ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: απεμπλοκή τώρα!

Χρήστος Μάτης
Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης – Υποψηφιος δημαρχος

Η χθεσινή επίσημη δήλωση της…

κοινοπραξίας που κατασκευάζει το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης με την οποία γνωστοποίησε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τις εργασίες, υπό τις υφιστάμενες συνθήκες, είναι η επίσημη επιβεβαίωση του προαναγγελθέντος θανάτου ενός αδύνατου έργου.
Διότι είναι προφανές ότι η κοινοπραξία επιλέγει ως χρόνο πραγματοποίησης της απειλής της, την προεκλογική περίοδο, ποντάροντας στο φόβο του πολιτικού κόστους που προκαλεί η κάλπη στον πολιτικό.
Όμως ακόμη και αν κερδίσει ή χάσει η εταιρεία, δεν υπάρχει καμία ιδιαίτερη διαφορά. Διότι το έργο είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί.
Διότι:
Ο αρχικός προϋπολογισμός ξεκίνησε με το κόστος του έργου περίπου στα 900 εκ. ευρώ, από τα οποία τα 650 ήταν δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τα 250 από το ΕΣΠΑ.
Για τα αρχαιολογικά έργα έχουν διατεθεί περίπου 90 εκ. ευρώ. Και από αυτά μένουν άλλα οκτώ. Οι εναπομείνασες αρχαιολογικές ανασκαφές υπολογίζονται στα διπλάσια χωρίς να υπολογίζεται το κόστος της διευθέτησης του σταθμού Βενιζέλου.
Το ποσό που μέχρι στιγμής έχει διατεθεί για το έργο, αγγίζει τα 400 εκ. ευρώ. Εάν σε αυτά προστεθούν τα 500 εκ. που διεκδικεί η κοινοπραξία, τα 900 εκ. που υπήρχαν στο ταμείο έχουν φτάσει στο τέλος τους.
Η κοινοπραξία διακόπτει το έργο τώρα διότι τα διαθέσιμα χρήματα έφτασαν στο τέλος τους και πιέζει για να βρεθούν επιπλέον χρήματα.
Είναι όμως απίθανο να βρεθούν τα 800 περίπου εκ. που λείπουν.
Εδώ λοιπόν «δουλεύουν» όλοι μία ολόκληρη πόλη που έχει βαθιά τραύματα στο κορμί της εξαιτίας του έργου.
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης μπλοκάροντας εδώ και 15 μήνες το σταθμό της Βενιζέλου, «διευκόλυνε» την κυβέρνηση, που δεν χρειάστηκε να δώσει άλλα λεφτά αλλά και τον εργολάβο που τεκμηρίωσε τις απαιτήσεις του.
Η δικαιοσύνη ζητώντας να γίνει πραγματογνωμοσύνη για την τιμή μονάδας για τις απαλλοτριώσεις στο της Βούλγαρη, κατόρθωσε σήμερα, 8 χρόνια μετά την έναρξη και 1,5 μετά τον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης του έργου να ΜΗΝ έχει παραδοθεί στην κοινοπραξία για να τον δουλέψει.
Η κυβέρνηση δεν έδωσε λεφτά και ο εργολάβος τεκμηρίωσε απαιτήσεις.
Κι όλα αυτά ενώ:
η κυβέρνηση αναγγέλλει πομπωδώς επεκτάσεις ενός έργου προς τα δυτικά
εκατοντάδες επιχειρήσεις κλείνουν στο κέντρο της πόλης πίσω από τις λαμαρίνες του μετρό
προχωρά η προϋπολογισμού 400 εκ. ευρώ επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία απειλεί να ολοκληρωθεί χωρίς να υπάρχει η βασική γραμμή την οποία επεκτείνει.
Η μόνη διέξοδος είναι η άμεση απεμπλοκή από το έργο τώρα! Κάθε καθυστέρηση, θα επιβαρύνει την πόλη περισσότερο!
Όταν τον Οκτώβριο του 2012, πρότεινα πρώτη φορά την απεμπλοκή, θα είχαμε χάσει 280 εκ. ευρώ. Σήμερα θα χάσουμε 1 δισ. Αύριο θα χάσουμε πολύ περισσότερα λεφτά και την αξιοπρέπεια της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται μετρό αλλά μέτρο!

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *