xOrisOria News

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Τις νέες απολύσεις Ελλήνων ναυτικών που παρείχαν τις υπηρεσίες τους στο πλοίο Έλλη Τ., στηλιτεύει με Ερώτησή του…

προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με επιστολή των εργαζομένων, που παραδόθηκε στο λογαριασμό του Τέρενς Κουίκ από τον Πολιτευτή Κυκλάδων του Κινήματος Βασίλη Παρασκευαϊδη «στις 04-05-2012 το Δ.Σ. του Ναυτιλιακού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου με την επωνυμία CRETAN LINES, τους ειδοποίησε να παρουσιαστούν στο πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ξεκινήσουν τις εργασίες ώστε το πλοίο να ετοιμαστεί για δρομολόγιο.

»Η κατάσταση ήταν χαοτική και ενώ οι ναυτικοί εργάζονταν ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ μέχρι τις 25 Ιουνίου, μετά από παρέμβαση του Β’ Λιμεναρχείου Κερατσινίου και της Επιθεώρησης Εργασίας, ασκήθηκε ποινική δίωξη και ακολούθησε η αυτόφωρος διαδικασία.

»Το πλοίο υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη στις 23-09-2012 και από τότε

παραμένει στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας και με τους ναυτικούς απλήρωτους.

»Και ενώ πολλά μέλη του πληρώματος κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσουν τα δεδουλευμένα τους, όσοι παρέμειναν στο πλοίο, παρέμειναν γιατί η Διοίκηση της Cretan Lines, τους διαβεβαίωνε ότι το πλοίο θα επισκευαστεί.

»Στις 02 Απριλίου με εντολή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, παρουσιαστήκαμε ώστε να γίνει απόλυση, χωρίς να δίνεται όμως το δικαίωμα σε εταιρεία και σε Λιμεναρχείο σε συνεννόηση με το ΝΑΤ να απολύσει τους ναυτικούς και μεταφέροντας τους στο κυπριακό καθεστώς, δεδομένου ότι το πλοίο φέρει κυπριακή σημαία».

Κι επειδή ο παραλογισμός σε αυτή τη χώρα περισσεύει, όταν οι ναυτικοί απευθύνθηκαν στο αρμόδιο γραφείο του Υπουργείου Ναυτιλίας για να μάθουν πώς θα διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους, σύμφωνα με τη καταγγελία, η αρμόδια αξιωματικός – υπάλληλος του Υπουργείου, τους απάντησε ότι η καλύτερη λύση είναι να απευθυνθούν σ΄ ενα δικηγόρο, να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα, να απολυθούν από το πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ψάξουν αλλού για δουλειά.

Σε δεύτερη μάλιστα ερώτησή τους για το εάν μπορούν να μπουν στο νόμο περί εγκαταλελειμμένων πλοίων, ήταν αρνητική ακόμα και στο να καταθέσουν αίτηση και μάλιστα τους έφερε το παράδειγμα πως αυτή τη στιγμή εργάζονται σε ένα κατάστημα στην Κύπρο και ζητούν τα χρήματά τους από την Ελλάδα.

«Κατανοείτε ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από ΝΑΤ, Λιμεναρχείο και εταιρία, όταν μάλιστα κανένας δεν έχει το δικαίωμα απόλυσης ναυτικών μεταφέροντάς τους σε άλλο καθεστώς και εν προκειμένω το Κυπριακό;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά την ακύρωση της πράξης απόλυσης των εργαζομένων στο πλοίο Έλλη Τ., την καταβολή των δεδουλευμένων τους και την αναδρομική ασφάλιση των Ελλήνων ναυτικών, ώστε να μην οδηγηθούν στα όρια της εξαθλίωσης.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.


ΤΕΡΕΝΣ – ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗ ΒΡΟΥΤΣΗ
ΘΕΜΑ: ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟΛΥΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΛΛΗ Τ.

κ.κ. Υπουργοί,

Σας παραθέτω χωρίς σχόλια, ηλεκτρονική επιστολή Ελλήνων ναυτικών, η οποία απεστάλει στον Πολιτευτή Κυκλάδων των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Βασίλη Παρασκευαΐδη και που μου παραδόθηκε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μου για να την διαχειριστώ στα πλαίσια των κοινοβουλευτικών μου αρμοδιοτήτων.

«Κύριε Παρασκευαΐδη,

Κατόπιν επικοινωνίας μας, σας παραθέτω τα γεγονότα καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν μετά την παράνομη ουσιαστικά, κατ΄ εμάς, απόλυση μας από το πλοίο ΕΛΛΗ Τ..

Στις 04-05-2012 μας ειδοποίησε το Δ.Σ. του Ναυτιλιακού Συνεταιρισμού

Ρεθύμνου με την επωνυμία CRETAN LINES, να παρουσιαστούμε στο πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ξεκινήσουμε τις εργασίες ώστε το πλοίο να ετοιμαστεί για δρομολόγιο.

Χαοτική η κατάσταση ομολογώ και μέχρι τις 25-06-2012, εργαζόμασταν

ανασφάλιστοι πράγμα το οποίο μπορεί να επιβεβαιώσει το Β΄ Λιμενικό

Κερατσινίου καθώς και η Επιθεώρηση Εργασίας , η οποία μετά την έφοδό της στο πλοίο μας κατέγραψε ως ανασφάλιστους. Τότε σε δύο άτομα της CRETAN LINES ασκήθηκε ποινική δίωξη και ακολούθησε η αυτόφωρος διαδικασία.

Στις 04-07-2012 γίνεται μεταφορά του Ναυτολογίου από το Κυπριακό στο

Ελληνικό Ναυτολόγιο ως συμβεβλημένο με το ΝΑΤ.

Το πλοίο υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη στις 23-09-2012 και από τότε

παραμένει στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας και με τους ναυτικούς απλήρωτους.

Πολλά από τα μέλη του πληρώματος κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων διασφαλίζοντας τα δεδουλευμένα τους.

Όσοι παραμείναμε στο πλοίο παραμείναμε για το λόγο ότι η Διοίκηση της CRETAN LINES μας διαβεβαίωνε ότι το πλοίο θα επισκευαστεί, όντως είχαν αρχίσει να πραγματοποιούνται εργασίες επί του πλοίου μέχρι και το Μάρτιο του 2013.

Στις 02-04-2013 με εντολή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, παρουσιαστήκαμε ώστε να γίνει απόλυση με την παρακάτω αιτία….

ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΝΑΥΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΡ.15 ΠΑΡ. 7 ΤΟΥ Ν 3569