To Facebook ανακοίνωσε ότι από τις 3 Φεβρουαρίου 2014 θα διατεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες η νέα του εφαρμογή με την ονομασία Paper. To app που ξεχωρίζει ήδη από την εντυπωσιακή σχεδίασή του, φιλοδοξεί να αποτελέσει την …
καθημερινή προσωπική εφημερίδα με δυνητικούς αποδέκτες 1,2 δισεκατομμύρια μέλη του κοινωνικού δικτύου.
Το πρωτοσέλιδο στο Facebook Paper θα απαρτίζεται από τις τρέχουσες ενημερώσεις των φίλων κάθε μέλους με smartphone. Ως ενημερώσεις στο Facebook -news feed- νοούνται οι ανακοινώσεις κειμένου που κάνουν οι «φίλοι»,
οι φωτογραφίες και τα βίντεο που αναρτούν, τα link στα οποία παραπέμπουν, αλλά και οι δραστηριότητες εφαρμογών και οι ανακοινώσεις από Σελίδες που τους αρέσουν ή από ομάδες που συμμετέχουν.
Αντί για συντάκτες και ρεπόρτερ, η Paper του Facebook απασχολεί.. έναν αλγόριθμο αλλά και ανθρώπους σε ρόλο επιμελητών ύλης. Το περιεχόμενο θα συλλέγεται από εξωτερικές πηγές και θα επιλέγεται από τις παραπομπές που μοιράζονται τα μέλη του Facebook, αναφέρει η Wall Street Journal.
H σχεδίαση του app από τα Creative Labs του Facebook επιτρέπει στις φωτογραφίες και τα βίντεο να αξιοποιούν όλη την επιφάνεια της οθόνης. Οι επιλογές για την αναμετάδοση (share) και τον σχολιασμό να αποτελούν ένα διάφανο layer πάνω από την προβαλλόμενη φωτογραφία ή το βίντεο χωρίς να αποσπά την προσοχή του χρήστη ή να μειώνει τον διαθέσιμο χώρο.
Το app φαίνεται ότι αξιοποιεί τους αισθητήρες που έχουν τα σύγχρονα smartphone, όπως το γυροσκόπιο, και έτσι γίνεται εφικτή η προβολή μιας πανοραμικής φωτογραφίας σε μεγάλο μέγεθος γέρνοντας το τηλέφωνο από την μια άκρη στην άλλη.
Τα βίντεο καταλαμβάνουν επίσης όλη την οθόνη και η αναπαραγωγή τους ξεκινά αυτόματα (fullscreen autoplay).
Επίσης, ο χρήστης θα μπορεί να χρησιμοποιεί το Paper για να γράψει την δική του «ιστορία» πιο εύκολα, υπόσχεται η ομάδα ανάπτυξης.
Η πρώτη ενότητα στην εφημερίδα του Facebook είναι οι προσωπικές ενημερώσεις. Εκτός από το πρωτοσέλιδο, ο χρήστης θα μπορεί να προσθέσει περισσότερες θεματικές ενότητες για ό,τι τον ενδιαφέρει, όχι όμως αναρίθμητες – την φωτογραφία, τον αθλητισμό, το φαγητό, την επιστήμη, την τεχνολογία κ.ά.
Κάθε (προκαθορισμένη) ενότητα έχει το δικό της εξώφυλλο και η εφαρμογή υπόσχεται ότι θα το κάνει εξαιρετικά εύκολο να επιλέγει κανείς άρθρα από «έμπιστους εκδότες» για να αποφασίσει τι θα διαβάσει ή θα παρακολουθήσει.
Τα άρθρα εμφανίζονται μέσα από το app και προβάλλονται σε πλήρη οθόνη, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του αναγνώστη.
Κάθε ενότητα θα αντλεί περιεχόμενα «από ανερχόμενες φωνές και ευρύτερα γνωστές εκδόσεις», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Το app Paper είναι το πρώτο προϊόν των from Facebook Creative Labs, όπου ήδη αναπτύσσονται και νέες εφαρμογές για να υποστηρίξουν «τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι θέλουν να συνδέονται και να μοιράζονται».
Σχέδια για την διάθεση του Facebook Paper σε Android δεν αναφέρθηκαν. Αξιοσημείωτη είναι η έμφαση που δίνει η εταιρεία στα app, η οποία εξηγείται μεταξύ άλλων και από το γεγονός ότι τα οικονομικά του αποτελέσματα έδειξαν πως περισσότερα από τα μισά έσοδά του προήλθαν από την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε φορητές συσκευές (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια για το τελευταίο τρίμηνο του 2013).
Το τέταρτο τρίμηνο του 2013, η Facebook Inc είχε έσοδα 2,585 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 44% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών. Τα έσοδα του 2013 έφτασαν τα 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τα 5 δισ. το 2012.
Επίσης, έγινε γνωστό ότι οι χρήστες του Facebook από το κινητό ανήλθαν στα 556 εκατομμύρια. Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων αναφέρθηκε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο εισαγωγής λίγων βιντεο-διαφημίσεων με autoplay, καθώς και ότι οι διαφημιζόμενοι απολαμβάνουν οκταπλάσια απόδοση από τις διαφημίσεις τους στις Ενημερώσεις των μελών.
Ένα παράδειγμα ηλεκτρονικής εφημερίδας στο facebook είναι αυτό του zografou.net που η κοινότητα τους στο facebook ( http://www.facebook.com/zografou.net ) μόλις ξεπέρασε τα 11.000 μέλη και από εκεί και το σχετικό βίντεο.
Αποδεικνύει νομίζουμε περίτρανα ότι το facebook μπορεί να καλύψει και ανάγκες ενημέρωσης και όχι μόνο κοινωνικής δικτύωσης.
Πηγή:tech in.gr
Use Facebook to Comment on this Post