Ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει για χρόνια υπερασπιστεί την υποθαλάσσια αυτή κατασκευή, που σχεδιάστηκε…
το 1860 από Οθωμανό σουλτάνο.
Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2004, αλλά οι αρχαιολογικές ανασκαφές καθυστέρησαν την κατασκευή. Η Ιαπωνία χορήγησε 1 δισ. δολάρια από τα 4 δισ. δολάρια του συνολικού κόστους της 1,4 χλμ σήραγγας, που έχει σχεδιαστεί σε αντισεισμικά πρότυπα.
Τα εγκαίνια της σήραγγας θα πραγματοποιηθούν
το μεσημέρι.
Τώρα που το έργο ολοκληρώθηκε, η τουρκική κυβέρνηση ελπίζει ότι ο νέος δρόμος κάτω από το Βόσπορο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη μίας σημαντικής εμπορικής διόδου που θα εκτείνεται από την Κίνα προς τη δυτική Ευρώπη.
Στον αντίποδα, οι επικριτές του Ερντογάν και των προτάσεών του βλέπουν στη σήραγγα ως ένα από τα μεγαλεπήβολα κατασκευαστικά έργα για την πόλη, όπου κάποτε ήταν δήμαρχος. Συμπεριλαμβανομένης και της πρότασης για τρίτο αεροδρόμιο, παράλληλο κανάλι και μία τρίτη γέφυρα, θεωρούν ότι οι προτάσεις του τούρκου πρωθυπουργού αντικατοπτρίζουν τις φαραωνικές φιλοδοξίες του.
Η σιδηροδρομική σήραγγα δεν θα λειτουργήσει πλήρως, αμέσως μετά τα επίσημα εγκαίνιά της σήμερα, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
«Το τμήμα που λειτουργεί είναι περιορισμένο ακόμη. Και θα καθυστερήσει η πλήρης λειτουργία. Απορούμε γιατί τα εγκαίνια γίνονται τόσο σύντομα», δήλωσε ο Ταϊφούν Καχραμάν, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πολεοδομίας της Κωνσταντινούπολης.
Παρών στα επίσημα εγκαίνια θα είναι και ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Σίνζο Άμπε, τιμής ένεκεν για την Τράπεζα της Ιαπωνίας, ένας από τους βασικότερους οικονομικούς χορηγούς του έργου.
Αξιωματούχοι της Κωνσταντινούπολης σημειώνουν ότι η υποθαλάσσια σήραγγα θα μειώσει την κίνηση στις δύο κρεμαστές γέφυρες, καθώς και την ρύπανση του περιβάλλοντος.
e-go.gr