Στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες των σουπερμάρκετ έχουν καταφύγει οι Έλληνες καταναλωτές για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση. Σύμφωνα με «Τα Νέα», τη χρονιά που πέρασε τα νοικοκυριά εξοικονόμησαν περίπου 140 εκατ. ευρώ επιλέγοντας για τις αγορές τους προϊόντα σε προσφορά, ενώ συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων πιστότητας που έχουν οι περισσότερες αλυσίδες και επιβραβεύουν τους πελάτες με δωροεπιταγές ή επιστροφές χρημάτων τους ανάλογα με το ύψος των αγορών τους, το όφελος ξεπέρασε τα 250 εκατ. ευρώ…
Αυτό δείχνει η τελευταία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) η οποία αναφέρει ότι οι συγκεκριμένες πρακτικές που ακολουθούν τα σουπερμάρκετ και οι βιομηχανίες την τελευταία διετία έχουν οδηγήσει σε εξοικονόμηση του 1,4% επί του συνόλου των αγορών των καταναλωτών για βασικά είδη. Η κρίση, σύμφωνα με το δημοσίευμα, έβαλε για τα καλά τις προσφορές στο καλάθι των Ελλήνων και σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Nielsen, περίπου 38% των πωλήσεων των σουπερμάρκετ είναι είδη σε προσφορά και από προωθητικές ενέργειες.
Συγκεκριμένα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας του ΙΕΛΚΑ, σε δείγμα 2.000 καταναλωτών σε όλη τη χώρα οι Ελληνες προκειμένου να βρουν το φθηνότερο καλάθι αγορών συγκρίνουν, πληροφορούνται και επιλέγουν για τις προσφορές όλο και περισσότερες από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Χαρακτηριστικό είναι ότι περίπου 8 στους 10 (82%) καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το διάστημα πριν από την οικονομική κρίση, ενώ 72% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια και αφού ξεπεραστεί η κρίση, δείχνοντας έτσι και τη διαχρονικότητα αυτής της καταναλωτικής τάσης.
Επιπλέον 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές στα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα, 80% δηλώνει ότι συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα στα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ περίπου 6 στους 10 (62%), σημειώνουν ότι πλέον αναζητούν πιο εντατικά προσφορές μέσω προωθητικών φυλλαδίων των αλυσίδων σουπερμάρκετ, καθώς και στο διαδίκτυο.