Γράφει η Ερατώ Μπέλλου
Προβλέπω ότι εν όψει των 2000 ετών από της Αναστάσεως του
Χριστού θα γίνει αποδεκτός από όλους τους χριστιανούς ο κοινός…
Χριστού θα γίνει αποδεκτός από όλους τους χριστιανούς ο κοινός…
εορτασμός του Πάσχα,κάθε έτος,ως όριζε η Α’ Οικουμενική Σύνοδος
του 325,αλλά με απόλυτη αστρονομική ακρίβεια,βάσει των αστρονομικών
εφημερίδων και της ημερομηνίας (0 ώρα-24ώρα) του μεσημβρινού
που διέρχεται από τον ναό της Αναστάσεως των Ιεροσολύμων
(Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη εαρινή πανσέληνο,που
είναι η πρώτη πανσέληνος που η χρονική της στιγμή είναι μετά τη
χρονική στιγμή της αστρονομικής έναρξης της Άνοιξης,που είναι η
χρονική στιγμή που ο ήλιος εισέρχεται στο βόρειο ουράνιο
ημισφαίριο).Ο Οικ. Πατριάρχης Δημήτριος παρ’ ολίγο να το δεχτεί,
αλλά τελικά το απέρριψε ως πρόωρο.
Τώρα πια ο κοινός εορτασμός του Πάσχα δεν αμβλύνει τον αγώνα
κατά των αιρετικών καθολικών και προτεσταντών,και ο πιο πάνω
τρόπος καθορισμού της ημερομηνίας του Πάσχα είναι ο μόνος
σύμφωνος προς την Α’ Οικουμενική Σύνοδο (το αν το εβραϊκό
Πάσχα καμιά φορά θα έπεται,ή και θα συμπίπτει,έχει να κάνει
αποκλειστικά με αστρονομικό σφάλμα των Εβραίων,άρα δεν
πρέπει να επηρεάζει).
Ειρήσθω δε εν παρόδω ότι έτσι επανέρχεται η δυνατότητα ο
Ευαγγελισμός να τύχει μεγάλη Παρασκευή.Στην περίπτωση αυτή
έχουμε κατάλυση ιχθύος,βλ. ε’ κανόνα του Αγίου Νικηφόρου του
ομολογητού,πατριάρχου Κων/πόλεως (806-815) :
http://www.documentacatholicaomnia.eu/03d/0806-0815,_Nicephorus_Constantinopolitanus,_Canones,_GR.pdf
Ο κανών αυτός δεν είναι καινοτόμος,αλλά διευκρινιστικός διά τα
ήδη ισχύοντα.
ήδη ισχύοντα.