Η απόκρυψη αριθμού σε εισερχόμενες κλήσεις, είναι κάτι που αρκετούς μας ενοχλεί.
Σε πολλούς μπορεί να έχει συμβεί να δέχονται ενοχλητικές κλήσεις επανειλημμένως υπό μορφή «φάρσας» ή πόσο μάλλον…
απειλητικές, εξυβριστικές και συκοφαντικές είτε από άγνωστο ή απόρρητο αριθμό…
Σε μία τέτοια περίπτωση εαν δεν γνωρίζετε τα στοιχεία του χρήστη που σας καλεί, μπορείτε να αποφύγετε τις ανεπιθύμητες κλήσεις με τον εξής τρόπο: μπορείτε να ζητήσετε από την υπηρεσία παροχής επικοινωνίας που είστε χρήστης να μη δέχεστε κλήσεις με απόκρυψη (θα τους δείχνει ότι μιλάει όταν σε παίρνουν με απόκρυψη) ή να αιτηθείτε στον υπόχρεο πάροχο την εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό τον εντοπισμό ενοχλητικών ή κακόβουλων κλήσεων (ΦΕΚ B 1853 – 21.12.2006).
Στην δεύτερη αυτή περίπτωση όποιος σε καλεί με απόκρυψη θα ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί . Μόλις μάθετε ποιο νούμερο σας καλεί ,ανοίγει ο δρόμος για τον εντοπισμό του ατόμου που σε ενοχλεί καταφεύγοντας σε έγκληση του προσώπου που σε απειλεί ή ενοχλεί .
Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές Αρχές, δικαιούνται να ζητούν από τους παρόχους των Υπηρεσιών Επικοινωνίας, μέσω του διαδικτύου τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξεως, την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος, από τους λοιπούς δε παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας (αριθμός κλήσεως, στοιχεία καλούντος – καλουμένου, ώρα κλήσης κ.λπ.) και ο πάροχος υποχρεούται να τα παραδίδει χωρίς να είναι αναγκαίο να προηγηθεί άδεια κάποιας Αρχής και ιδίως της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών(ΑΔΑΕ).