xOrisOria News

Επιχειρήσεις πριμοδοτούν την υγιεινή ζωή των εργαζομένων τους

Η χρηματική επιβράβευση με αντάλλαγμα έναν υγιεινό τρόπο ζωής έχει άραγε αποτέλεσμα; Ίσως, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Μοναδική προϋπόθεση, ο ανταγωνισμός.

Ολοένα και περισσότερες αμερικανικές επιχειρήσεις προσφέρουν στους εργαζομένους τους την ευκαιρία να αυξήσουν το εισόδημά τους μέσω χρηματικών κινήτρων, με αντάλλαγμα να παραμένουν υγιείς. Με το πρόγραμμα Affordable Care Act, οι εργοδότες θα μπορούν πολύ σύντομα να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερα χρηματικά ποσά ώστε να προάγουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής μεταξύ του εργατικού τους δυναμικού, όπως η διακοπή του καπνίσματος και η απώλεια βάρους.

Σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικόAnnals of Internal Medicine, ειδικά σε ό,τι αφορά στην απώλεια βάρους έναντι χρηματικής επιβράβευσης, τα αποτελέσματα είναι θεαματικότερα όταν η επιβράβευση βασίζεται στις επιδόσεις μίας ομάδας. Συγκεκριμένα, τα χρηματικά κίνητρα με βάση τις ομάδες είχαν ως αποτέλεσμα τρεις φορές μεγαλύτερη απώλεια βάρους σε σχέση με την ατομική χρηματική επιβράβευση.

«Αν και η συνολική ιδέα της χρηματικής επιβράβευσης για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής στον χώρο εργασίας χαίρει μεγάλου ενθουσιασμού, εντούτοις δεν έχουμε πολλά στοιχεία στη διάθεσή μας που να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα αυτής της στρατηγικής,» αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης, Δρ. Jeffrey T. Kullgren, ερευνητής στο VA Center for Clinical Management Research και στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Η μελέτη διεξήχθη μεταξύ παχύσαρκων εργαζομένων και εξέτασε δύο διαφορετικές στρατηγικές: Στην πρώτη, οι συμμετέχοντες (μεμονωμένα άτομα) αμείβονταν με το χρηματικό έπαθλο των 100 δολαρίων το μήνα εάν κατάφερναν να πιάσουν ή να ξεπεράσουν το στόχο των κιλών που έπρεπε να χάσουν. Στη δεύτερη περίπτωση, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες των πέντε ατόμων. Εδώ το έπαθλο έφτανε τα 500 δολάρια το μήνα, τα οποία μοιράζονταν όσοι κατάφερναν να πιάσουν ή να ξεπεράσουν το στόχο των κιλών που έπρεπε να χάσουν. Έτσι, οι μελετητές έθεταν ανταγωνισμό μεταξύ των μελών της κάθε ομάδας και κάποιοι είχαν τη δυνατότητα να κερδίσουν περισσότερα χρήματα εάν κάποιο άλλο μέλος δεν κατάφερνε να πιάσει τον στόχο. Μετά από κάθε μηνιαίο ζύγισμα, ένα αυτόματο μήνυμα ανακοίνωνε στους συμμετέχοντες το ποσό που είχαν κερδίσει – ή στην περίπτωση όσων δεν τα είχαν καταφέρει, το ποσό που θα κέρδιζαν εάν η προσπάθειά τους ήταν επιτυχής. Μετά από έξι μήνες, η ομαδική στρατηγική απεδείχθη επιτυχέστερη από αυτή των μεμονωμένων ατόμων.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Kullgren, «παρά τις συνέπειες που έχει η παχυσαρκία στην υγεία και την οικονομία, το πρόβλημα δεν βελτιώνεται και θα πρέπει να βρεθούν νέες μέθοδοι προσέγγισης, ενώ θεωρείται επιτακτική η συλλογή επιπλέον δεδομένων σχετικά με τον τρόπο που λειτουργούν οι διάφορες στρατηγικές με βάση τους τις ομάδες.»

Use Facebook to Comment on this Post