Το «χρυσό βατόμουρο» της απαισιοδοξίας πήραν οι Ελληνες. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, αφού ο δείκτης κατρακύλησε στις 35 μονάδες στο… τελευταίο τρίμηνο του 2012, σημειώνοντας νέο αρνητικό ρεκόρ.
Επίσης οι 9 στους 10 Ελληνες, ελέω κρίσης, άλλαξαν τις αγοραστικές τους συνήθειες.
Η απαισιοδοξία έχει κυριεύσει ακόμη τους Πορτογάλους (38), τους Ιταλούς (39), τους Ούγγρους (37) και τους κατοίκους της Νοτίου Κορέας (38).
Στον αντίποδα είναι οι Ινδοί,
οι οποίοι εμφανίζονται οι πιο αισιόδοξοι στον πλανήτη. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εκτοξεύθηκε στις 121 μονάδες.
Το κλίμα απαισιοδοξίας, όμως, πλήττει ολόκληρη τη «γηραιά ήπειρο», καθώς ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε κατά τρεις μονάδες και διαμορφώθηκε στις 71. Ειδικότερα, στην Ελλάδα εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση και το μεγαλύτερο ποσοστό πιστεύει ότι η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες.
Η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων είναι η εξασφάλιση εργασίας, με ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως, καθώς ανήλθε στο 44%.
Στενότητα
Επιπλέον, τέσσερις στους δέκα δηλώνουν πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών. Το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 41% και είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί στη χώρα μας και παράλληλα είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη για το συγκεκριμένο τρίμηνο.
Εννέα στους δέκα καταναλωτές αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με την πλειονότητα των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτικού σε ποσοστό 77%, ενώ οι έξι στους δέκα έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα.
Use Facebook to Comment on this Post