Σε ανακοίνωση προχώρησε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας με αφορμή δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας. Τι υποστηρίζει για το μοίρασμα αλληλογραφίας από το…
προεδρικό αεροσκάφος. Πόσο μας κοστίζει κάθε ώρα πτήσης
Απάντηση σε δημοσίευμα της εφημερίδας “Πρώτο Θέμα”, δίνει το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας με ανακοίνωσή του.
Το δημοσίευμα με τίτλο “Σπατάλες στην Εποχή της Κρίσης – Με το προεδρικό αεροσκάφος μοιράζουν την αλληλογραφία”, ανέφερε ότι αν και κάθε ώρα πτήσης του συγκεκριμένου αεροσκάφους μας κοστίζει 3.500 ευρώ, χρησιμοποιείται για δρομολόγια στα νησιά, μεταφέροντας λίγου αξιωματικούς και σάκους με επιστολές.
Η εφημερίδα αναφέρει ακόμα ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος, είχε αποφασιστεί να πουληθεί, ωστόσο αυτό δεν έγινε ποτέ και μέχρι σήμερα εκτελεί χρέη “ταξί”.
Μάλιστα σημειώνει ότι στις 16 Ιανουαρίου το Embraer, προσγειώθηκε στη Μύκονο, άφησε σάκο με αλληλογραφία και απογειώθηκε σε 15 λεπτά.
Το ΓΕΑ σε ανακοίνωσή του, παραδέχεται ότι η συγκεκριμένη πτήση, που αναφέρει η εφημερίδα έγινε, ωστόσο τη χαρακτηρίζει “απαραίτητη” για την εκπαίδευση του προσωπικού. Σημειώνει ακόμα ότι η εφημερίδα έχει κάνει λάθος ως προς το αεροσκάφος, που επρόκειτο να πωληθεί.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΓΕΑ
“Με την υπ’ αριθμ. 2954/28-8-12 απόφαση της Κυβέρνησης:
Το αεροσκάφος EMBRAER 30 θέσεων, θα παραχωρηθεί στην Πολεμική Αεροπορία και θα χρησιμοποιηθεί τόσο για την εκπαίδευση των πιλότων –ιδίου τύπου- ιπταμένων ραντάρ, όσο και για την αεροκομίδη ασθενών, μοσχευμάτων κλπ., έτσι ώστε να αποφευχθεί η καταπόνηση των στρατιωτικών μεταγωγικών και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς.
Το αεροσκάφος EMBRAER 13 θέσεων, θα πωληθεί και το προϊόν της πώλησης θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων».
Η πτήση, στις 16 Ιανουαρίου 2013, προγραμματίστηκε για την εκπαίδευση δύο συγκυβερνητών και επιπλέον αξιολόγηση στην πτήση δι’ οργάνων ενός τρίτου συγκυβερνήτη.
Η πτήση αυτή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση και πιστοποίηση της καταλληλότητας – διαθεσιμότητας των πληρωμάτων αέρος σύμφωνα με τους κανονισμούς της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και δεν δύναται να εκτελεστεί ταυτόχρονα με τη μεταφορά υψηλών προσώπων. Είναι αυτονόητο ότι κατά τις πτήσεις μεταφοράς υψηλών προσώπων, τα πληρώματα θα πρέπει να είναι πλήρως αξιολογημένα και πιστοποιημένα για την εκτέλεση της αποστολής τους.
Με αφορμή τον προγραμματισμό της συγκεκριμένης πτήσης, η ΠΑ, για σκοπούς εξοικονόμησης πόρων, προγραμμάτισε ταυτόχρονα σε αυτή την πτήση και τη μεταφορά πληρωμάτων ελικοπτέρων Έρευνας-Διάσωσης στα αεροδρόμια επιφυλακής, μεταφορά υλικών και διαβαθμισμένης αλληλογραφίας. Με τη χρήση του συγκεκριμένου αεροσκάφους επιτυγχάνεται οικονομία έναντι της χρήσης στρατιωτικών μεταγωγικών C-130, των οποίων το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι υπερδιπλάσιο του αεροσκάφους ERJ-135 LR.
Τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα για εκποίηση – πώληση αφορούν το αεροσκάφος EMBRAER-135 BJ, 13 θέσεων και όχι το αεροσκάφος EMBRAER-135 LR, 30 θέσεων, που εκτέλεσε τη συγκεκριμένη πτήση.
Τέλος σημειώνεται ότι η ΠΑ, στην προσπάθεια μείωσης των λειτουργικών της δαπανών, εκμεταλλεύεται όλα τα πτητικά μέσα που της έχουν διατεθεί για την κάλυψη των επιχειρησιακών της αναγκών με το μικρότερο δυνατό κόστος”.
Use Facebook to Comment on this Post