Ειδικότερα, η Επιτροπή ζήτησε με προειδοποιητική επιστολή από την Ιταλία, την Κύπρο και την…
Το σημερινό καθεστώς των 27 εθνικών αεροπορικών τμημάτων εναέριου χώρου πρόκειται να αντικατασταθεί από λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου (FAB) που θα συνιστούν δίκτυο μεγαλύτερων περιφερειακών τμημάτων, ούτως ώστε να αυξηθεί η απόδοση, να περικοπούν οι δαπάνες και να μειωθούν οι εκπομπές.
Στόχος της Επιτροπής είναι να προλάβει μια κρίση χωρητικότητας, δεδομένου ότι για τα επόμενα 10-20 έτη προβλέπεται αύξηση του αριθμού των πτήσεων κατά 50%.
Οι ανεπάρκειες που προκύπτουν από τον κατακερματισμό του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου συνεπάγονται ετησίως πρόσθετες δαπάνες για τις αεροπορικές εταιρείες και τους πελάτες τους, περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το επιπλέον αυτό κόστος προσθέτει στη μέση διανυόμενη απόσταση πτήσης 42 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα από τα αεροσκάφη, να αυξάνονται οι εκπομπές ρύπων, να καταβάλλονται περισσότερα τέλη χρήσης και να προκαλούνται μεγαλύτερες καθυστερήσεις.
Οι ΗΠΑ ελέγχουν με σχεδόν το μισό κόστος τον ίδιο όγκο εναέριου χώρου με περισσότερη κυκλοφορία.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σίμ Κάλας δήλωσε: «Η παρούσα προσφυγή θα στείλει ισχυρό πολιτικό μήνυμα σχετικά με την απόφασή μας να προωθήσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στον τομέα του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Οι αεροπορικές εταιρείες μας και οι επιβάτες τους υφίστανται από δεκαετίας και πλέον υποβαθμισμένες υπηρεσίες και περιττές καθυστερήσεις στην πορεία προς τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ο εναέριος χώρος της Ευρώπης αντιμετωπίζει προβλήματα χωρητικότητας. Η μεταρρύθμιση λοιπόν του απαρχαιωμένου μας συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας είναι πολύ σημαντική για τους επιβάτες, τις αεροπορικές εταιρείες, και το περιβάλλον και δεν μπορούμε να την αφήσουμε να αποτύχει».
Τα κράτη μέλη έχουν αναλάβει, από το 2004, την υποχρέωση να θεσπίσουν λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου. Λόγω της αργής προόδου, το 2009 καθορίστηκε σχετική δεσμευτική προθεσμία μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου 2012, αλλά η υλοποίηση εξακολουθεί να γίνεται με υπερβολικά αργούς ρυθμούς.
Οι καθυστερήσεις στη θέσπιση λειτουργικών τμημάτων εναέριου χώρου (FAB) ανακόπτουν τη δημιουργία του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί με τη σειρά της ανεπάρκειες στο σύνολο του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα ένα πρόσθετο κόστος περίπου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, το οποίο μετακυλίεται στις αεροπορικές εταιρείες και τους πελάτες τους, και την αύξηση των χρόνων διαδρομής, των καθυστερήσεων και των εκπομπών.
ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