Gartner: Χαμηλές πτήσεις στην αγορά smartphones το δ’ τρίμηνο του 2018
Το 2018 δεν ήταν ένα «σπουδαίο» έτος για την παγκόσμια αγορά συσκευών smartphone, σύμφωνα τουλάχιστον με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών Gartner. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Gartner ο συνολικός αριθμός συσκευών που πουλήθηκαν κατά την διάρκεια του δ’ τριμήνου του 2018 ήταν 408,358 εκατομμύρια έναντι 407,845 εκατομμυρίων συσκευών το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Δηλαδή η ετήσια αύξηση άγγιξε το αναιμικό 0,1%. Στους μεγάλους χαμένους του τριμήνου ήταν η Apple που πούλησε 11,8% λιγότερες συσκευές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Gartner, η αγορά με τις μεγαλύτερες απώλειες για την Apple ήταν η Κίνα όπου το μερίδιο της αμερικανικής εταιρείας έπεσε από το 14,6% στο 8,8%. Συνολικά για το 2018 η Apple πούλησε πάνω από 209 εκατομμύρια iPhone, δηλαδή 2,7% λιγότερα σε σχέση με το 2017. Να υπενθυμίσουμε ότι το δ’ τρίμηνο περιλαμβάνει την λεγόμενη «εορταστική περίοδο», δηλαδή από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι και το τέλος του χρόνου, που θεωρείται η κορυφαία αγοραστική περίοδος του έτους. Σύμφωνα με τους αναλυτές της Gartner, η Apple έχει να αντιμετωπίσει καταρχήν την τάση των καταναλωτών να καθυστερούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα την αναβάθμιση των συσκευών τους και επιπλέον τον έντονο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές που πλέον προσφέρουν ποιοτικές συσκευές τόσο στην μεσαία όσο και στην υψηλή κατηγορία χαρακτηριστικών. Η Samsung επίσης πούλησε λιγότερες συσκευές κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου αλλά κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή των μεριδίων αγοράς κυρίως λόγω της προγενέστερης χαώδους διαφοράς που ακόμη δεν έχει κλείσει. Η Huawei, ο μεγαλύτερος εκ των κινέζων κατασκευαστών, κατάφερε να πουλήσει πάνω από 30% περισσότερες συσκευές το τελευταίο τρίμηνο του 2018 σε σχέση με το 2017 και πλέον βρίσκεται, από άποψη μεριδίων, μια ανάσα από την δεύτερη Apple. Η Oppo κατόρθωσε να ξεπεράσει την Xiaomi αφήνοντάς την στην πέμπτη θέση της κατάταξης. Η κορεατική Samsung, σύμφωνα με τους αναλυτές της Gartner, καταφέρνει να ενισχύσει την παρουσία της στην μεσαία κατηγορία συσκευών αλλά εξακολουθεί να αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές, που πλέον επεκτείνονται συνεχώς σε νέες αγορές. Παράλληλα, παρατηρείται μία δυστοκία στην Samsung να φέρει «διακριτή καινοτομία στις συσκευές high-end» όπως έκανε κατά το πρόσφατο παρελθόν. Τέλος, για την κινεζική Huawei οι αναλυτές της Gartner θεωρούν ότι «το 2018 ήταν η χρονιά της», καθώς κατάφερε στο τελευταίο τρίμηνο του έτους να πουλήσει πάνω από 60 εκατομμύρια συσκευές πετυχαίνοντας την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση (έφτασε στο 37,6%) ανάμεσα στους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές. Η Huawei διατήρησε τα προπύργιά της σε Κίνα και Ευρώπη ενώ συνέχισε την αύξηση των επενδύσεων σε Ασία/Ειρηνικό, Λατινική Αμερική και την Μέση Ανατολή. Παράλληλα, ειδική μνεία γίνεται στην κίνηση της Huawei να επεκτείνει το brand Honor κατά τη διάρκεια του β’ εξαμήνου του 2018, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές. Η Gartner εκτιμά ότι η συγκεκριμένη κίνηση βοήθησε ιδιαίτερα την Huawei να αυξήσει το μερίδιό της στο 13% κατά τη διάρκεια του 2018.
Προτεινόμενα για εσάς
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑΠηγή άρθρου – naftemporiki.gr
Use Facebook to Comment on this Post