Ο Vettel με την Ferrari ήταν μπροστά στα 2/3 του αγώνα, αλλά τελικά ήταν Mercedes που κέρδισε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Όχι όμως με τον οδηγό που οι περισσότεροι περίμεναν. Η Haas F1 Team όχι μόνο βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο της αλλά πήρε μια εκπληκτική 6η θέση. Ο Alonso έχει ένα από τα χειρότερα ατυχήματα των τελευταίων ετών αλλά γλίτωσε χωρίς γρατζουνιά. Αυτό είναι με λίγα λόγια το Grand Prix Αυστραλίας που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο.
Οι δύο Mercedes καθυστέρησαν στην εκκίνηση. Οι δύο Ferrari ξεκίνησαν ιδανικά, και ο Vettel έστριψε στην πρώτη στροφή επικεφαλής. Η μονομαχία Rosberg Hamilton ευνόησε τον Raikkonen που πλασαρίστηκε δεύτερος, ενώ ο Hamilton στριμώχτηκε και έπεσε 8ος.
Ο Vettel άνοιξε αμέσως μια διαφορά και οι δύο Ferrari έδειχναν ότι έχουν σε συνθήκες αγώνα ρυθμό αντίστοιχο και κατά περίπτωση καλύτερο των Mercedes, πράγμα που είχε πει στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ο Vettel. Τουλάχιστον με την πολύ μαλακή γόμα.
Στο πρώτο stint του αγώνα εκπληκτικός ήταν ο ρυθμός του Verstappen που είχε ανέβει στην 4η θέση. Ο Hamilton, αφού ξεμπέρδεψε με τον Ricciardo και τον Massa έφτασε σχετικά γρήγορα πίσω από τον νεαρό Ολλανδό και παρότι πίεζε πολύ να τον περάσει του ήταν αδύνατο. «Δεν μπορώ να περάσω αυτόν τον τύπο», ομολόγησε στην ομάδα του από τον ασύρματο, και αποφάσισε απλώς να περιμένει τα pitstops για να ελευθερωθεί από το εμπόδιο. Ενώ ζήτησε και αλλαγή στρατηγικής.
Σε εκείνη την φάση, λίγο πριν την πρώτη στάση στα pits, ο Rosberg πίεσε για λίγο τις Ferrari, αλλά τα ιταλικά μονοθέσια είχαν την ταχύτητα να αντισταθούν και να διατηρήσουν το προβάδισμα.
Η Ferrari έδειξε ότι μπορεί να κινείται γρήγορα χωρίς να ταλαιπωρεί πολύ τα λάστιχά της. Ο Vettel μπήκε στα pits έναν γύρο μετά τον Rosberg, ενώ και οι δύο εκκίνησαν με την χρησιμοποιημένη πολύ μαλακή γόμα του Q3.
Αφού ολοκληρώθηκαν όλες οι αλλαγές ελαστικών των πρωτοπόρων, είχαμε το τρομακτικό ατύχημα του Alonso στον 16ο γύρο. O Ισπανός, με ανοιχτή πίσω πτέρυγα στην δεύτερη ζώνη DRS πλησίαζε τον Gutierrez, ο οποίος είχε πάρει μια γραμμή στο μέσον της πίστας ως προς το πλάτος, αμυνόμενος για δεξιά στροφή. Ο Alonso πήγε να τον περάσει από την εξωτερική, δεν υπολόγισε σωστά τον χώρο και την διαφορά ταχύτητας και έπεσε πάνω στην Haas του Μεξικανού. Η εμπρός δεξιά ανάρτηση της McLaren κατέρρευσε, ο τροχός έσπασε, το μονοθέσιο έφυγε αριστερά, χτύπησε στον τοίχο, σύρθηκε ως την αμμοπαγίδα και εκεί έκανε μοχλό και άρχισε να φέρνει τούμπες στον αέρα για να προσγειωθεί ΑΝΑΠΟΔΑ δεκάδες μέτρα πιο κάτω,πάνω στα λάστιχα και στον συρμάτινο φράχτη. Ευτυχώς ο Alonso δεν έπαθε τίποτα, κατάφερε μάλιστα να βγει από το μονοθέσιο μόνος του, παρότι αυτό ήταν αναποδογυρισμένο, πριν καν σπεύσουν οι κριτές.
Το συμβάν προκάλεσε την διακοπή του αγώνα, καθώς η πίστα είχε γεμίσει με συντρίμια. Τα μονοθέσια παρατάχτηκαν στο pitlane για ένα δεκάλεπτο περίπου. Η επανεκκίνηση δόθηκε πίσω από το safety car. Οι οδηγοί άλλαξαν ξανά λάστιχα. Ο Vettel επέμεινε στην πολύ μαλακή γόμα, το ίδιο και ο Raikkonen. Ο Rosberg, που στο κανονικό του pitstop είχε βάλει μαλακή γόμα, ακολούθησε την στρατηγική του Hamilton και έβαλε την μέση.
Εκεί έκανε την μία και μόνη αλλαγή ελαστικών ο Grosjean με την Haas F1 Team. Χωρίς να χάσει ουσιαστικά καθόλου χρόνο. Έβαλε την μέση γόμα για να φτάσει ως το τέλος, και έτσι έγινε. Όταν ο αγώνας ξεκίνησε ξανά, κράτησε την θέση του και πήρε ένα πολύτιμο αποτέλεσμα, μια έκτη θέση που μοιάζει σαν νίκη. Είναι σημαντικό ότι το μονοθέσιο της πρωτοεμφανιζόμενης ομάδας όχι μόνο αποδείχτηκε αξιόπιστο αλλά και αρκετά γρήγορο, αφού ο Hulkenberg με την Force India και ο Bottas με την Williams που κυνηγούσαν τον Grosjean στους τελευταίους γύρους δεν μπορούσαν ουσιαστικά να τον απειλήσουν.
