xOrisOria News

Ο Κιάνου Ριβς συζητά με καταξιωμένους σκηνοθέτες για το μέλλον του σινεμά

Μια στρατιά σκηνοθετών συζητά για το μέλλον του κινηματογράφου στην ψηφιακή εποχή με αφορμή το ντοκιμαντέρ «Side by Side» στο τιμόνι του οποίου βρισκεται ο Κιάνου Ριβς.

Στο μεγαλεπίβολο αυτό σχέδιό του, ο 49χρονος ηθοποιός κατάφερε να….
φέρει μπροστά στην κάμερα σκηνοθέτες όπως οι Μάρτιν Σκορσέζε, Κρίστοφερ Νόλαν, Ντέιβιντ Φίντσερ, Ντέιβιντ Λιντς, Τζέιμς Κάμερον, Ντάνι Μπόιλ, Τζορτζ Λούκας. Καθώς και τον διευθυντή φωτογραφίας του «Inception» και του «Σκοτεινού Ιππότη», Γουόλι Φίστερ

Ολοι μαζί συζητούν για τα θετικά και τα αρνητικά του ψηφιακού σινεμά. «Η ιδέα για τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ ξεκίνησε με το ερώτημα τι κερδίζουμε και τι χάνουμε με τις εξελίξεις της τεχνολογίας, καθώς απομακρυνόμαστε από το παραδοσιακό φιλμ» λέει ο Κιάνου Ριβς, ο οποίος αναλαμβάνει ρόλο παραγωγού, αφηγητή αλλά και δημοσιογράφου στο ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη Κρις Κένελι που προβάλλεται σε κινηματογραφικές αίθουσες ανά τον κόσμο.

Περίπου 18 μήνες «κυνηγούσε» σκηνοθέτες και παραγωγούς για να εξασφαλίσει την συμμετοχή τους στο ντοκιμαντέρ. Εφαγε πολλές πόρτες, όπως λέει. Ευτυχώς όμως κατάφερε να συναντήσει αρκετούς στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Πολωνίας και να τους προσεγγίσει.

Ο θεατής του «Side by Side» ανακαλύπτει τα μυστικά της κάμερας και μαθαίνει για την ιστορία της εικόνας και για τις βασικές αρχές του μοντάζ και των ειδικών εφέ.

«Παρέχουμε στον κόσμο βασικές πληροφορίες ώστε να κατανοήσει τι συμβαίνει στον κινηματογράφο» λέει ο Κιάνου Ριβς που έχει περισσότερες από 70 ταινίες στο ενεργητικό του.

Το «Slumdog Millionaire» είναι η πρώτη – μερικώς – ψηφιακή ταινία που βραβεύθηκε με το Όσκαρ. Ακολούθησαν το «Avatar» (2010) και το «Hugo» (2011).

Ο Τζόρτζ Λούκας, ο Τζέιμς Κάμερον και ο Ντέιβιντ Λιντς υποστηρίζουν ότι το ψηφιακό σινεμά έχει μόνον οφέλη. Αν και ο Κρίστοφερ Νόλαν θεωρεί πως η εικόνα του δεν έχει το ίδιο βάθος με εκείνη του φιλμ.

Ο σκηνοθέτης του «Seven» Ντέιβιντ Φίντσερ προβληματίζεται για τον τρόπο αποθήκευσης και διατήρησης του ψηφιακού αρχείο. Δεν είναι ασφαλές, λέει, ούτε αποθηκευμένο σε σκληρό δίσκο. Σε αντίθεση με το φιλμ που μπορεί να διατηρηθεί για πολλά χρόνια.

«Στο ξεκίνημα των γυρισμάτων αναρωτιόμουν ποια πράγματα χάνουμε με τις εξελίξεις της τεχνολογίας. Τελικά κατάλαβα ότι το ψηφιακό σινεμά είναι κάτι διαφορετικό. Δεν έχει σκοπό να αντικαταστάσει το παλιό» καταλήγει ο Κιάνου Ριβς.

Πηγή: tanea.gr

Use Facebook to Comment on this Post