Πλήθος ερωτημάτων προκαλεί η υπόθεση με τα κοντέινερ του μεταγωγικού πλοίου «Ραβέννα», που έχει προσαράξει στο λιμάνι του Πειραιά. Από τις 7 το πρωί της Τετάρτης έχει σημάνει «συναγερμός» στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), καθώς λόγω της κακοκαιρίας κατά τη διάρκεια της φόρτωσης ένα κοντέινερ χτυπήθηκε και παρουσίασε διαρροή, εντός του σκάφους, με αποτέλεσμα να αναβληθεί ο απόπλους του…
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα «Pireas2day», τα 120 κοντέινερ με χώμα το οποίο πιθανώς προέρχεται από τα μεταλλεία της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» επρόκειτο να μεταφερθεί για επεξεργασία στην Κίνα.
Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες ότι το χώμα προέρχεται από τα μεταλλεία Χαλκιδικής και αποτελείται από «συμπυκνωμένο πυρίτιο», τότε το περιεχόμενο των κοντέινερ χαρακτηρίζεται αυτόματα ως «επικίνδυνο φορτίο» στην κατηγορία 9 της ειδικής λίστας επικίνδυνων φορτίων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Από τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης ειδικά συνεργεία καθαρισμού έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους εντός και γύρω του σκάφους, ενώ διεξάγονται και έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος.
Μέχρι χθες το βράδυ το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν έχει εκδώσει καμία αναφορά για το περιστατικό. Ο τομέας Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ καλεί την κυβέρνηση και κάθε αρμόδιο φορέα «να ενημερώσουν την ελληνική κοινωνία και πρώτα από όλα τους εργαζομένους, που με οποιαδήποτε ιδιότητα εμπλέκονται σε εργασίες μεταφοράς και μεταφόρτωσης, για την επικινδυνότητα των φορτίων, την προέλευσή τους, τους όρους ασφαλείας κατά τη μεταφορά τους, τη σύνθεσή τους, καθώς και για τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν -και αν πράγματι τα λαμβάνουν- για να αποφεύγονται τέτοια «ατυχήματα».
Και προσθέτει: «Ο ΟΛΠ σιωπά, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σιωπά. Η σιωπή σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι χρυσός, ακόμα και αν η υποχρέωση της ενημέρωσης αντίκειται στην προσπάθεια της κυβέρνησης να «προστατεύσει» με κάθε τρόπο τους χρυσοθήρες της Χαλκιδικής».
enet.gr