Χρηστος Μάτης
Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι στην ομηρία ενός μεγαλοϊδεατισμού, που θα αποκτήσει σάρκα και οστά, όταν …με το καλό γίνει το μετρό και συγχρόνως η διαχείριση της επιδότησης του ΟΑΣΘ γίνεται χωρίς κανένα έλεγχο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει κανένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, που να ανταποκρίνεται στην ενίσχυση των μετακινήσεων με τις αστικές συγκοινωνίες με φτηνό εισιτήριο.
Οι δηλώσεις του Υπουργού προαναγγέλλουν την απόφαση για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, με μετακύλιση της ευθύνης στις αμοιβές των εργαζομένων και των μετόχων του ΟΑΣΘ.
Αν η κυβέρνηση θέλει εξυγίανση κι ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, πρέπει:
να διατάξει έλεγχο της χρήσης της κρατικής επιδότησης
να πάρει μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών
να σχεδιάσει το διεθνή διαγωνισμό για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Αν ο δήμος θέλει πιο βιώσιμη πόλη με λιγότερο αυτοκίνητο, πρέπει να λάβει μέτρα για τη διευκόλυνση των αστικών συγκοινωνιών, (καθαρές λεωφορειολωρίδες, έλεγχος στο διπλοπαρκάρισμα κ.λπ).
Αν ο ΟΑΣΘ επιδιώκει περισσότερους επιβάτες, πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών του.
Ο ΟΑΣΘ μετέφερε το 2012 περίπου 150 εκ. επιβάτες (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στον αριθμό άτομα με αναπηρία και οπλίτες) με μία απογοητευτική πληρότητα της τάξης του 37%.
Η αύξηση της πληρότητας είναι συνάρτηση της επιτυχίας των μετακινήσεων με λεωφορείο.
Η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου θα επιδράσει αρνητικά σε αυτήν την κατεύθυνση.
Η αύξηση της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών είναι επένδυση στο μέλλον των πόλεων και τα οφέλη από αυτήν είναι τεράστια και στην τσέπη του καθενός από μας και στην οικονομία συνολικά.