IlGiornale.it
Η Ελλάδα χρηματοδοτεί τα τζαμιά και πουλάει τις Θερμοπύλες
Τις παράδοξες επιλογές της ελληνικής κυβέρνησης ως προς τη διάθεση του δημόσιου χρήματος εν μέσω της κρίσης, θίγει το άρθρο του ανεξάρτητου ιταλικού ενημερωτικού μπλογκ με την υπογραφή του Φραντσέσκο Ντε Πάλο:..
Διαμάχη έχει ξεσπάσει στην Αθήνα για το εκατομμύρια που χορήγησε η κυβέρνηση σε ισλαμικό τέμενος έναντι των υψηλότατων φόρων και των ιδιωτικοποιήσεων οι οποίες περιλαμβάνουν ένα σύμβολο της χώρας.
Ένα συνολικό χρέος που παραμένει αμετάβλητο από την αρχή της κρίσης (300 δισεκατομμύρια ευρώ), ιδιωτικοποιήσεις που μπορεί να συμπεριλάβουν την πεδιάδα των Θερμοπυλών, δυτικό σύμβολο της αντίστασης στην εξ ανατολών εισβολή, τουλάχιστον εξακόσιες χιλιάδες παιδιά που ζουν σε συνθήκες ανέχειας σύμφωνα με τους μεγαλύτερους κυβερνητικούς οργανισμούς, αυτοκτονίες εξ αιτίας της κρίσης που έχουν εκτοξευθεί στις 2.500 σε μια διετία και η σκιά νέων φόρων αν τα έσοδα αποδειχθούν κατώτερα των προσδοκιών.
Αυτή είναι η Ελλάδα στην εποχή της τρόικας, αδρανής μπροστά στην παραδοχή της ευθύνης από την πλευρά του ΔΝΤ (που παραδέχτηκε το λάθος του για ένα λάθος 9 δισεκατομμυρίων) κι ενώ το Βερολίνο ζητάει την απόλυση 20 χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων μέσα στη χρονιά, δεν βρίσκει τίποτα καλύτερο να κάνει παρά να “θυσιάσει” έναν ιερό τόπο γεμάτο ιστορία από το πεδίο της μάχης του Λεωνίδα με τους 300 και να ξοδέψει ένα εκατομμύριο ευρώ από το δημόσιο ταμείο για να φτιάξει ένα τζαμί στην περιοχή του Βοτανικού στην Αθήνα.
Η είδηση της πρόθεσης να ιδιωτικοποιηθεί αυτή η λωρίδα γης όπου δυόμιση χιλιάδες πεντακόσια χρόνια πριν οι Σπαρτιάτες οπλίτες διέσπασαν τα στρατεύματα του Ξέρξη, επιτρέποντας με τη θυσία τους τις διαδοχικές νίκες των Ελλήνων στη Σαλαμίνα και τις Πλαταιές, αντιμετωπίστηκε με οργή από τους πολίτες της Λαμίας, οι οποίοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η είδηση σοκάρει όχι τόσο για την ορθότητα της απόφασης, όσο για τη χρονική στιγμή: μα πώς, αναρωτιούνται έκπληκτοι μαγαζάτορες και περαστικοί που έχουν συγκεντρωθεί στο κέντρο της Αθήνας, δυο βήματα από τη Βουλή, σε μια δραματική στιγμή για τη χώρα και για τα δέκα εκατομμύρια των πολιτών που κλήθηκαν σε τρεις περικοπές μισθών και συντάξεων μέσα σε εικοσιτέσσερις μήνες, το κράτος να ξοδεύει σχεδόν ένα εκατομμύριο για ένα τζαμί;
Η χώρα μένει άφωνη: στη μακριά οδική αρτηρία που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι ελάχιστα εξαιτίας της τιμής της αμόλυβδης που έχει σταθεροποιηθεί στα δύο ευρώ το λίτρο, ενώ τα σούπερ μάρκετ είναι άδεια, αφού ο ΦΠΑ στο 23% έγινε αισθητός στην κατανάλωση που κατρακύλησε και περιόρισε μαζικά τις αγορές της μεσαίας τάξης στα απολύτως απαραίτητα.
Ένα ενδεχόμενο που “κάνει ακόμα πιο παράλογη την απόφαση να πεταχτούν τόσα λεφτά για ένα τζαμί”, σχολιάζει ο Άρης, ιδιοκτήτης βενζινάδικου στον περιμετρικό αυτοκινητόδρομο της ελληνικής πρωτεύουσας. Τώρα πια ο κόσμος μετακινείται λιγότερο κι όταν το κάνει επιλέγει τα πιο οικονομικά τα περιφερειακά λεωφορεία ή τα τοπικά τρένα. “Σ’ αυτό το σημείο”, προσθέτει “θα έφευγα κι εγώ ίσως για τη Γερμανία. Αλλά είναι κρίμα, ενώ εκατοντάδες επιχειρήσεις κλείνουν και εκατό χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι περιμένουν ν’ απολυθούν από την τρόικα, η κυβέρνηση να σπαταλάει τόσα χρήματα”.
Πριν λίγες μέρες η τελική υπογραφή του υφυπουργού Ανάπτυξης, Σταύρου Καλογιάννη, απελευθέρωσε τη χρηματοδότηση πουεξόργισε και τους φανατικού ορθόδοξους μαζί με τους βουλευτές της ακροδεξιάς Χρυσής Αυγής. Οι χρυσαυγίτες προκήρυξαν εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, πεπεισμένοι ότι δεν είναι αυτός ο τρόπος να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με τα δύο εκατομμύρια μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα. Αλλά και επειδή το 95% του πληθυσμού της χώρας είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
Μέσα σ’ όλα αυτά, χτες ορκίστηκε η κυβέρνηση Σαμαρά-2, μετά την αποχώρηση του κόμματος του δημοκρατικού Κουβέλη ο οποίος δεν θέλησε εγκρίνει την φθαρμένη κυβερνητική πολιτική, ή πιο απλά τις επιθυμίες του Βερολίνου. Σαράντα τρεις συντηρητικοί και σοσιαλιστές υπουργοί, αναμένεται να λάβουν την ψήφο εμπιστοσύνης της Βουλής, αλλά με την προκαταβολική αποδοκιμασία των αγορών και του διεθνούς τύπου.
Saimon
Use Facebook to Comment on this Post