Δυσλεξία αποκαλείται η σοβαρή καθυστέρηση στην κατάκτηση του γραπτού λόγου που κατατάσσει…
Από τον Επίκουρο Καθηγητή Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Πέτρο Σκαπινάκη.
Πότε γίνεται αντιληπτό το πρόβλημα της δυσλεξίας;
Η ύπαρξη της δυσλεξίας γίνεται αντιληπτή στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Το παιδί δεν μπορεί να μάθει να διαβάζει και να γράφει. Με την πάροδο του χρόνου διατηρείται τουλάχιστον καθυστέρηση 2 χρόνων στην ανάγνωση και γραφή.
Ποιά είναι η συχνότητα εμφάνισης του προβλήματος της δυσλεξίας;
Περίπου 3-10% του μαθητικού πληθυσμού αντιμετωπίζει το πρόβλημα της δυσλεξίας. Ο συσχετισμός όσον αφορά τα δύο φύλα είναι: άρρεν/θήλυ 1,5/1.
Ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες του προβλήματος της δυσλεξίας;
Αν το παιδί μείνει χωρίς την απαραίτητη αγωγή και υποστήριξη οι πιθανότητες να μείνει χωρίς γραμματικές γνώσεις είναι μεγάλες με όλες τις επαγγελματικές και κοινωνικές συνέπειες που αυτό συνεπάγεται. Τα ψυχολογικά/ψυχιατρικά προβλήματα μπορεί επίσης να είναι σημαντικά.
Ποια προβλήματα μπορεί να συνυπάρχουν με αυτό της δυσλεξίας;
Είναι γνωστό ότι υπάρχει συνοσηρότητα με την ελλειμματική προσοχή-υπερκινητικότητα. Πολλά άλλα προβλήματα είναι δευτερογενή. Δηλαδή είναι ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες της δυσλεξίας.