Λιανεμπόριο: Οι κινήσεις του Μαρινόπουλου εντείνουν τον ανταγωνισμό

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η αναδιάταξη στο λιανεμπόριο καθώς η ένταση της κρίσης οδηγεί σε συρρίκνωση και στρατηγικές συνεργασίες, που ανοίγουν το δρόμο για τη…

δημιουργία νέων σχημάτων. Τα supermarkets επικεντρώνουν πλέον στην πώληση ειδών με μεγάλο περιθώριο κέρδους, χαμηλό κόστος διατήρησης και περιορίζουν αισθητά τους κωδικούς στα ράφια.

Σε αυτό το πλαίσιο ο Μαρινόπουλος, μετά την αποεπένδυση από τα Sephora και αναζητώντας νέο στρατηγικό εταίρο καταλήγει σε συμφωνία με τον Χόντο για shops is a shop. Αντίστοιχη συμφωνία έχει κάνει και με τον Κωτσόβολο, του οποίου τα ηλεκτρικά αντικαθιστούν αυτά της Carrefour στα καταστήματα Μαρινόπουλος και για την πώληση των οποίων στήνονται shops in shop του Κωτσόβολου μέσα στα καταστήματα Μαρινόπουλος.

Το deal αυτό θα δώσει στον χειμαζόμενο Χόντο ρευστότητα και αναμένεται να αυξήσει την προσέλευση κόσμου, ενώ ο Μαρινόπουλος επιτυγχάνει περιορισμό των δαπανών για σημεία πώλησης, απόκτηση νέων καταστημάτων και διεύρυνση του κοινού στο οποίο απευθύνεται.

Η κίνηση εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική επέκτασης και αναδιάρθρωσης του Μαρινόπουλου, καθώς -όπως έχει επισημάνει στο παρελθόν το sofokleousin.gr- η μάχη πλέον θα δοθεί στα boutique shops και στα παντοπωλεία, πεδίο όπου ο Μαρινόπουλος εξελίσσεται δυναμικά με τις αλυσίδες OK Markets και Smile καθώς και με νέο μοντέλο μικρών καταστημάτων.

Παράλληλα κινήσεις επέκτασης πραγματοποιεί και ο Σκλαβενίτης ενισχύοντας την παρουσία του εντός Αττικής, αποκτώντας καταστήματα από μικρότερες αλυσίδες.

Από την άλλη πλευρά το concept των καταστημάτων city από την ΑΒ Βασιλόπουλος δεν έχει αποφέρει τα αναμενόμενα λόγω έλλειψης υποδομής για την υποστήριξη τέτοιων καταστημάτων στην εταιρική δομή και κουλτούρα της εταιρίας.

Ο Βασιλόπουλος εφαρμόζοντας πολιτική άμεσης εξόφλησης προμηθευτών επιδιώκει να πετύχει καλύτερες τιμές και να χτυπήσει τον ανταγωνισμό στην ταχύτητα ανακύκλωσης αποθεμάτων, επιτυγχάνοντας συνολικά μικρότερα κόστη εξυπηρέτησης του δικτύου.

Σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση βρίσκεται ο Βερόπουλος ο οποίος αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς τους προμηθευτές και τους υπαλλήλους. Αν και αρχικά ακούστηκαν σενάρια για εξαγορά ή συγχώνευσή του με άλλη μεγάλη αλυσίδα κάτι τέτοιο δεν κρίνεται συμφέρον.

Με βάση τα νέα δεδομένα οι μεγάλοι αναμένουν σήμα κινδύνου από τους ιδιοκτήτες ώστε να σώσουν ότι τους ενδιαφέρει, κανιβαλίζοντας δίκτυο και αποθήκες και αποκτώντας επιλεκτικά κομμάτια της αλυσίδας και των logistcs.

sofokleousin.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *