xOrisOria News

Όταν οι μαθητές διευθύνουν μόνοι το σχολείο!

Διαφορετικό σχολείο, διαφορετική σκέψη, ελεύθερη μάθηση.
Οι μαθητές του γυμνασίου Great Barrington της Μασαχουσέτης διευθύνουν μόνοι το
σχολείο και παρακολουθούν μαθήματα με περιορισμένη εποπτεία.

Δυσαρεστημένοι από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, οι μαθητές αποφάσισαν να φτιάξουν το δικό τους σχολείο, έναν χώρο χωρίς παράπονα και με ιδανική μόρφωση.

Απόδειξη του επιτυχημένου πειράματος αποτελεί η Sam Levin, η οποία πριν από δυο χρόνια τελείωσε το «εναλλακτικό» γυμνάσιο και σήμερα σπουδάζει βιολογία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης!

Κάθε Δευτέρα πρωί, οι μαθητές διατυπώνουν μια ερώτηση και την υπόλοιπη εβδομάδα ερευνούν την απάντηση, παρουσιάζοντας στο τέλος τη μελέτη στους υπόλοιπους. «Κάποια παιδιά λένε: “Μισώ την επιστήμη ή μισώ τα μαθηματικά”, αλλά αυτό που πραγματικά εννοούν, είναι: “Μισώ την τάξη της επιστήμης ή των μαθηματικών”, ισχυρίζεται ο Matt Whalan, μαθητής του σχολείου. Κάθε τάξη διαθέτει 10 μαθητές και το σχολείο προσφέρει τέσσερις συμβούλους, που καθοδηγούν τα παιδιά, αφού ο πυρήνας της διδακτέας ύλης δεν έχει αλλάξει από θέμα σελίδων αλλά μορφής. Τις πρώτες εννέα εβδομάδες του εξαμήνου, οι μαθητές επικεντρώνονται στις φυσικές και κοινωνικές επιστήμες και κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για την προθεσμία των εργασιών του.

Το δεύτερο μισό καλύπτουν λογοτεχνικά θέματα και την επιστήμη των μαθηματικών. Στη λογοτεχνία, ένας μαθητής διαβάζει κάθε εβδομάδα ένα σπουδαίο μυθιστόρημα μέσα στην τάξη. Έτσι, με τη λογική ότι εκείνοι αποτελούν τους καθηγητές… οδηγούνται σε μια δημιουργική σκέψη και αξιοποιούν πλήρως τα ταλέντα τους. Ακόμα και οι σύμβουλοι-εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν εντυπωσιαστεί από την πρόοδο των μαθητών. «Η εκπαίδευση έχει ξεφύγει από την παραδοσιακή, γίνεται ελεύθερη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μαθητές προχωρούν χωρίς την καθοδήγηση ή τις γνώσεις μας. Βλέπω αριστούχα παιδιά του σχολείου… που σε κανονικά προγράμματα δεν αναπτύχθηκαν ποτέ!», δηλώνει Lisa Baldwin, σύμβουλος του Great Barrington

Ελπίδα του «ανεξάρτητου» σχολείου είναι να αμφισβητηθούν οι τρέχουσες θεωρίες για την εκπαίδευση και να οδηγηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι πολιτικοί προς μια διαφορετική σκέψη και ελεύθερη μάθηση χωρίς «παπαγαλία» ή πίεση. Πάντως, απόδειξη της επιτυχίας του θεωρείται το πάθος των συγκεκριμένων μαθητών για εκπαίδευση, ακόμα και εκτός των «κλασσικών» επιστήμων, σε τομείς όπως, π.χ. η μαγειρική για 80 άτομα ή η δημιουργία ταινιών.

Πηγή: flowmagazine.gr

Use Facebook to Comment on this Post