«ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ»
Νέα Διόδια – χαράτσια στον άξονα Αθήνα – Βόλου, στο ύψος όλου του νομού Φθιώτιδας, ετοιμάζει το Υπουργείου Μεταφορών, που εν μέσω κρίσης…
Το θέμα αποκαλύπτει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοίδη, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, υπό τη βουλευτική εποπτεία του οποίου βρίσκεται και η Φθιώτιδα, μετά από σχετική καταγγελία που του του διαβιβάστηκε από την Πολιτευτή του Κινήματος Βασιλική Δημητράντζου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Νομό Φθιώτιδος θα τοποθετηθούν διόδια σε πολλούς πλευρικούς, αλλά και κύριους δρόμους, όπως στην είσοδο της Λαμίας Αγ. Παρασκευή, Αταλάντη, Μώλο, Στυλίδα, Καμένα Βούρλα κλπ «υποτίθεται» ως αντίτιμο για την κατασκευή του Ε65, της Ιόνιας Οδού και άλλων αυτοκινητόδρομων και τη συντήρηση αυτών από ιδιωτικές εταιρείες.
Πρακτικά η τοποθέτηση των διοδίων που προανέφερα σημαίνει ότι: ανά 10 χιλιόμετρα, χονδρικά, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Φθιώτιδας θα πληρώνουν διόδια, των οποίων το αντίτιμο – αν κρίνουμε από τα υπάρχοντα – θα κυμαίνεται από 1.5 ως 2.5 ευρώ, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους κυριολεκτικά αδύνατες!
Οι εργαζόμενοι που καθημερινά μετακινούνται από και προς την εργασία τους, θα χρειάζονται επιπλέον τουλάχιστον 5 ευρώ την ημέρα λόγω των διοδίων, τη στιγμή που ο μισθός τους δεν μπορεί να καλύψει ούτε τα απαιτούμενα πανάκριβα καύσιμα.
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.
ΤΕΡΕΝΣ – ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ
ΘΕΜΑ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΕΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Νομό Φθιώτιδος θα τοποθετηθούν διόδια σε πολλούς πλευρικούς, αλλά και κύριους δρόμους, όπως στην είσοδο της Λαμίας Αγ. Παρασκευή, Αταλάντη, Μώλο, Στυλίδα, Καμένα Βούρλα κλπ «υποτίθεται» ως αντίτιμο για την κατασκευή του Ε65, της Ιόνιας Οδού και άλλων αυτοκινητόδρομων και τη συντήρηση αυτών από ιδιωτικές εταιρείες.
Πρακτικά η τοποθέτηση των διοδίων που προανέφερα σημαίνει ότι: ανά 10 χιλιόμετρα, χονδρικά, οι κάτοικοι της Φθιώτιδας θα πληρώνουν διόδια, των οποίων το αντίτιμο – αν κρίνουμε από τα υπάρχοντα – θα κυμαίνεται από 1.5 ως 2.5 ευρώ, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους κυριολεκτικά αδύνατες!
Οι εργαζόμενοι που καθημερινά μετακινούνται από και προς την εργασία τους, θα χρειάζονται επιπλέον τουλάχιστον 5 ευρώ την ημέρα λόγω των διοδίων, τη στιγμή που ο μισθός τους δεν μπορεί να καλύψει ούτε τα απαιτούμενα πανάκριβα καύσιμα.
Όπως καταγγέλλει και η Πολιτευτής Φθιώτιδας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Βασιλική Δημητράντζου, σε κείμενο της οποίας στηρίζεται η συγκεκριμένη Ερώτηση, τα διόδια τα οποία είναι σε σύνολο τρία σε λειτουργία, έχουν περιορίσει σημαντικά την δυνατότητα μετακίνησης των κατοίκων της περιοχής.
Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1.Έχετε πρόθεση να προχωρήσετε στη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Νομό Φθιώτιδας; Αν ναι θα επιθυμούσα να μου γνωστοποιήσετε σε ποιες περιοχές σκοπεύετε να εγκαταστήσετε τους νέους σταθμούς και με τι τίμημα ανά όχημα.
2.Έχετε εκτιμήσει τα έσοδα που αναμένεται να έχετε από την δημιουργία των ανωτέρω σταθμών; Κρίνετε ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν τόσοι πολλοί σταθμοί;
3..Δεδομένου ότι η ελληνική Πολιτεία, αδυνατεί να κατασκευάσει και να συντηρήσει τα οδικά δίκτυα της χώρας, για ποιο λόγο οι δημότες πρέπει να επωμισθούν το βάρος; Και αν ναι τότε για ποιο λόγο φορολογούνται;
4.Με ποιο δικαίωμα απαιτείτε από 1.500.000 ανέργους, να καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων; Γιατί ποινικοποιήσατε την άρνησή τους να πληρώσουν, αφού το συγκεκριμένο ποσό, επί της ουσίας χαρίζεται σε ιδιώτες;
5. Ισχύει ότι το αντίτιμο των διοδίων το καθορίζετε εσείς και όχι οι ιδιώτες που τα εισπράττουν; Αν ναι, γιατί έχει καθοριστεί σε τέτοια δυσθεώρητα ύψη; Κατανοείτε ότι με τον τρόπο αυτό, απαγορεύετε σε πολλούς συμπολίτες μας τη μετακίνηση για την κάλυψη των πρωτογενών τους αναγκών;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