Το τρένο που εκτροχιάστηκε κατασκευάστηκε από την Bombardier και Talgo, ήταν σειράς 730, που η Renfe, η ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων, χρησιμοποιεί για τις γραμμές Alvia, μια σιδηροδρομική υπηρεσία ταχύτερη από τα συμβατικά τρένα, αλλά όχι τόσο γρήγορη όσο το AVE, τα τρένα που διασχίζουν την Ισπανία σε ακόμα υψηλότερες ταχύτητες…
Στις γραμμές μεγάλης ταχύτητας, τα τρένα χρησιμοποιούν το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών ή ETCS, το σύστημα, το οποίο αυτόματα επιβραδύνει το τρένο που κινείται πάρα πολύ γρήγορα. Στις πιο αργές γραμμές, τα τρένα λειτουργούν κάτω από ένα παλαιότερο σύστημα, το ASFA, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό, αν ένα τρένο κινείται πολύ γρήγορα αλλά δεν επιβραδύνει αυτόματα.
Στο σημείο της καταστροφής, μόλις 3 χιλιόμετρα πριν τον σταθμό της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, το τρένο περνούσε μέσα από αστική περιοχή και από μια απότομη στροφή. Σε εκείνο το σημείο της τροχιάς, δύο εμπειρογνώμονες των ισπανικών σιδηροδρόμων είπαν ότι χρησιμοποιείται το παλαιότερο σύστημα ασφάλειας.
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών συνδικαλιστικών οργανώσεων έθεσαν το ερώτημα κατά πόσον ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα πρέπει να προσαρμόζεται ώστε να κινείται σε ένα τμήμα του δικτύου με απότομες στροφές που έχει σχεδιαστεί για χαμηλότερης ταχύτητας τρένα.
Εν τω μεταξύ μια ημέρα μετά τον εκτροχιασμό του τρένου στις παρυφές της ισπανικής πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, ο οδηγός του, Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρθόν είναι στο νοσοκομείο υπό αστυνομική επιτήρηση, αλλά δεν έχει συλληφθεί.
Ο 52χρονος οδηγός που είχε εμπειρία 30 ετών επομένως ήταν βετεράνος των σιδηροδρόμων, όπως ανακοίνωσε η Renfe, η εταιρία των σιδηροδρόμων του ισπανικού κράτους. Εν τούτοις έχει αναφερθεί ευρέως πως πήρε μια απότομη στροφή όπου το επιτρεπόμενο όριο ήταν 80 χιλιόμετρα την ώρα με υπερδιπλάσια ταχύτητα. Πολλές εφημερίδες δημοσίευσαν αποσπάσματα από το λογαριασμό του στο Facebook όπου έγραφε ότι οδηγεί με υψηλές ταχύτητες.
Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων των σιδηροδρόμων δήλωσαν ότι είναι πολύ νωρίς για να πουν αν ο οδηγός φέρει ευθύνη. “Το ανθρώπινο λάθος είναι πάντα μια πιθανότητα, και για να αποφεύγονται τα ανθρώπινα λάθη, τι έχουμε; Έχουμε την τεχνολογία”, δήλωσε ο Μιγκέλ Άγχελ Γκιλέρο υπεύθυνος της ένωσης UGT.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ
Use Facebook to Comment on this Post