Στη Μαργαρίτα Μανούσου και το περιοδικό Τουριστική Αγορά έδωσε συνέντευξη ο αντιπρόεδρος της ένωσης ξενοδοχείων Σητείας, Ιωάννης Αικατερινίδης στα πλαίσια αφιερώματος που έκανε το γνωστό περιοδικό, τονίζοντας τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά που κάνουν τη περιοχή της Σητείας έναν πραγματικά μοναδικό προορισμό πάνω στη Κρήτη… αλλά και τις ελλείψεις που υπάρχουν στο τομέα των υποδομών και πρέπει να διορθωθούν για να μπορέσει η Σητεία να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ποιότητα στις τουριστικές της υπηρεσίες.
Μεταξύ άλλων ο κύριος Αικατερινίδης δήλωσε :
Παρόλο που η τουριστική περίοδος ξεκίνησε μουδιασμένα στη συνέχεια καταγράψαμε μια αύξηση στις πληρότητες της τάξης του 15% σε σχέση με το 2012. Το αυξημένο ποσοστό παρέμεινε και τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ και ο Σεπτέμβρης πήγε αρκετά καλά και γενικά το φθινόπωρο έκλεισε με θετικό πρόσημο.
Εξακολούθησε και φέτος να αυξάνεται ο αριθμός των επισκεπτών που έρχονται μέσω των tour operators και μειώθηκε ο αριθμός των μεμονωμένων τουριστών.
Η τουριστική κίνηση στη Σητεία βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο και αυτό οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση και τη μεγάλη κάμψη του εισοδήματος των Ελλήνων, που ξεκίνησαν τις περικοπές κυρίως από τις διακοπές τους. Παραδοσιακά, οι περισσότεροι τουρίστες της περιοχής μας προέρχονται από τη γαλλική αγορά, η οποία πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.
Τα τελευταία δύο χρόνια, αισιόδοξα είναι τα μηνύματα και από την Ολλανδική αγορά. Σε αυτό συντέλεσε η απ ευθείας πτήση τσάρτερ από το Άμστερνταμ προς τη Σητεία. Μάλιστα, φέτος έχουμε καταγράψει αύξηση 39% από την αγορά αυτή. Αντίστοιχα και από τη γαλλική αγορά έχουμε δύο τσάρτερ εβδομαδιαίως.
Η γερμανική αγορά έκανε μια κοιλιά τα δύο προηγούμενα χρόνια και φέτος φαίνεται πως ανακάμπτει και φέτος αναμένεται να κλείσει τουλάχιστον με αύξηση 10%.
Βέβαια, αυτή που δεν φαίνεται να ανακάμψει είναι η ελληνική αγορά, και αυτό προβληματίζει σημαντικά τα μικρότερης κατηγορίας καταλύματα στην περιοχή μας.
Επιπροσθέτως γίνονται προσπάθειες από την Ένωση Ξενοδοχείων Σητείας και το Δήμο Σητείας για να αυξήσουμε τα ποσοστά μας στη Σκανδιναβική αγορά.
Η υπάρχουσα ξενοδοχειακή υποδομή δεν επαρκεί για να καλύψει τις ολοένα και αυξανόμενες
ανάγκες του τουρισμού, ειδικά σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Τα τελευταία δύο χρόνια, μετά την σύνδεση της Σητείας με πτήσεις τσάρτερ, παρουσιάζεται όλο και περισσότερο η ανάγκη για μεγάλες τουριστικές μονάδες, οι οποίες και θα μπορούν να φιλοξενήσουν περισσότερους επισκέπτες.
Η Σητεία είναι ένας «κοιμισμένος τουριστικός γίγαντας» οποίος σιγά-σιγά ξυπνάει. Το φυσικό περιβάλλον, όπως το φοινικόδασος του Βάι, αποτελεί ένα από τα βασικά ενδιαφέροντα των επισκεπτών. Οι πολλές απάτητες παραλίες δίνουν την δυνατότητα στον επισκέπτη να εξερευνήσει από μόνος του τα πεντακάθαρα νερά και το μαγευτικό τοπίο αποτελεί προστιθέμενη αξία στα πλεονεκτήματα της Σητείας. Από τα βασικά πλεονεκτήματα είναι ότι η Σητεία είναι νέος προορισμός στην Κρήτη, δεν έχει κορεστεί και ο επισκέπτης έχει πολλές επιλογές να δει: Αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μνημεία, απομονωμένες παραλίες και φυσικά τοπία. Παράλληλα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις να αναπτυχθεί ο γαστρονομικός τουρισμός εκμεταλλευόμενοι τα ποιοτικά προϊόντα της περιοχής μας, όπως το λάδι, το μέλι και το κρασί. Μάλιστα ο τουρίστας έχει τη δυνατότητα να ζήσει σε γραφικά κρητικά χωριά, τοπικές γιορτές (πανηγύρια) που συνδέονται πάντα και παραδοσιακές γεύσεις της τοπικής κουζίνας, να δοκιμάσει τη γνωστή σητειακή τσικουδιά και να παρακολουθήσει τους κρητικούς χορούς.
Φέτος, για πρώτη φορά, έδεσε στο λιμάνι της Σητείας κρουαζιερόπλοιο. Το “Οrient Queen” μετέφερε επιβάτες οι οποίοι επισκέφτηκαν την πόλη της Σητείας, τη Μονή Τοπλού και το φοινικόδασος του Βάι. Αυτή είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η Σητεία είναι μια αναπτυσσόμενη τουριστική αγορά και η κρουαζιέρα, είναι ένας ακόμη τομέας που μπορεί να αναπτυχθεί φέρνοντας περισσότερους τουρίστες και μαζί και έσοδα στην πόλη μας. Η τουριστική αγορά της Σητείας αναπτύσσεται με ραγδαία βήματα, και όπως συνηθίζω να λέω, με όρους «στοιχήματος», «όποιος ποντάρει στη Σητεία δεν θα χάσει».
Επίσης στα πλαίσια του αφιερώματος δηλώσεις έκανε και η Άννα Καραγιάννη διευθύντρια μεγάλου ξενοδοχείου της περιοχής η οποία μεταξύ άλλον είπε ότι το συγκριμένο ξενοδοχείο είχε μέση πληρότητα 78%.
Use Facebook to Comment on this Post