Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα επιστολή της “ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ” που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αντιφωνητής”
Οι επισημάνσεις με έντονα γράμματα είναι δικές μας. Να επισημάνουμε κάτι για τους Πομάκους. Τα παιδιά τους μιλούν πομάκικα στο σπίτι, μαθαίνουν Ελληνικά και μία ξένη γλώσσα στο σχολείο (που προφανώς θα τους χρησιμεύσουν) και αναγκάζονται, μιας και φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία, να διδάσκονται και την τουρκική!!! Πέρα από το αντιπαιδαγωγικό της κατάστασης και….
.
τη φανερή σύγχυση που προκαλείται σε παιδιά του Δημοτικού, γίνεται αντιληπτό πως μόνοι μας “βγάζουμε τα μάτια μας” παίζοντας το παιχνίδι του τουρκικού προξενείου και στέλνοντας του πομάκους στην αγκαλιά των τούρκων! Το φωνάζουν παντού ότι δεν αισθάνονται και δεν είναι τούρκοι!
Επίσης, κατά την υλοποίηση του ακριβού προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων από Δραγώνα και Φραγκουδάκη δεν τους προβλημάτισε καθόλου το γεγονός αυτό, όχι φυσικά από εθνικής απόψεως (αστεία πράγματα…), αλλά από παιδαγωγικής; Βγάλτε μόνοι τα συμπεράσματά σας…
“Ο ερχομός της κ. Δραγώνα στη Θράκη το διήμερο 15-16 Μαρτίου είχε στόχο, όπως ανέφερε η ίδια, να δει πώς θα προσαρμοστεί το «νέο σχολείο», που οραματίζεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στη μειονοτική εκπαίδευση και για τον λόγο αυτό πραγματοποίησε μια σειρά συσκέψεων με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης. Είχε προηγηθεί δύο μέρες πριν στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού μια εκδήλωση για τη βράβευση εκπαιδευτικών που αρίστευσαν και καινοτόμησαν με διάφορες παιδαγωγικές δραστηριότητές τους, κατά την οποία υπήρξαν πολλές διαμαρτυρίες των σύγχρονων δουλοπάροικων του εκπαιδευτικού συστήματος, των ωρομισθίων. Έτσι η κ. Διαμαντοπούλου που υποσχέθηκε κατάργηση της ωρομισθίας στο 14ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
λίγους μήνες πριν έδρεψε τους καρπούς της λαϊκίστικης υποσχεσιολογίας της και διαπίστωσε ότι οι βραβευμένοι εκπαιδευτικοί –που είναι βέβαια καθ’ όλα άξιοι- πέτυχαν χάρη στο φιλότιμό τους, γιατί το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει δυσλειτουργίες αποτρεπτικές για κάθε αριστεία, όπως είναι και οι καταρρακωμένοι ωρομίσθιοι, και η ηγεσία του Υπουργείου δεν έχει κανένα λόγο να … καμαρώνει. Μέσα σε αυτό το κλίμα η Ειδική Γραμματέας του Υπουργείου κ. Δραγώνα εκόμισε στη Θράκη το νέο μεγάλο όραμα, το «Νέο Σχολείο», το οποίο θα είναι ψηφιακό,καινοτόμο, ενταξιακό· ααα! και πράσινο (σημαντική παράλειψις!). Μετά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος από τις «Ευέλικτες ζώνες καινοτόμων δράσεων», το «Έξυπνο Σχολείο» των προηγούμενων Υπουργών είχαμε πάθει ένα στερητικό σύνδρομο από οράματα, οπότε ήρθε το «Νέο Σχολείο» να καλύψει το μεγάλο κενό.
Στο σημερινό σχολείο της γενικευμένης αμάθειας με κύρια ευθύνη των κυβερνώντων, το βασικό που ζητάμε είναι να αφήσουν όλοι τις στομφώδεις διακηρύξεις και να αποδείξουν ότι έχουν την πολιτική βούληση να ωθήσουν τα σχολεία σε πρώτη φάση να λειτουργήσουν στοιχειωδώς. Χωρίς, βέβαια, η κ. Δραγώνα να εξειδικεύσει το όραμα του «Νέου Σχολείου», αφού πρώτα θα διαβουλευτεί, σκόρπισε ανησυχία σε όλους εμάς που βλέπουμε το μέλλον της παιδείας μας να διαγράφεται δυσοίωνο (καλά γίνεται πιο δυσοίωνο;). Και οι λόγοι είναι οι εξής:
Α) Το νέο, ανοιχτό, χωρίς τοίχους κ.τ.λ σχολείο «θα συνδεθεί αρμονικά με την Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης». Μάλιστα! Αν κρίνουμε από τις καρκινικές παθογένειες του «Καποδίστρια» και την προχειρότητα και ανοργανωσιά με την οποία προωθείται ο «Καλλικράτης», ΜΑΥΡΑ, ΚΑΤΑΜΑΥΡΑ τα γραμμένα για την εκπαίδευσή μας!
