Οι αρχές της Ισπανίας επανεξετάζουν «συνολικά» την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου της…
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, ο εκτροχιασμός του τρένου υψηλής ταχύτητας σε μια στροφή στα προάστια της βορειοδυτικής πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα αποδόθηκε στην υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο συρμός και σε ανθρώπινο λάθος.
Το δυστύχημα ωστόσο ήγειρε πολλά ερωτήματα για τα συστήματα σηματοδότησης, πέδησης και ασφάλειας του δικτύου υψηλής ταχύτητας.
Μιλώντας ενώπιον μιας επιτροπής της ισπανικής βουλής η Παστόρ Χουλιάν είπε ότι προσέλαβε ελεγκτές για να επανεξετάσουν τα όρια μέγιστης ταχύτητας απ’ άκρου σ’ άκρο του σιδηροδρομικού δικτύου για να αποτραπεί κάθε πιθανότητα να σημειωθεί ξανά ένα τέτοιο δυστύχημα.
«Θα επανεξετάσουμε όλα τα πρωτόκολλα και τα συστήματα, τον πίνακα των ορίων ταχύτητας, τα πάντα», είπε η Παστόρ Χουλιάν. «Το δίκτυο αναλύεται. Και στο πλαίσιο της ανάλυσης αυτής, θα λάβουμε αποφάσεις οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλειά του», συνέχισε η υπουργός.
Ακόμη, η Παστόρ Χουλιάν έκανε λόγο περί της ενδεχόμενης αξιοποίησης «ενός δορυφορικού συστήματος» για την παρακολούθηση του δικτύου αλλά και της «βελτίωσης του συστήματος σηματοδότησης».
Πέραν αυτών η κυβέρνηση θα εξετάσει τους κανόνες σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στα τρένα για να προχωρήσει στην εγκατάσταση ενός «ολοκληρωμένου και ενιαίου συστήματος» τηλεφωνίας στην καμπίνα του μηχανοδηγού.
Ωστόσο, όπως και την προηγουμένη, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης έκαναν επανειλημμένα λόγο για «σφάλματα» και παραλείψεις κατά την διαδικασία κατασκευής του τμήματος του δικτύου όπου σημειώθηκε το δυστύχημα και ζήτησαν να σχηματιστεί μια «ανεξάρτητη επιτροπή έρευνας», εκτός από αυτήν που έχει συστήσει το υπουργείο.
Η εφημερίδα Ελ Παΐς έγραψε σήμερα ότι οι αρχές ενδέχεται να διατάξουν να μειωθούν τα όρια ταχύτητας για τους συρμούς υψηλής ταχύτητας στα σημεία τα οποία θεωρούνται πιο επικίνδυνα.
Η Ισπανία έχει επενδύσει 45 δισεκ. ευρώ μέσα σε λίγα περισσότερα από 20 χρόνια για να αποκτήσει το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, το οποίο συνεχίζει να επεκτείνεται παρά την οικονομική κρίση.
Ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου Φρανθίσκο Γκαρθόν, 52 ετών, ο οποίος παραδέχθηκε πως ο συρμός είχε αναπτύξει διπλάσια ταχύτητα σε σχέση με το όριο που ίσχυε στο τμήμα του δικτύου όπου σημειώθηκε η καταστροφή και μιλούσε στο τηλέφωνο δευτερόλεπτα πριν από την τραγωδία, κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή.
Use Facebook to Comment on this Post