Ετήσια εισφορά 5% έως 10% θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων από 1.929 κ.εκ. και άνω, επί της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο) των οχημάτων αυτών και εφόσον η παλαιότητά τους δεν υπερβαίνει τα 10 έτη. Η σχετική διάταξη περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας στη Βουλή…
προκειμένου να κυρωθεί σειρά πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Λίγες μέρες νωρίτερα και ενώ το υπουργείο Οικονομικών είχε τη δυνατότητα να προσθέσει με μορφή τροπολογίας το νέο χαράτσι στο φορολογικό νομοσχέδιο, είχε λήξει η προθεσμία για κατάθεση πινακίδων, εγκλωβίζοντας έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. στον νέο φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Ο νέος φόρος όσον αφορά τα αυτοκίνητα θα επιβαρύνει ιδιοκτήτες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού και ηλικίας έως 10 ετών. Επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης ( στο τεκμήριο δηλαδή), βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ενσωματώνεται στο εκκαθαριστικό και εξοφλείται όπως ο φόρος εισοδήματος κάθε χρόνο. Πρώτη φορά θα πληρωθεί το 2014 για αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 2013 και θα επιβάλλεται εφεξής κάθε χρόνο, καθώς δεν πρόκειται για έκτακτο αλλά για νέο μόνιμο φόρο.
Επιβάλλεται με συντελεστή 5% επί της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για επιβατικά αυτοκίνητα από 1.929 έως και 2.500 κυβικά εκατοστά, συντελεστής που αυξάνεται στο 10% για αυτοκίνητα πάνω από 2.500 κυβικά. Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αναπήρων που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Use Facebook to Comment on this Post