Νίκος Γεωργόπουλος
Περιέπεσε στὴν ἀντίληψή μου τυχαία, συγκεκριμένα ὅταν εἶδα τὸ παρακάτω εἰκονιζόμενο ἀναμνηστικὸ δίπλωμα γιὰ παιδάκια Νηπιαγωγείου , ἀμέσως παρατήρησα στὴν ἐπάνω ἀριστερὴ γωνία ὅτι ἐκδόθηκε στὴν Βιέννη, ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὴ Ἐθνικὴ Σχολὴ Βιέννης …
Δὲν φτάνουν τὰ τουρκοκάναλα γιὰ τοὺς μεγάλους ἡ πολὺ φιλία γιὰ τούρκους καὶ γιὰ θάλασσες …. πρέπει νὰ φτάσει στὶς ἁγνές; παιδικὲς ψυχὲς ;
Γνωρίζω ἤδη τὴν ἀντίδραση τῶν …προοδευτικῶν ὅτι δὲν ἀναφέρεται … στὸ Αἰγαῖο κλπ ἄρα γιατί ὄχι καὶ Ναζὶμ Χικμὲτ στὰ ἀναμνηστικὰ διπλώματα ;
Γιατί εἶναι μικρὰ παιδιὰ καὶ ὀφείλεται νὰ τοὺς παρέχετε ΕΘΝΙΚΗ παιδεία ὅπως καὶ ὁ τίτλος τῆς Σχολῆς σας .
Στὴν ἑλληνικὴ γραμματεία δὲν βρέθηκε κάτι κατάλληλο νὰ κοσμήσει τὸ ἀναμνηστικὸ δίπλωμα …. Εἶναι κάτι ποῦ ὅλα τὰ παιδάκια θὰ τὸ κρατήσουν ( μὲ φροντίδα τῶν γονιῶν τους ) ,ἦταν ἀνάγκη νὰ προβληθεῖ τὸ ἔργο τοῦ Ναζὶμ Χικμὲτ ; Χάθηκε ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὶς πλουσιότατες συλλογὲς Ἑλλήνων ποιητῶν καὶ λογοτεχνῶν;
Ἐρωτήσεις κάνουμε ποὺ σίγουρα δὲν θὰ λάβουν ἀπάντηση, ἐπικρίσεις ὅμως σίγουρα θὰ δεχθοῦμε ὅτι μας ἐνόχλησε ὁ Ναζὶμ Χικμὲτ … ἢ ὅτι προτρέπουμε σὲ πρακτικὲς ὅπως αὐτὴ μὲ τὸν Κεμὰλ τῶν Χατζηδάκη –Γκάτσου .
Ἡ ἀπάντησή μας … τί σχέση ἔχει τὸ ἄλογο μὲ τὴν πορτοκαλάδα … ἐμεῖς λέμε ΤΙΠΟΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΕΝ ΒΡΗΚΑΤΕ ΜΩΡΕ ; καὶ μὲ τὸ μωρὲ κυριολεκτοῦμε πρὸς τὴν Νηπιαγωγὸ καὶ πρὸς τὸν Διευθυντὴ Μητροπολίτη καὶ τὸν ἀντὶ αὐτοῦ ὑπογράφοντα.