Στην μάχη της κορυφής, ο Vettel παρότι με την ταχύτερη γόμα, δεν μπορούσε να ανοίξει από τον Rosbergμια διαφορά που θα του έδινε το χρονικό περιθώριο για το ένα επιπλέον pitstop που θα έπρεπε να κάνει. Έτσι, όταν μπήκε τελικά στα pits βγήκε πίσω από τις δύο Mercedes. Οι οποίες είχαν έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό με την μέση γόμα. Προς το τέλος του αγώνα ο Vettel έπιασε τον Hamilton και τον πίεσε διεκδικώντας το δεύτερο σκαλί του βάθρου, μπήκε στην ζώνη DRS του Βρετανού, αλλά έκανε ένα λάθος στην προτελευταία στροφή της πίστας, στον προτελευταίο γύρο, και εκεί πέταξε αναγκαστικά λευκή πετσέτα, αποδεχόμενος την 3η θέση. Η δεύτερη Ferrari του Raikkonen εγκατέλειψε λίγο μετά την επανεκκίνηση του αγώνα.
Ο Daniel Ricciardo έδειξε ότι η Red Bull είναι αρκετά γρήγορη. Το σασί λέγεται ότι είναι κορυφαίο, αλλά και ο κινητήρας της Renault είναι σαφώς καλύτερος από όσο φοβόταν η ομάδα. Στην επανεκκίνηση του αγώνα ήταν 4ος. Στην πορεία έχασε την θέση του από τον Hamilton, και στο τελευταίο pitstop τον πέρασε και ο Massa. Βάζοντας όμως την πολύ μαλακή γόμα για το τελευταίο stint, πήρε πίσω την θέση του από τον Βραζιλιάνο της Williams αλλά δεν μπορούσε να διεκδικήσει τίποτα περισσότερο. Η άλλη Red Bull του Kvyat εγκατέλειψε στο τέλος του γύρου σχηματισμού, λίγα μέτρα πριν πάρει θέση στο grid, μάλλον από κιβώτιο.
Ο Massa έκανε έναν αθόρυβο αγώνα, που τον έφερε στην 5η θέση, παρότι η Williams είναι αμφίβολο αν διατηρεί φέτος το στάτους της 3ης ομάδας, πίσω από Mercedes και Ferrari, σε ό,τι έχει να κάνει με την ταχύτητα. Ρόλο τον οποίο στην Αυστραλία τουλάχιστον φάνηκαν να μοιράζονται οι Red Bull και Toro Rosso.
Ενώ στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ο Verstappen ήταν στην 4άδα και ο Sainz μεταξύ των θέσεων 8-10, η διακοπή βρήκε τον Ολλανδό στο όριο της 10άδας, αφού μόλις είχε κάνει το pitstop του, πίσω από τον Sainz. Στην επόμενη αλλαγή ελαστικών η ομάδα έβαλε και στους δύο την μέση γόμα, επιλογή με την οποία ο Verstappen διαφώνησε. Κινούμενοι σε τρενάκι, έπιασαν την Renault του Palmer και όσο ο Sainz αργούσε να περάσει ο Verstappen που θεωρούσε ότι είναι ταχύτερος εκνευρίζονταν. Τελικά πέρασαν την Renault σε μια εντυπωσιακή μονομαχία, και οι δύο στον ίδιο γύρο μέσα σε τρεις στροφές, αλλά η αψιμαχία που εξελίχτηκε μεταξύ των οδηγών της Toro Rosso είχε αποτέλεσμα ένα τετακε του Verstappen που ευτυχώς δεν του κόστισε πολύ. Η 9η και 10η θέση πάντως μοιάζει μέτριο αποτέλεσμα για τον ρυθμό που έδειξαν να έχουν οι Toro Rosso με το περσινό μοτέρ της Ferrari.
Οι δύο Renault τερμάτισαν στην 11η και 12η θέση. Ο ρυθμός τους ήταν ικανοποιητικός και οι οδηγοί έδωσαν μάχες. Το σημαντικό είναι πως είχαν την αξιοπιστία. Ο Magnussen ίσως να τα είχε πάει καλύτερα αν μια επαφή στην αρχή του πρώτου γύρου δεν του είχε προκαλέσει κλατάρισμα με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο μέχρι να επιστρέψει στα pits και να το αλλάξει.
Απογοητευτικό είναι και το αποτέλεσμα για την McLaren. Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ήταν ο Alonso κρατιόταν στην 10η θέση και ο Button μία δύο θέσεις πιο πίσω. Αλλά στην τελική κατάταξη ο Βρετανός κατάφερε να τερματίσει μπροστά μόνο από μία Sauber και μία Manor, περίπου όπως και πέρσι.
Αναλυτικά αποτελέσματα του Grand Prix της Αυστραλίας από την πίστα του Albert Park
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:48:15.565s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.060s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 9.643s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 24.330s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 58.979s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:12.081s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1:14.199s |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1:15.153s |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1:15.680s |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Ferrari | 1:16.833s |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1:23.399s |
12 | Kevin Magnussen | Renault | 1:25.606s |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:31.699s |
14 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 γύρο |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 γύρο |
16 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1 γύρο |
– | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | εγκατέλειψε |
– | Kimi Raikkonen | Ferrari | εγκατέλειψε |
– | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | εγκατέλειψε |
– | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | εγκατέλειψε |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda | εγκατέλειψε |
– | Daniil Kvyat | Red Bull/TAG Heuer | δεν εκκίνησε |