Στα εννέα της χρόνια κατάφερε όσα άλλες ηθοποιοί ονειρεύονται επί δεκαετίες. Η Κουβενζανέ Γουόλις κέρδισε με το πηγαίο ταλέντο της και τον αυθορμητισμό της τον θαυμασμό του κοινού και των κριτικών για την ερμηνεία της στην ταινία «Τα Μυθικά Πλάσματα του Νότου». Με αποτέλεσμα να γίνει η νεότερη σε ηλικία υποψήφια στην κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου στην ιστορία των βραβείων Οσκαρ…
Είναι ένα ακόμη παιδί – θαύμα του Χόλιγουντ, θα πει κανείς, η οποία μπορεί να κρατήσει στα χέρια της το Οσκαρ στις 24 Φεβρουαρίου (με συνυποψήφιες τις Ναόμι Γουότς, Τζέσικα Τσαστέιν, Τζένιφερ Λόρενς, Εμανουέλ Ρίβα).
Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά. Οπως στην ταινία όπου η ατρόμητη Χασπάπι Γουίνκ – ο ρόλος που ερμηνεύει η νεαρή ηθοποιός – προετοιμάζεται από μικρή ηλικία για τις δυσκολίες της ζωής, έτσι και στην πραγματικότητα η Γουόλις είναι ένα δυναμικό παιδί που διεκδικεί, παρά τα εμπόδια, όσα ονειρεύεται.
Η Κουβενζανέ Γουόλις γεννήθηκε στην Λουιζιάνα των ΗΠΑ στις 28 Αυγούστου 2003 από μητέρα δασκάλα στο επάγγελμα και πατέρα οδηγό φορτηγού. Το όνομά της προέρχεται από τη λέξη Κούβεν που συνδυάζει τα ονόματα των γονιών της Κουλίντρια και Βέντζι. Το δεύτερο μέρος του ονόματός της, σημαίνει νεράιδα στα σουαχίλι.
Η επιθυμία της να βρει τον τρόπο να ξεδιπλώσει το υποκριτικό της ταλέντο ήταν τόσο μεγάλη που θα έκανε τα πάντα της για να της δοθεί η ευκαιρία. Ηταν 5 ετών όταν πέρασε από οντισιόν για τον πρώτο της ρόλο ταινία «Τα Μυθικά Πλάσματα του Νότου» αλλά αναγκάστηκε να πει ψέματα πως ήταν 6 καθώς αυτό ήταν το όριο της ηλικίας από τους παραγωγούς.
Ξεχώρισε τελικά ανάμεσα σε 4.000 υποψήφιες για το ρόλο της Χασπάπι Γουίνκ. Ο σκηνοθέτης Μπεν Ζέιτλιν έχει πει πως ήταν τόσο ενθουσιασμένος με την μικρή Γουόλις που άλλαξε το σενάριο ώστε να της ταιριάζει καλύτερα.
Πολλοί θεωρούν πως η μάχη της μικρής Γουόλις στα Οσκαρ είναι άνιση. Πως η εμπειρία ενός ρόλου σε τόσο νεαρή ηλικία δεν είναι αρκετή για την διεκδίκηση του χρυσού αγαλματίδιου.
Τα ίδια πιστεύει και ο σκηνοθέτης της ταινίας Μπεν Ζάιτλιν, που διεκδικεί από τη μεριά του βραβείο Οσκαρ στην κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας. Αν και στην περίπτωση της Γουόλις έχει πολλά να πει για το ταλέντο και τον επαγγελματισμό της.
Θυμάται όταν σε κάποιο γύρισμα της ταινίας η 9χρονη ηθοποιός έλεγε διαρκώς πως δεν ένιωθε καλά. «Το γεγονός ότι μπορούσε να καταλάβει πότε μπορεί να ερμηνεύσει σωστά συγκεκριμένα συναισθήματα και πότε όχι είναι πολύ σημαντικό. Η αυτογνωσία και η επίγνωση των δυνατοτήτων σε νεαρή ηλικία είναι κάτι που δεν συναντάς συχνά» λέει ο σκηνοθέτης.
Για μια πιο αγνή μορφή της υποκρτικής τέχνης από ηθοποιούς νεαρής ηλικίας κάνει λόγο ο Τζάστιν Χένρι. Ο οποίος σε ηλικία επτά ετών επιλέχθηκε για το ρόλο του γιου της Μέριλ Στριπ και του Ντάστιν Χόφμαν στο «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» (1979) και κέρδισε υποψηφιότητα για Όσκαρ δεύτερου αντρικού, παραμένοντας έως σήμερα ο νεότερος ηθοποιός που διεκδίκησε ποτέ το πολυπόθητο βραβείο.
Ο 41χρονος πλέον ηθοποιός, πατέρας ενός 7χρονου κοριτσιού, ανακαλεί στην μνήμη του τη βραδιά των Οσκαρ. «Δεν μπορούσε να καταλάβω τι σήμαινε αυτό. Θυμάμαι όμως ότι ήμουν αγχωμένος καθώς θα έπρεπε να μιλήσω μπροστά σε 3.000 ανθρώπους» λέει.
Και καταλήγει: «Αυτό είναι το ωραίο με την υποκριτική. Κατά κάποιο τρόπο είναι σαν ένα παιδικό παιχνίδι. Απλά προσποιείσαι. Αυτό είναι εύκολο όταν είσαι νέος. Ακολουθείς τα ένστικτά σου».
Πηγή: tanea.gr