Η νέα γενιά των παιδιών της Ευρώπης βρίσκεται λιγότερο εκτεθειμένη σε τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων σε σύγκριση με το….
παρελθόν, σύμφωνα με τη νέα έκθεση που είδε το φως της δημοσιότητας.
Η 5η ετήσια έκθεση δεδομένων ελέγχου της πρωτοβουλίας EU Pledge, της εθελοντικής πρωτοβουλίας αυτοδέσμευσης 20 κορυφαίων εταιρειών τροφίμων και ποτών να αλλάξουν τον τρόπο που προσεγγίζουν επικοινωνιακά τα παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών και το πώς διαφημίζουν τα προϊόντα τους στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), καταδεικνύει ότι οι συμμετέχουσες εταιρίες έχουν μειώσει σημαντικά τον αριθμό των διαφημίσεων προϊόντων διατροφής σε παιδιά από το 2005.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν ότι σήμερα τα παιδιά στην ΕΕ είναι εκτεθειμένα κατά μέσο όρο σε 31% λιγότερες διαφημίσεις προϊόντων διατροφής σε όλα τα τηλεοπτικά προγράμματα. Διαπιστώνεται μείωση κατά 47% των διαφημίσεων προϊόντων που δεν πληρούν τα κριτήρια διατροφής σε όλα τα τηλεοπτικά προγράμματα, ενώ κατά τη διάρκεια παιδικών προγραμμάτων σημειώνεται μείωση κατά 82% των διαφημίσεων προϊόντων που δεν πληρούν τα διατροφικά κριτήρια που έθεσε το 2007 η ΕΕ.
Τα αποτελέσματα που καταγράφονται είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι σύμφωνα με μία άλλη έκθεση της Eurodata TV Worldwide, ο χρόνος που περνούν τα παιδιά στην ΕΕ μπροστά σε οθόνες τηλεόρασης, ηλεκτρονικού υπολογιστή και κονσόλες συνολικά βαίνει αυξανόμενος τα τελευταία 5 χρόνια, αν και από το 2012 παρατηρείται μείωση του χρόνου μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης. Τα αποτελέσματα αυτής της συνήθειας παρατηρούνται με γυμνό μάτι και αποδεικνύονται από την ένδειξη της ζυγαριάς.
Την αυξητική συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης επιβεβαιώνει και η πιο πρόσφατη πανελλήνια μελέτη (2013) της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας σε παιδιά ηλικίας 8 και 10 ετών, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής προσπάθειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τον προσδιορισμό και τον περιορισμό της παιδικής παχυσαρκίας. Τα ευρήματα κατέδειξαν σημαντική αυξητική τάση των ποσοστών παχυσαρκίας και σωματικού βάρους άνω του φυσιολογικού, κατά 50% σε βάθος δεκαετίας. Το ποσοστό εθελοντικής συμμόρφωσης των εταιριών μελών του EU Pledge, σύμφωνα με την 5η έκθεση δεδομένων ελέγχου ανέρχεται σε 98,1% σε ό,τι αφορά στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και 94% στο διαδίκτυο.
Τα παιδιά μπορεί να περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη, ωστόσο η έκθεσή τους σε τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων έχει περιοριστεί.
Πηγή: onmed.gr
Use Facebook to Comment on this Post