Ελαιοπαραγωγούς και τυποποιητές ελαιολάδου από τις βασικές ελαιοπαραγωγούς περιοχές της χώρας φιλοξένησε ο ευρωβουλευτής Σπύρος Δανέλλης στις Βρυξέλλες…
Το πεντάωρο σεμινάριο ξεκίνησε με χαιρετισμό από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου του Ευρωκοινοβουλίου κ. Paolo de Castro, ο οποίος αναφέρθηκε και στις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία νέων κανόνων για τη διάθεση ελαιόλαδου στα εστιατόρια, επισημαίνοντας ότι η επιβολή της τυποποίησης του ελαιολάδου αποτελεί έναν τρόπο προστασίας του καταναλωτή από τη νοθεία του ελαιολάδου.
Το σεμινάριο συνεχίστηκε με εισηγήσεις ελλήνων και ισπανών εμπειρογνωμόνων που κάλυψαν τη μέχρι σήμερα εξέλιξη της διεθνούς και της ευρωπαϊκής αγοράς ελαιολάδου, τις σημερινές συνθήκες και προκλήσεις καθώς και τις παγκόσμιες τάσεις στην αγορά του ελαιολάδου.
Ομιλητές ήταν ο Προεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, η επικεφαλής της Στατιστικής Υπηρεσίας του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιολάδου κα Maria Isabel Gomez.
Ο ευρωβουλευτής και μέλος της Επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Σπύρος Δανέλλης προέβη στην εξής δήλωση:
Η εμπειρία μάς έχει δείξει ότι υπάρχουν πολλά μεμονωμένα, δυναμικά στοιχεία στον ελληνικό γεωργικό τομέα, τα οποία ασφυκτιούν στις ελληνικές δύσκαμπτες και συχνά παράλογες και αντιφατικές συνθήκες λειτουργίας της γεωργίας, της επιχειρηματικότητας και των ελληνικών θεσμών, και αναζητούν να αδράξουν κάθε ευκαιρία για να επιμορφωθούν και να μάθουν κάτι παραπάνω για την ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα.
Παράλληλα έχουμε διοργανώσει εκπαιδευτικές επισκέψεις στις Βρυξέλλες και στη γύρω περιοχή με θέμα την εμπορία γεωργικών προϊόντων μέσω τοπικών αγορών, την ποιότητα των γεωργικών προϊόντων, τη σημασία της τυποποίησης και του συνεταιρισμού σε επιχειρηματική βάση για την προαγωγή προϊόντων προστιθέμενης αξίας και την αύξηση του γεωργικού εισοδήματος βάσει των εσόδων από τις αγορές.
Κρίναμε ότι είχε έρθει η ώρα να διοργανώσουμε μια ημερίδα για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο θέμα της αποτελεσματικής εμπορίας του ελαιολάδου και γι αυτό και συμπεριλάβαμε και ισπανούς εμπειρογνώμονες, που έχουν βέβαια μεγάλη και αποδεδειγμένα επιτυχημένη πορεία στον τομέα αυτό.
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική προώθησης του ελαιολάδου επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά η αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός δρόμου παραγωγής και εμπορίας προϊόντων με βάση την ποιότητα και τη δυνατότητα απόδειξής της στον καταναλωτή, τη διαφοροποίηση του προϊόντος με βάση χαρακτηριστικά που αντιλαμβάνεται και εκτιμά ο καταναλωτής, καθώς και τη συνεργασία και την εξουδετέρωση τοπικιστικών αντιλήψεων από πλευράς προσφοράς.”