Αυτό το άρθρο είναι σχετικό με συμβουλές για κατασκευή e-shop. Δηλαδή αφορά τους λόγους για τους οποίους ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι απαραίτητο σε μια σύγχρονη επιχείρηση, καθώς και τα σημαντικά σημεία που οφείλει κανείς να δώσει βαρύτητα.
Για αρχή, στις συμβουλές για …
κατασκευή e-shop θα πρέπει να περιλάβουμε τον ορισμό του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Σύμφωνα με την on line εγκυκλοπαίδεια της Βικιπαίδεια, ο τρόπος που μπορεί να ορίσει κανείς ένα e – shop είναι με το να αναφερθεί σε ένα Διαδικτυακό τόπο (site), μέσω του οποίου πραγματοποιούνται πωλήσεις διαφόρων ειδών, δηλαδή ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Μέσα στον ορισμό του e – shop μπορούν να υπάρξουν και πλατφόρμες δημοπρασιών, όπως το e – bay και το (ελληνικό) ricardo, οι οποίες προσφέρουν και συστήματα ηλεκτρονικών καταστημάτων, μιας και επίσης αναφέρονται σε ηλεκτρονικές εμπορικές συναλλαγές.
Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πάρα πολλά. Στο συγκεκριμένο άρθρο, μιας και αφορά τις συμβουλές για κατασκευή e-shop, θα τα αναφέρουμε εν συντομία.
Έτσι, στα πλεονεκτήματα μπορούμε να πούμε πως κατατάσσονται η εισαγωγή σε νέες αγορές, η απόκτηση νέων πελατών μέσα από την διερεύνηση του κύκλου των ενδιαφερομένων, η αύξηση της παραγωγικότητας, η εξοικονόμηση χρόνου, οι ασφαλείς συναλλαγές που γίνονται τοις μετρητοίς και διάφορα άλλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Σίγουρα δεν είναι ασήμαντα, ειδικά για ότι αφορά μια σχετικά μικρή επιχείρηση.
Από την άλλη μεριά, στα μειονεκτήματα έχουμε αρχικά το ότι δεν υπάρχει εμπιστευτικότητα και ασφάλεια όσον αφορά το σύνολο του περιεχόμενου ορισμένων πληροφοριών. Η ασφάλεια σε ότι αφορά οικονομικά δεδομένα χρηματικών συναλλαγών, είναι μια πολύ ευαίσθητη μεταβλητή.
Για αυτόν τον λόγο δεν προτείνεται σε μια επιχείρηση να προτιμήσει κάποιο on line εργαλείο για την κατασκευή του e – shop της, αλλά να αναθέσει την ανάπτυξη του συστήματος σε εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Ακόμα ένα μειονέκτημα, όσον αφορά την ασφάλεια των δεδομένων, είναι ότι δεν υπάρχει ακεραιότητα, ώστε να προφυλάσσεται το υποκείμενο των πληροφοριών που διακινούνται.
Έτσι είναι λογικό που ακόμα και σήμερα ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών είναι επιφυλακτικοί απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μιας και αυτό ελλοχεύει κινδύνους για τον ανυποψίαστο χρήστη.
Παρά το γεγονός αυτό όμως, υπάρχουν αποδεδειγμένα ασφαλή συστήματα, τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει ο κατασκευαστής του ηλεκτρονικού καταστήματος, έτσι ώστε να παρέχει μια μορφή εγγύησης απέναντι στο πελατειακό κοινό του.
Για παράδειγμα, η χρήση του paypal, ως μέσον πληρωμής, είναι μια σίγουρη κίνηση, με χρόνια παρουσία στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Διαβάζοντας τις παραπάνω συμβουλές για κατασκευή e-shop, μπορείτε να προχωρήσετε με αυτοπεποίθηση στην υλοποίηση του δικού σας ηλεκτρονικού καταστήματος.
Φυσικά η δημιουργία ενός e-shop από μόνη της δεν αρκεί γιατί αν κάποιος δεν σας βρει στα social media (facebook, twitter, youtube κ.α.) μέσω κάποιας διαφήμισης στο ιντερνετ ή στα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας στο google μέσω κάποιας προώθησης της ιστοσελίδας σας τότε δεν θα μπορέσετε ποτέ να προσελκύσετε το πολυάριθμο διαδικτυακό κοινό το οποίο εξάλλου είναι και ο στόχος σας.
Για την dreamweaver.gr
Πηνελόπη Σαλπέα