Α. Σαμαράς: Είναι η πρώτη «ατμομηχανή» που πήρε μπρος
Αυτό υπογραμμίζει σε μήνυμα του ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, με αφορμή τα εγκαίνια της τουριστικής έκθεσης HORECA, τονίζοντας ότι ο τουρισμός είναι ο πρώτος τομέας της οικονομίας μας που έδωσε το σήμα για την ανάκαμψη.
«Είναι η πρώτη “ατμομηχανή”, να το πω έτσι, που “πήρε μπρος” κι άρχισε να τραβά ολόκληρη την οικονομία μας από μια οδυνηρή ύφεση, που κράτησε έξι χρόνια. Τώρα, φαίνεται ότι σιγά-σιγά ακολουθούν κι άλλοι τομείς, γιατί ο τουρισμός έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα οριζόντια παντού, σε όλες τις διαστάσεις της οικονομικής δραστηριότητας», αναφέρει ο πρωθυπουργός.
Αφού εξήρε τις επιδόσεις του τουρισμού το 2013, ο κ. Σαμαράς σημειώνει πως το 2014 μπορεί να γίνει έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό και με αφορμή την ελληνική Προεδρία της ΕΕ, τονίζει ότι «θα επιδιώξουμε να αναδείξουμε τη δυναμική και τη σημασία του τουρισμού για ολόκληρη την Ευρώπη».
«Το κέντρο βάρους της παγκόσμιας οικονομίας μετατοπίζεται στην Ασία, ενώ αυξανόμενη είναι η οικονομική επιρροή της Ρωσίας, αλλά και χωρών της Λατινικής Αμερικής. Και να μην ξεχνάμε, βέβαια, την Κίνα, που αναπτύσσεται συνεχώς και έχει μπει δυναμικά στην διεθνή τουριστική αγορά. Ζούμε, λοιπόν, σε μία πολιτική και οικονομική συγκυρία, που τα πάντα αλλάζουν στον κόσμο. Ολόκληρη η Ευρώπη, και πολύ περισσότερο η Ελλάδα, πρέπει να την αξιοποιήσουμε στο έπακρον», αναφέρει.
Στο πλαίσιο της τουριστικής έκθεσης, πραγματοποιείται σήμερα στο Εκθεσιακό Κέντρο Metropolitan Expo η 3η Γενική Συνέλευση των μελών του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (ΞΕΕ), με τη συμμετοχή πλέον των 1.300 ξενοδόχων.
Στο χαιρετισμό της, στη συνέλευση, η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, στο ίδιο μήκος κύματος με τον πρωθυπουργό, σημείωσε ότι ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για την έξοδο της χώρας από την κρίση, και συμπλήρωσε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, χαράξαμε ένα συνεκτικό εθνικό σχέδιο δράσης, με ξεκάθαρο προσανατολισμό και πολλαπλούς στόχους. Στόχος μας για το 2014 είναι να συνεχίσουμε με αμείωτη ένταση αυτή την επιτυχημένη πορεία».
Στους στόχους του υπουργείου, όπως τόνισε η κ. Κεφαλογιάννη, είναι ο εκσυγχρονισμός του τουριστικού μας προϊόντος, αναπτύσσοντας θεματικές ενότητες, που θα εμπλουτίσουν το επίπεδο των προσφερομένων υπηρεσιών και θα συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Τώρα, χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη ένταση των προσπαθειών, ώστε να θέσουμε τις βάσεις μιας βιώσιμης και μακροχρόνιας ανάπτυξης. Να γίνει ο ελληνικός τουρισμός ένας ώριμος, σύγχρονος, κερδοφόρος κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Ανθεκτικός στις συγκυρίες, δυνατός στις κρίσεις, διαρκώς εξελισσόμενος», είπε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης, στο πλαίσιο της εναρκτήριας ομιλίας του, τόνισε ότι το 2013 ο τουρισμός απέδειξε ότι αποτελεί τη σημαντικότερη οικονομική δραστηριότητα της χώρας και συγχρόνως τον κύριο αιμοδότη της απασχόλησης.
Όπως ανέφερε, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της έρευνας συνόρων της ΤτΕ για το 2013, τα στοιχεία της οποίας επεξεργάζεται το Κέντρο Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού (ΚΤΕΤ), που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του ΞΕΕ, όταν τα νούμερα οριστικοποιηθούν θα δείξουν περίπου 11,9 δισ. άμεσα έσοδα και περίπου 17,9 εκατ. επισκέπτες.
Ο κ. Τσακίρης σημείωσε ότι για το 2014, τα μηνύματα από τις βασικές αγορές προέλευσης των επισκεπτών της Ελλάδας, υπό την πάγια προϋπόθεση της διατήρησης της πολιτικής σταθερότητας και συγχρόνως της καλής εικόνας της χώρας μας, δείχνουν πως η χώρα δύναται επιτύχει περαιτέρω αυξητικές τάσεις.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ, τέλος, παρουσίασε 5 κεντρικούς άξονες παρεμβάσεων πρώτης γραμμής που μπορούν να δώσουν ώθηση και δυναμική στον ελληνικό τουρισμό και στην ελληνική ξενοδοχία, κάνοντας λόγο για τη δημιουργία ενός «Οδικού Χάρτη» για τον ελληνικό τουρισμό τα επόμενα χρόνια. Αυτοί είναι:
Άξονας 1ος: Εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος με νέες θεματικές και προσοδοφόρες μορφές τουρισμού.
Άξονας 2ος: Αναβάθμιση των παρεχομένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών.
Άξονας 3ος: Στήριξη των Ελληνικών Ξενοδοχείων και καταλυμάτων.
Άξονας 4ος: Προσδιορισμός μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης.
Άξονας 5ος: Επένδυση πόρων στην Εθνική Τουριστική Προβολή