Β) Τα πενιχρά αποτελέσματα του ακριβότερου από εντάξεως στην Ε.Ο.Κ εκπαιδευτικού προγράμματος, του προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων που εκπόνησαν Φραγκουδάκη και Δραγώνα, το οποίο συνεχίζεται και τώρα από πρώην συνεργάτες τους (;), αφού εγκρίθηκε από την …κ. Δραγώνα (Οι … κακοπροαίρετοι θα μιλήσουν αμέσως για διαπλοκή! Θου, Κύριε…). Όσα καλά βιβλία και να γραφτούν –εμείς θεωρούμε ότι τα βιβλία του προγράμματος είναι καλά- μέσα σε ένα προβληματικό πλαίσιο όμως το αποτέλεσμα είναι μοιραίο: λειτουργικώς αναλφάβητοι μαθητές. Κι ενώ η παγκόσμια βιβλιογραφία βοά για την αποτυχία τέτοιων δίγλωσσων προγραμμάτων, τα οποία στην περίπτωσή μας εξοβελίζουν άλλες μητρικές γλώσσες (πομακικά, ρομανί) με ευθύνη και των επιστημονικών καθοδηγητών του προγράμματος. Και κακώς οι τελευταίοι κομπάζουν για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής. Σε όλη την Ελλάδα μειώθηκε (χωρίς να τρέχει κανένα πρόγραμμα) και οφείλεται εν πολλοίς σε άλλους λόγους (αστικοποίηση, καλύτερο οδικό δίκτυο, άρση προκαταλήψεων για τα κορίτσια, στροφή σε μορφωτικές αξίες, η ενθαρρυντική για τους μουσουλμάνους μαθητές ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ). Καμμιά έρευνα δεν έγινε για τα ποιοτικά αποτελέσματα. Ζητούμε να γίνει στην τωρινή (τέταρτη φάση) του προγράμματος, για να επιβεβαιωθούν και οι συνάδελφοι που με απόγνωση διαπιστώνουν τον αναλφαβητισμό του συντριπτικού ποσοστού των μαθητών των μειονοτικών δημοτικών. Μετά απ’ αυτά τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον;
Γ) Το περιβόητο μανιφέστο με κείμενα αρχών «Τι είναι η πατρίδα μας;», το οποίο συνεπιμελήθηκε η κ. Ειδική Γραμματέας. Το διαβάσαμε και διαπιστώσαμε ότι, κυρίως με υπονοούμενα, με υπερτονισμό κάποιων θέσεων (που προκύπτουν από συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς), με μισές αλήθειες – μισά ψέματα, η εθνική ταυτότητα είναι φορτισμένη αρνητικά, θεωρείται κατασκευασμένη υπό την επήρεια του Ρομαντισμού και θεωρείται εθνικισμός η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, γιατί έμμεσα οι συγγραφείς δεν πιστεύουν στη διαχρονία της γλώσσας και στην ιστορική συνέχεια του έθνους. Με τέτοιες θέσεις, λοιπόν, τι είδους σχεδιασμό ελληνικής παιδείας, βασισμένης σε ενιαίες ιστορικές αξίες, μπορούμε να περιμένουμε;
Δ) Η έλλειψη ξεκάθαρης θέσης για τα νηπιαγωγεία. Τόνισε η κ. Δραγώνα ότι δεν έχει νόημα να επεκτείνουμε το καθεστώς των μειονοτικών δημοτικών σχολείων στα νηπιαγωγεία. Ακόμη, όμως, δεν γνωρίζει ποια θέση πρέπει να έχει η μητρική γλώσσα στην προσχολική εκπαίδευση.
Ε) Η πεισματική εμμονή της άτυπης ηγεσίας της μειονότητας για δίγλωσσα νηπιαγωγεία και η λειτουργία από τον Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας παράνομων νηπιαγωγείων αποκλειστικά τουρκόφωνων. Όταν διαβουλεύεται κανείς με τέτοιες θέσεις, πρέπει να’ χει υπόψη του ότι η στόχευσή τους είναι καθαρά η περιχαράκωση της μειονότητας, η ενίσχυση των διαχωριστικών γραμμών και τέλος η δημιουργία παράλληλων κοινωνιών με αποσχιστική λογική.
Η πρότασή μας προς την ηγεσία του Υπουργείου είναι:
α) να υλοποιήσει τα σχεδιασθέντα δημόσια ελληνικά σχολεία και να δημιουργήσει και άλλα, όπου θα διδάσκονται ως μαθήματα επιλογής η μητρική γλώσσα των μαθητών και το Κοράνιο. Ας προσέξουμε τη μεγάλη απήχηση που βρήκαν τα δημόσια Ελληνικά Γυμνάσια στα Πομακοχώρια της Ξάνθης και της Ροδόπης.
β) να θεσπίσει ελληνόφωνα νηπιαγωγεία όπου η μητρική γλώσσα θα χρησιμοποιείται επικουρικά, για να εμπεδωθεί η ελληνομάθεια. Επιτέλους, ας αξιοποιηθεί η εμπειρία τέτοιων προγραμμάτων στο Βέλγιο, στον Καναδά και σε άλλα πολυγλωσσικά περιβάλλοντα.
γ) να καταγγείλει τα χουντικά Μορφωτικά Πρωτόκολλα του 1968 και να τα καταργήσει, γιατί δοκιμάστηκαν στην πράξη και καθήλωσαν τη μειονότητα στην αμάθεια.
Αυτά τα απλά βήματα χρειάζεται η περιοχή μας, για να αναδείξει το ανθρώπινο δυναμικό της και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξή της. Όλα τα άλλα «αδειανά πουκάμισα» των σχεδίων δράσης δεν έχουν να πουν τίποτα στους πολίτες, οι οποίοι επιστρατεύουν όλο το πικρό τους χιούμορ, για να τα προσπεράσουν χωρίς δίκαιη αγανάκτηση”.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ
http://teachers-limnou.blogspot.com