Μόνο 28 χώρες στον κόσμο διαθέτουν ολοκληρωμένους νόμους για την οδική ασφάλεια, που έχουν στόχο τον έλεγχο των κυριότερων παραγόντων κινδύνου στους δρόμους, ανακοίνωσε σήμερα…
Με έκθεσή, ο ΠΟΥ απηύθυνε έκκληση σε όλες στις χώρες να θεσπίσουν τους απαραίτητους νόμους το συντομότερο δυνατό καθώς επί του παρόντος μόνο το 7% του παγκόσμιου πληθυσμού προστατεύεται από ρυθμίσεις που καλύπτουν και τους πέντε βασικούς παράγοντες κινδύνου: κατανάλωση αλκοόλ και οδήγηση, υπερβολική ταχύτητα, χρήση του κράνους στους οδηγούς μοτοσυκλέτας, χρήση της ζώνης ασφαλείας και προστασία των παιδιών-επιβατών.
«Αν αυτό δεν μπορεί να διασφαλιστεί, θα συνεχίσουν να πενθούν οικογένειες και κοινωνίες και τα συστήματα υγείας θα εξακολουθήσουν να σηκώνουν το φορτίο των τραυματισμών και της ανικανότητας εξαιτίας των τροχαίων στους δρόμους», δήλωσε η επικεφαλής του ΠΟΥ, Μάργκαρετ Τσαν.
Τα τροχαία δυστυχήματα στοίχισαν τη ζωή σε 1,24 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο το 2010 και τα στατιστικά στοιχεία δεν έχουν βελτιωθεί από το 2007, ανακοίνωσε ο ΠΟΥ επικαλούμενος τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.
Ο κίνδυνος να σκοτωθεί κάποιος σε τροχαίο είναι υψηλότερος σε χώρες μεσαίου εισοδήματος, όπου αυξάνεται ο αριθμός ιδιοκτητών αυτοκινήτων – ειδικά στην Αφρική.
Οι κάτοικοι της Αφρικής διατρέχουν τον μεγαλύτερο τέτοιο κίνδυνο σε αναλογία 24 στους 100.000. Το χαμηλότερο ποσοστό καταγράφεται στην Ευρώπη, όπου μόλις 10 στους 100.000 ανθρώπους είναι πιθανόν να χάσουν τη ζωή τους με αυτό τον τρόπο.
Ωστόσο, όπως προκύπτει από την έκθεση του ΠΟΥ, σχετικοί κανονισμοί απουσιάζουν στην Κεντρική και Δυτική Αφρική και την Νοτιοανατολική Ασία.
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, τέτοιοι νόμοι θα πρέπει να θεσπιστούν στο μεγαλύτερο μέρος της Νότιας Αμερικής, την Αφρική, την Μέση Ανατολή και την Ασία.
Συγκεκριμένα η έκθεση αναφέρει ότι 59 χώρες (το 39% του παγκόσμιου πληθυσμού) έχουν μειώσει το όριο ταχύτητας στα αστικά κέντρα σε 50 χιλιόμετρα την ώρα, 89 χώρες (το 66% του παγκόσμιου πληθυσμού) διαθέτουν νόμους για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, 90 χώρες (77% του παγκόσμιου πληθυσμού) διαθέτουν νόμους για τη χρήση κράνους, 111 χώρες (το 69% του παγκόσμιου πληθυσμού) διαθέτουν νόμους για τη χρήση ζώνης ασφαλείας και 96 χώρες (32% του παγκόσμιου πληθυσμού) για την προστασία των παιδιών μέσα στο αυτοκίνητο.