
Επόμενη πρόκληση για την ‘ομάδα Ικαρος’ «να περάσουμε πάνω από την οροσειρά Στάρα Πλανίνα της Βουλγαρίας που είναι δύο φορές υψηλότερη» και ευχή δική μας ο Ρόμπερτ και η ομάδα του την ώρα που τυπώνονται αυτές οι λέξεις να είναι ασφαλείς στον Ελληνικό ουρανό.

ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΝ ΙΚΑΡΟ
Οσο για το μήνυμα που στέλνει η ομάδα στους Ελληνες και στους κατοίκους της Κρήτης, ο Ρόμπερτ σημείωσε: «Ελπίζουμε οι Ελληνες να ενθουσιαστούν με την προσπάθειά μας, η οποία αποτελεί φόρο τιμής στον μύθο του Ικάρου. Περιμένουμε με ανυπομονησία να προσγειωθούμε στο όμορφο νησί της Κρήτης».
Η αποστολή, όπως αναφέραμε, αναμένεται αύριο στη Σητεία, αφού για εκεί τους χορηγήθηκε άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Τα αεροπλάνα της αποστολής
Τα δύο αεροπλάνα της αποστολής είναι τα Ikarus C42B και Ikarus C42 FB100. Πρόκειται για τύπο υπερελαφρού αεροσκάφους γενικής αεροπορίας, υψηλοπτέρυγο με τρίκυκλο σύστημα προσγείωσης. Εχει δύο θέσεις για τους επιβαίνοντες, η μία δίπλα από την άλλη και το μήκος του είναι 6,25 μέτρα.
Σύμφωνα με τη Wikipedia κατασκευάστηκε πρώτη φορά το 1996 και κοστίζει από 42.000 έως 62.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι έχουν κατασκευαστεί λιγότερα από 1.200 μέχρι σήμερα.
Ο Ρόμπερτ Ράκστραου δεν περνά όλη του τη ζωή μέσα σε ένα πιλοτήριο. Η αγάπη του για τον αεραθλητισμό είναι δεδομένη, αλλά η φωνή του είναι εξαιρετικά οικεία στους Βρετανούς από τη συμμετοχή του σε διαφημιστικά σποτ, τηλεοπτικές παραγωγές και κυρίως σε κινούμενα σχέδια, με χαρακτηριστικότερο το δημοφιλές καρτούν ‘Μπομπ ο Μάστορας’. Είναι επίσης -μεταξύ άλλων- συγγραφέας, ηθοποιός και κινηματογραφιστής. Οσο για την πρώτη του επαφή με τα αεροπλάνα, αυτή ήταν στην ηλικία των 47 οπότε αποφάσισε ότι θέλει να μάθει να πετάει.

Οσο για τον συνοδοιπόρο του Ρίτσαρντ Φόστερ, αυτός είναι επαγγελματίας εκπαιδευτής πιλότων, ο οποίος αφοσιώθηκε στο επάγγελμα αυτό μετά από μια μεγάλη σταδιοδρομία στο Πυροσβεστικό Σώμα. Η πρώτη του επαφή με τα αεροπλάνα ήταν πριν από δεκαπέντε χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη συνέχεια αφοσιώθηκε αποκλειστικά στον αεραθλητισμό.

Χανιώτικα Νέα

Use Facebook to Comment on this Post