Hellastat: Σε πτώση η αγορά εστίασης το 2011

Η υποχώρηση της αγοράς εστίασης συνεχίστηκε και το 2011, εξαιτίας της μείωσης των εισοδημάτων των καταναλωτών και της αύξησης του ΦΠΑ, διαπιστώνει στην έρευνά της η Hellastat.
Ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής ύφεσης και η αύξηση του ΦΠΑ από 8% σε 23%, η οποία επιδείνωσε το…
ήδη αρνητικό κλίμα, επηρέασαν δυσμενώς τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων μαζικής εστίασης το 2011.
Ο τομέας της πίτσας εμφάνισε τη μεγαλύτερη πτώση με 30%, ενώ ακολούθησαν το σουβλάκι με 28%, τα fast food με 26%, οι αλυσίδες πώλησης σάντουιτς και σνακ με 24%, οι αλυσίδες πώλησης καφέ με 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%. Πολλές επιχειρήσεις έχουν εξέλθει από την αγορά, ενώ εκτιμάται ότι το 2012 η απασχόληση στο κλάδο μειώθηκε κατά 20%.
Στη μελέτη της Hellastat, στην οποία αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 229 επιχειρήσεων, διαπιστώνεται μέση πτώση του κύκλου εργασιών κατά 14,7% το 2011, ενώ αύξηση εσόδων παρατηρήθηκε μόλις στο 8% των εταιριών.
Το μέσο περιθώριο μεικτών κερδών παρέμεινε στο υψηλό επίπεδο του 55,5%, ωστόσο, σημαντική ήταν η υποχώρηση του περιθωρίου λειτουργικών εσόδων από 5,3% σε 2,7%. Η κεφαλαιακή μόχλευση διατηρήθηκε σε υψηλό επίπεδο, παραμένοντας στο 1,7 προς 1.
Η μέση αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων το 2011 κατέστη αρνητική (-0,9%, από 8,6% το 2010), επηρεαζόμενη από τη σημαντική κάμψη των περιθωρίων κερδοφορίας.

Πηγή: naftemporiki.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *